شماره ۴۹۵ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۸ بهمن
صفحه را ببند
ادامه بی‌اخلاقی‌های بازیکن عراقی و سکوت باشگاه استقلال
حمله‌های تمام نشدنی «کرار»
صادق ورمزیار در گفت‌وگو با «شهروند»: این آش، خیلی شور شده است

شهروند| کرار؛ در زبان عربی یعنی «بسیار حمله‌کننده». انگار بازیکن عراقی استقلال هم عجیب رفتارش به نامش برده است! او دائما حمله می‌کند،‌ یک روز به داور، یک روز به بازیکن حریف، یک روز به هوادار و خبرنگار و روزی دیگر به مسئولان باشگاهی که با آن قرارداد دارد!
سابقه قبلی
نخستین‌بار نیست کرار جاسم اقدام به حاشیه‌سازی در فوتبال ایران می‌کند و کسی با او کاری ندارد. هنوز خاطرمان هست زمانی که عضو تیم تراکتورسازی بود، ‌به داور مسابقه سیلی زد و مجازاتی برابر با محرومیت چند هفته‌ای برایش در نظر گرفتند اما انگار آن رای به اندازه‌ای نبود که بتواند موجب اصلاح رفتاری‌هافبک عراقی شود. در استقلال هم این قصه چندبار تکرار شده است، از ماجرای 3 اخطاره شدن قبل از دربی پایتخت که بعدا مشخص شد برای حضور در اردوی تیم‌ملی قید حضور مقابل پرسپولیس را زده است گرفته تا قهر در آستانه اردوی کیش به بهانه مسائل مالی و شرط پول گرفتن قبل از دیدار با سپاهان همه ‌و همه نشان از نوعی بی‌اخلاقی در وجود بازیکن عراقی دارد.
ادامه بی‌اخلاقی‌ها
پس از این‌که کرار با آن رفتارهای عجیب و غریب از علیرضا فغانی در بازی استقلال و سایپا کارت قرمز گرفت و به بیرون از زمین هدایت شد،‌کادرفنی استقلال چه برخوردی با او کرد؟ کرار در اقدامی عجیب روی پنجشنبه با لباس شخصی به کمپ استقلال رفت و به بهانه مصدومیت از تمرین کردن سر باز زد. امیر قلعه‌نویی نیز فقط سکوت کرد و اوج برخوردش با یک بازیکن جنجال‌ساز فقط تحریم برقراری دیالوگ با او بود! همین و بس. باز هم گلی به جمال بهرام افشارزاده که تند شد و اعلام کرد:   «کورخوانده بگذارم به عراق برود!». واکنش کرار بعد از تمرین روز پنجشنبه جالب بود: «خیلی درد دارم؛ پزشکان تیم گفته‌اند فعلا تمرین نکنم.» او البته جواب مدیرعامل استقلال را داد:  «نمی‌دانم چرا افشارزاده اینطور درباره من صحبت کرده است. صحبت‌های او دل من را شکست. درحالی این حرف‌ها را زده که من فقط 30‌درصد از قراردادم را گرفته‌ام.» کرار امروز هم در تمرین استقلال شرکت نکرد!
تکذیب استقلال
این مسأله در شرایطی انجام شد که باشگاه استقلال مصدومیت کرار را تکذیب کردند تا نشانه‌هایی از برخورد با این بازیکن ظاهر شود. میرشاد ماجدی دراین‌باره می‌گوید: «هیچ گزارشی مبنی بر مصدومیت کرار به ما نرسیده است. او آسیب‌دیدگی ندارد و برای غیبتش در تمرینات باید فردا(امروز) به کمیته انضباطی برود و پاسخگو باشد.» کرار باید به همان کمیته‌ای برود که چند بار رفته و چند بار نرفته و هروقت هم در آن کمیته محروم شده رای صادره تشریفاتی بیش نبوده است!
شایعه جدید
در این گیر و دار یک شایعه جدید نیز به راه افتاد. این‌که کرار بعد از خروج از زمین در دیدار با سایپا تخلفات دیگری انجام داده است. شایعه‌ای که غلامرضا بهروان به آن دامن زد: «او بعد از اخراجش به شدت اعتراض کرد و گزارش‌هایی نیز از تخلف او بعد از رفتنش به رختکن رسیده است. ما این گزارش را تقدیم کمیته انضباطی می‌کنیم.» البته چنین موردی را نایب‌رییس هیات‌فوتبال استان البرز تکذیب کرد: «در مسیری که کرار جاسم به سوی رختکن حرکت کرد، تمام نیروهای ما حضور داشتند و هیچ‌کس حتی حرف بدی هم از دهان این بازیکن نشنیده است. در رختکن نیز نه شیشه‌ای شکسته و نه خسارتی وارد شده است.»
قلعه‌نوعی به کرار نیاز دارد
به‌راستی چرا باشگاه استقلال با بازیکن عراقی برخورد قاطعانه‌ای نمی‌کند؟ شاید پاسخ این سوال را صادق ورمزیار بتواند بدهد. او به «شهروند» می‌گوید: «از قدیم‌الایام امیر قلعه‌نویی را می‌شناسم. او آدمی نیست که به بازیکن باج بدهد اما احساسم بر این است که مقطع کنونی با توجه به نیازی که به کرار دارد،‌ با او مدارا می‌کند. کرار به نوعی قلب تپنده استقلال است و امیر خوب می‌داند در نبودش تیم دچار مشکل می‌شود. با این حال بی‌اخلاقی‌های ادامه‌دار کرار هم قابل قبول نیست.» او صحبت‌هایش را اینگونه ادامه می‌دهد: «من هم قبول دارم که غیبت کرار ممکن است به استقلال ضربه بزند اما قلعه‌نویی باید در جایی جلوی این رفتارها را بگیرد. فکر می‌کنم دیگر  رفتارهای این بازیکن خیلی شور شده است و در شرایط کنونی اگر کسی با او برخورد نکند،‌ بیشتر از عدم حضورش در ترکیب به تیم ضربه می‌زند. در این‌جا نقش مدیران باشگاه بسیار مهم است. باید برخوردی قاطعانه با او انجام شود اما من احساس می‌کنم باشگاه نیز چون حق و حقوق او را به‌طور کامل پرداخت نکرده و سابقه این بازیکن را می‌داند نگران قهر و رفتنش از ایران است. شاید همین مسأله باعث نگرانی شده است.»

 


تعداد بازدید :  142