شماره ۴۹۵ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۸ بهمن
صفحه را ببند
... آغاز یک هفته بارانی

براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هوا‌شناسی، در برخی مناطق جنوب شرق کشور افزایش ابر، وزش باد و در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق رخ خواهد داد و در سایر مناطق کشور طی 2 روز آینده جو آرام خواهد بود. در برخی مناطق سواحل غربی خزر و استان اردبیل وزش باد جنوبی نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.
همچنین در نوار غربی کشور، دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس و البرز مرکزی، افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود که از اوایل روز دوشنبه سامانه بارشی مرکز و شرق کشور را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. در روزهای دوشنبه و سه شنبه بارش‌ها اکثر نقاط کشور را در بر خواهد گرفت و امروز بخش‌های مرکزی و در روز یکشنبه غرب خلیج فارس مواج خواهد بود.  آسمان تهران امروز صاف، با غبار صبحگاهی و در اواخر وقت با افزایش ابر و بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و حداقل و حداکثر دما در این روز ۵ و ۱۴ درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین روز یکشنبه نیز آسمان پایتخت نیمه ابری و در پاره‌ای نقاط با افزایش ابر و بارش باران و برف گاهی وزش باد خواهد بود. حداقل و حداکثر دما در این روز ۸ و ۱۶ درجه پیش‌بینی می‌شود. طی روز گذشته شاخص کیفیت هوای شهر تهران براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای پایتخت، با توجه به کاهش غلظت آلاینده‌ها در شرایط نسبتاً سالم قرار داشته است.  در شبانه‌روز گذشته بندرعباس مرکز استان هرمزگان با بیشینه دمای ۲۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری با کمینه دمای منفی
 ۱۳ درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند. طی روز گذشته استان‌های اردبیل و‌ چهارمحال و بختیاری، سرد‌ترین و استان‌هرمزگان، گرم‌ترین استان‌های ایران بودند.

 


تعداد بازدید :  428