شماره ۴۹۵ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۸ بهمن
صفحه را ببند
وزیر اطلاعات
اساس کار مملکت داری باید بر پایه حلال و حرام باشد
مبارزه با فساد از جمله وظایف وزارت اطلاعات است

حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی در جریان سفر رئیس‌جمهوری به استان اصفهان، به شهر کاشان سفر کرد. به گزارش ایرنا، علوی با حضور در این شهر در نشست شورای اداری شهرستان آران و بیدگل شرکت و در این نشست تأکید کرد: مسئولان نظام اسلامی باید با همت فراوان در خدمت به مردم بکوشند و از کار مردم گره‌گشایی کنند.
وزیر اطلاعات تأکید کرد: اگر هر کس در مسئولیت خود تعهد داشته باشد، می‌توان بسیاری از مسائل و مشکلات را با کمترین هزینه حل کرد.
علوی با بیان این‌که مسئولیت یک امانت است، تصریح کرد:   بدترین اشتباه برای یک مسئول این است که به جایگاه خود به‌عنوان موقعیتی برای بهره‌برداری شخصی نگاه کند.
وزیر اطلاعات گفت: مسئولان و مردم باید به یکدیگر عشق بورزند و همه به‌جای این‌که باری بر دوش یکدیگر باشند، در شرایط سخت به یکدیگر خدمت کنند.
وزیر اطلاعات همچنین پنجشنبه گذشته به شهر مشهد نیز سفر کرد. او با شرکت در همایش یک روزه نکوداشت پیشگامان انقلاب اسلامی در این همایش گفت: حفظ انقلاب اسلامی با پا گذاشتن روی احکام میسر نمی‌شود اما امروز برخی با نیت حفاظت از انقلاب خیلی راحت دست به تهمت و تخریت‌زده و دروغ می‌گویند.  وی گفت: انصاف نیست که با تیغ تخریب به جان فجرآفرینانی که انقلاب اسلامی محصول تلاش و مجاهدت‌های آنان است بیفتیم و آنان را تخریب کنیم.
وزیر اطلاعات افزود: نباید با تصور حفظ انقلاب اسلامی این‌چنین با فجرآفرینان انقلابی برخورد کنیم بلکه باید قدر زحمات این افراد را بدانیم زیرا جز با رنج‌ها و مرارت‌های فجرآفرینان انقلابی امکان پیروزی وجود نداشت.  در حاشیه این همایش هم علوی در جمع خبرنگاران گفت:   وزارت اطلاعات وظیفه خود می‌داند ضمن حمایت از فعالیت‌های سالم اقتصادی، اشخاصی را که از مسیر فعالیت‌های سالم این بخش منحرف می‌شوند، شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی کند. وی در پایان اظهار کرد: مبارزه با فساد اقتصادی برنامه راهبردی نظام جمهوری اسلامی است و وزارت اطلاعات با برنامه‌ریزی منسجم به این مسأله توجه خاص دارد و در این زمینه تلاش می‌کند. سیدمحمود علوی همچنین در جمع مردم آران و بیدگل در مصلای این شهرستان گفت: عده‌ای که دارای موقعیتی هستند، نباید با آبرو و حیثیت کسی بازی کنند و از این راه خود را به جایی برسانند. او گفت: اساس کار مملکت‌داری باید بر پایه حلال و حرام باشد و نمی‌توان گفت برای حفظ جمهوری اسلامی فلان کار حرام را باید انجام داد. وزیر اطلاعات با بیان این‌که نمی‌توان با آبروی کسی بازی کرد، دروغ گفت یا تهمت زد تا انقلاب اسلامی حفظ شود؛ گفت: انقلاب را باید در چهارچوب اصول اسلامی و رعایت حلال و حرام اداره کرد. حجت‌الاسلام علوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: عزم و اراده دولت بر این است که به دور از سر و صدا، شعار و جنجال و با فکر، تدبیر و عقلانیت برای برطرف کردن مشکلات کشور گام بردارد. او ادامه داد: دولت تدبیر و امید در شرایط تحریم‌ها علیه ایران، دولت قبل را تحویل گرفت و در این شرایط موجودی خزانه کاهش و در حد صفر شده بود و دارایی‌های خارجی بلوکه‌شده و انبار کالاهای استراتژیک نیز ته کشیده بود. وزیر اطلاعات گفت: افزون بر این مشکلات، کاهش فروش نفت نیز شرایط کشور را در وضع بحرانی قرار داده بود. نماینده دولت گفت: آنهایی که اهل تدبیر هستند، می‌دانستند که اگر کار مملکت حساب شده دنبال نمی‌شد، وضع غیر از این بود و مردم مشکلات زیادی را تحمل می‌کردند.
او ابراز امیدواری کرد که دولت تدبیر و امید با مشارکت مردم توفیق خدمت به جامعه و کشور را پیدا کند. وزیر اطلاعات گفت: بنای دولت، شعار دادن و حرف زدن نیست؛ بلکه این است که قبل از هر سفر نیازهای هر منطقه بررسی و با اولویت‌سنجی برای آن منطقه اعتبار و بودجه تخصیص داده شود.


تعداد بازدید :  341