شماره ۴۹۵ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۸ بهمن
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

  قیمت نفت بیش از ۵۷دلار شد: قیمت نفت روز جمعه افزایش یافت و روند ترمیمی خود را پس از رسیدن به نزدیکی پایین‌ترین رقم 6‌سال اخیر در هفته گذشته، ادامه داد. اما با توجه به افزایش حجم ذخایر جهانی و بالا بودن حجم عرضه اوپک بعید است نفت شاهد ترمیم سریعی باشد. براساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت پس از افزایش 2دلار و 41سنتی در روز پنجشنبه، دیروز با 73سنت افزایش به 57دلار و 30سنت رسید.  (رویترز)

   مصر بازار جدید انرژی: مصر که همیشه نیازمند انرژی است، تمایل خود برای اجرای اصلاحاتی در بازار و تعهد به بازپرداخت بدهی‌های قبلی را اعلام کرده‌ است. برنامه بازپرداخت بدهی‌ها به شکوفایی صنعت اکتشاف نفت و گاز در این کشور منجر شده بود. این در حالی است که مصر به‌عنوان یک بازار جدید نفت‌وگاز به حساب می‌آید زیرا دولت آن باید با بدترین بازه کمبود انرژی در تاریخ کشور مقابله کند. (اکونومیک تایمز)

  افزایش یک شبه قیمت بنزین آمریکا: روز پنجشنبه متوسط قیمت بنزین در آمریکا به‌طور ناگهانی و یک شبه به ازای هر گالن 10سنت افزوده شده و در برخی نقاط این افزایش قیمت به 20سنت هم می‌رسد. هفته گذشته متوسط قیمت بنزین در سراسر آمریکا به 2.03دلار به ازای هر گالن رسید اما روز پنجشنبه به 2.15دلار افزایش یافت. (فورچون)

  درخواست بودجه 325‌میلیون دلاری برای تحقیقات انرژی: کمیته انرژی مجلس سنای آمریکا اعلام کرده بودجه درخواستی دولت اوباما برای پروژه‌های «متحول‌سازی بازارهای انرژی» (مانند ساخت باتری خودرو و تبدیل باکتری به سوخت) بسیار کم بوده است. اوباما برای پروژه‌های تحقیقات توسعه‌یافته انرژی خواستار بودجه 325‌میلیون دلاری شده است. این بودجه در مقایسه با‌ سال قبل 45‌میلیون دلار افزوده شده است. (رویترز)


تعداد بازدید :  326