شماره ۴۹۵ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۸ بهمن
صفحه را ببند
سارقان «سعادت آباد» در ایستگاه زندان

شهروند| 6 سارق حرفه ای که با تشکیل باندی به نام
«سعادت آباد» دست به سرقت های سریالی می زدند به آخر خط رسیدند. این سارقان با بیش از 180 فقره زورگیری از سوي پليس بازداشت شدند. نکته عجیب در پرونده این باند،  15 سرقت  در هر بار  زورگیری بود .
دی‌ماه امسال، مأموران پليس در جريان وقوع سرقت‌هاي سريالي و زورگيري قرار گرفتند. آنها بلافاصله موضوع را در دستوركار خود قرار دادند و به تجسس در اين رابطه پرداختند. در ابتداي تحقيقات، مردي به نام «ناصر» در عملیات پلیسی دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش چند دستگاه تلفن‌همراه و یک قبضه قمه کشف شد. این متهم که به جرم زورگیری و سرقت به عنف دستگیر شده بود، پس از دستگيري و آغاز تحقیقات، با اعتراف به جرم خود، چند نفر از افرادی که با آنان در ارتباط بوده را به‌عنوان همدستان خود معرفی کرد و گفت که به همراه این افراد تلفن‌های همراه، کیف‌های دستی و جواهرات مردم را با تهدید قمه و چاقو سرقت کرده‌اند.
بنابراين در بازجویی از این مرد برخی از همدستانش به نام‌های عادل، سامان، کیومرث و حشمت معروف به «حشمت حلزون» شناسایی شدند. همچنین در تحقیقات بیشتر مشخص شد که این افراد به وسیله دستگاه موتورسیکلت در مناطق شمالی پایتخت مانند شهرک غرب، سعادت‌آباد، میدان ونک، سیدخندان و... اقدام به سرقت کرده و چندین فقره سرقت نیز در مناطق جنوبی تهران مانند محدوده اتوبان نواب و نازی‌آباد داشته‌اند.
سرانجام پس از مدتی مأموران عوامل دایره تجسس 130 نازی‌آباد در يك عملیات، اعضای این باند را روز چهاردهم بهمن‌‌ماه دستگیر کردند. در تحقیقات بیشتر از اعضای این باند، یکی دیگر از همدستان سارقان به نام ارسلان نیز شناسایی و مشخص شد که سردسته باند مردي به نام عادل بود.
همه اعضای این باند در عملیات‌های جداگانه از سوي پلیس پایتخت دستگیر شدند و همه تحت بازجویی قرار گرفتند. متهمان در اظهارات خود اعتراف كردند که در مناطق شمالی و برخی از مناطق جنوبی تهران با تهدید قمه و چاقو اقدام به زورگیری جواهرات، کیف‌دستی و... مردم کرده‌اند.  سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، سرکلانتر هفتم پلیس تهران بزرگ درخصوص اين پرونده گفت: موضوع عجیب در پرونده این افراد این بود که متهمان در اعترافات خود عنوان کردند که کمتر از 15 سرقت برای‌شان کسر شأن داشته و هر بار که به سرقت می‌رفتند حداقل 15 دستگاه موبایل و تعداد زیادی کیف دستی را با تهدید چاقو و قمه از مردم می‌گرفتند.  وي ادامه داد: بسیاری از مالباختگان برای شناسایی متهمان به کلانتری دعوت شدند و اغلب این شاکیان متهمان را شناسایی کردند.  سرهنگ موقوفه‌اي درباره آخرین نتایج بازجویی از متهمان دستگیر شده، گفت: بنابر آخرین بازجویی‌ها، اعضای باند معروف به سعادت‌آباد به بیش از 180 فقره سرقت و زورگیری از شهروندان اعتراف كرده‌اند.


تعداد بازدید :  329