شماره ۴۹۵ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۸ بهمن
صفحه را ببند
شگرد خاص مرد شیک پوش براي سرقت از دفاتر

شهروند| مرد جواني كه با شگرد و ترفندي خاص دست به سرقت‌هاي سريالي از دفاتر خدماتي، بيمه و آژانس‌هاي مسافرتي مي‌زد، در نهايت از سوي پليس بازداشت شد.
23 آذر امسال یک سرقت کیف دستی و گوشی تلفن همراه به شیوه «کش‌روی» از داخل یک آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی، به کلانتری 101 تجریش اعلام شد.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «کش‌روی» و به دستور شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده براي رسیدگی در اختیار اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.
مالباخته پس از حضور در اداره هجدهم پلیس آگاهی، در شکایت خود به کارآگاهان گفت: «من در آموزشگاه هنرهای نمایشی در خیابان شریعتی – خیابان موسیوند كار مي‌كنم. ساعت 15:00 روز حادثه جوان ناشناسی وارد آموزشگاه شد و ادعا كرد كه مي‌خواهد در رشته بازیگری ثبت‌نام كند؛ در زمان حضور این پسر در داخل آموزشگاه و در حالی ‌که مدام درحال صحبت کردن با گوشی تلفن ‌همراهش بود، برای آوردن مدارک ثبت‌نام به داخل یکی از اتاق‌ها رفتم اما پس از مراجعه به محل کار خود دیگر این جوان را نديدم؛ چند دقیقه‌ای از رفتن این پسر گذشته بود که متوجه شدم گوشی تلفن ‌همراهم روي ميز نيست. وقتي بيشتر بررسي كردم و میز کار خود را ديدم متوجه نبود لپ‌تاپ، مبلغ 6‌میلیون و 400تومان پول نقد داخل میز، چند عدد عابربانک حاوی رمز متعلق به آموزشگاه و .... شدم. بلافاصله تصاویر دوربین‌های مداربسته داخل آموزشگاه را بازبینی كردم و در کمال تعجب متوجه شدم که همان جوان مدعی ثبت‌نام در رشته بازیگری، در زمانی کمتر از یک دقیقه و با سوءاستفاده از نبود من، اقدام به سرقت همه این اموال كرده و از آموزشگاه خارج شده است.»
با اعلام شکایت‌های مشابه از سوی مدیران برخی مراکز تجاری و خدماتی سطح شهر تهران، کارآگاهان از وقوع سرقت‌های مشابه در این مراکز اطلاع پیدا کردند.
مدیر یکی از آژانس‌های مسافرتی در شکایت خود به مأموران گفت: «پسر ناشناسی به آژانس مسافرتی من در خیابان سهروردی آمد و ضمن معرفی خود به‌عنوان مسافر، در یک لحظه اقدام به سرقت گوشی تلفن‌همراه یکی از کارمندان من كرد و بدون اين‌كه كسي متوجه كار او شود، فرار كرد».
در ادامه رسیدگی به پرونده و با بررسی تصاویر به دست آمده از دوربین‌های مداربسته محل ارتکاب سرقت‌ها، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که همه سرقت‌ها توسط جوانی حدودا 35ساله انجام شده است.
با به دست آمدن تصاویر دوربین‌های مداربسته و بهره‌گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه‌دار به نام علیرضا 37ساله و دارای سوابق متعدد در زمینه کیف‌قاپی و سرقت اماکن شدند که تصویر وی از سیستم جامع پلیس استخراج و توسط تمامی شکات و مالباختگان شناسايي شد.
با توجه به همه دلایل، شواهد و مدارک موجود درخصوص ارتکاب سرقت‌ها توسط علیرضا، مخفی‌گاه و محل تردد وی در منطقه شوش – خیابان شهید ابراهیمی شناسایی و در ساعت 20:00 پنجم بهمن‌ماه هنگام سوارشدن به یک خودرو پژو 405 خاکستری‌رنگ دستگیر شد.
سرهنگ داوود فرد، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران، درخصوص اين خبر گفت: «با توجه به تصاویر به دست آمده از محل‌های سرقت و قطعی بودن ارتکاب سرقت‌ها از سوی متهم و به منظور شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و همچنین شکات و مالباختگان احتمالی، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام قضایی صادر شده است؛ بنابراين از همه مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند، دعوت می‌شود تا براي پیگیری شکایات خود به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران مراجعه كنند.»


تعداد بازدید :  163