شماره ۳۰۵۳ | ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
صفحه را ببند
جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد استان سمنان در سفر دوروزه رئیسی
جان گرفتن تولید در بهار سفرهای استانی
بازگشت حدود 8هزار و 400واحد تولیدی راکد به چرخه تولید

رئیسی در سفر دوروزه خود به استان سمنان که نخستین سفر استانی در سال جدید بود، با مردم در سمنان، شاهرود و دامغان دیدار و گفت‌وگو کرد .
تعدادی از وزیران دولت سیزدهم در شهرستان‌های مختلف استان سمنان به بازدید و بهره‌برداری از چند طرح پرداختند و همچنین به عنوان معین هر شهرستان، در ادامه برنامه‌های سفر دولت سیزدهم در نقاط مختلف استان سمنان
حضور می‌یابند.
با حضور رئیس‌جمهور جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد استان در دولت سیزدهم در یکی از کارخانه‌ها، افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی، جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت و نشست «حل مسئله» با محوریت تامین آب، فعالیت معادن و راه‌اندازی کارخانه‌های سهامی در سفر یک‌روزه دولت سیزدهم برگزار شد.
افتتاح چند واحد صنعتی در گرمسار، بهره‌برداری از طرح پست ۶۳ کیلوولت و تقاطع غیرهمسطح، آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی اراضی ۵۵ و ۲۰۵ هکتاری برای ساخت نهضت ملی مسکن، بازدید از ادامه روند اجرایی آزادراه حرم تا حرم، واگذاری بیش از ۲ هزار واحد از نهضت ملی مسکن، افتتاح چند مدرسه و پاسگاه حفاظت محیط زیست، از برنامه‌های دولتمردان سیزدهم در شهرستان‌های هشتگانه استان سمنان بود.
در دور دوم سفر آیت الله رئیسی به سمنان طرح‌هایی با درصد پیشرفت بالا و با اعتبار ۹۲ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال پیشنهاد شد که ۷۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در مصوبات اولیه گنجانده شد.
در استان سمنان اکنون ۵۵۵ طرح نیمه‌تمام وجود دارد که اعتباری بالغ بر ۳۰۰ هزار میلیارد ریال برای اتمام این طرح‌ها نیاز است.
در دور اول سفر رئیسی، رئیس‌جمهور، به سمنان، در آبان ۱۴۰۰، بیش از ۱۰۶ درصد اعتبارات طرح‌های عمرانی جذب شد که بیشترین جذب اعتبار در سفرهای دور اول رئیس‌جمهور بوده است. دور اول سفر هیات دولت به سمنان ۱۴۵ مصوبه داشت که بالغ بر۳۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت. از ۱۳۷ طرح دور اول سفر، ۲۶ مصوبه کامل اجرا شد، ۸۶ مصوبه در حال اجرا و ۲۵ مصوبه در دست پیگیری است.

عملیات «وعده صادق» موجب اقتدار، وحدت و انسجام در کشور شد
رئیس‌جمهور با بیان اینکه عملیات «وعده صادق» موجب اقتدار، وحدت و انسجام در کشور شد، گفت: دشمنان می‌خواستند در جامعه ما اختلاف‌افکنی کنند، اما این عملیات هم نشان‌دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی و توانِ نیروهای مسلح ما شد، هم نشان‌دهنده اراده پولادین ملت ما و رهبری فرزانه انقلاب و فرماندهی معظم کل قوا و هم یکی از جلوه‌های وحدت‌آفرین و انسجام‌بخش به کشور شد.
سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر دوم دولت مردمی به استان سمنان، پیش از ظهر دیروز، در اجتماع نمازگزاران جمعه شهرستان دامغان، با اشاره به دیدار خود با یک خانواده شهید و با تمجید از روحیه والای مادر این شهید گرانقدر که با وجود تقدیم عزیزترین دارایی خود در راه انقلاب، همچنان آماده فداکاری در راه اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران بود، افزود: این روحیه ایثار و فداکاری پیروزی نهایی را برای ما به ارمغان می‌آورد. لذا مهم‌ترین وظیفه و مسئولیت مشترک همه ما صیانت از این فرهنگ و روحیه و تلاش برای ارتقای آن است.

بازگشت حدود 8هزار و 400واحد تولیدی راکد به چرخه تولید
رئیس‌جمهور با اشاره به بازگشت حدود 8هزار و 400واحد تولیدی راکد به چرخه تولید، گفت: جنگ امروز جنگ اراده‌هاست؛ دشمن نمی‌خواهد ملت ایران پیشرفت کند، اما ملت ایران اراده کرده که در حوزه‌های مختلف اقتصادی، صنعتی، معدنی، کشاورزی رشد کند و اراده این ملت تاکنون بر اراده دشمن پیروز شده و بعد از این نیز پیروز خواهد شد. رئیسی با بیان اینکه در کنار مسئله تامین آب، مسئله مهم مدیریت مصرف آب نیز وجود دارد که اهمیت آن از تامین آب کمتر نیست، تصریح کرد: دولت در مسئله مدیریت مصرف آب نیز اقدامات خوبی داشته و رفع تنش آبی 10هزار روستا را هدف‌گذاری کرد و تا امروز مشکلات بیش از 5هزار روستا رفع شده و رفع مشکل بقیه این روستاها نیز در دست اقدام است.
رئیس‌جمهور با اشاره به جلسه شب گذشته برای رفع مشکلات ویژه سمنان، روش دولت را حل مسئله و نه عبور از کنار مسائل دانست و خاطرنشان کرد: دولت به جای پیگیری مشکلات با بخشنامه و تلفن و نامه، مسئولین را دور هم جمع کرده و در جلسه حل مسئله راهکارها را بررسی و برای رفع مشکل تصمیم می‌گیرد. ازجمله دیشب تا دیروقت برای حل مشکل آب استان بحث و تصمیم‌گیری شد که ان‌شاالله با پیگیری مسئولین مربوطه مشکلات حل خواهد شد.

دولت وعده خود برای ساخت مسکن را فراموش نکرده و با جدیت آن را
دنبال می‌کند
 سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در جشن واگذاری ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی و هزار و ۱۵۸ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت به مشمولین در شاهرود، با اشاره به اهمیت نهاد خانواده و تلاش و تبلیغ دشمن برای ضربه زدن به این نهاد مهم اجتماعی، اظهار داشت: امروز بحران خانواده یکی از آسیب‌ها و بحران‌های جدی تمدن غرب است و متأسفانه فرهنگ غربی بدترین و زشت‌ترین اخلاق‌های جنسی را به‌عنوان نماد تمدن و مدنیت معرفی می‌کند که تداوم این روند به قطع نسل بشر منجر خواهد شد.
رئیس‌جمهور با اشاره به اجرای نهضت ملی مسکن در سراسر کشور و در همه شهرها و روستاها گفت: برخی افراد خرده نگیرند که چرا امروز مشکل مسکن در کشور داریم، چرا که در سال‌های گذشته وقتی نیاز بود سالانه حداقل یک میلیون مسکن در کشور ساخته شود به این تکلیف عمل نشد و به‌طور متوسط ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار مسکن ساخته شد، اما امروز دولت مردمی تلاش می‌کند این نیاز را برطرف کند.

 هیچ‌کس حق ندارد باعث مخدوش شدن عزت و کرامت دیگران شود
سیدابراهیم رئیسی عصر پنجشنبه در اجتماع پرشور مردم شهرستان شاهرود، با بیان اینکه مردم ایران با وجود همه دشمنی‌ها اهداف بلندی دارد، دلیل دشمنی‌ها با این ملت را ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهی‌های استعمار و استکبار جهانی و حمایت جانانه این ملت از آرمان آزادی فلسطین به تبعیت از امام راحل و رهبری معظم انقلاب اسلامی دانست و گفت: امروز پس از ۴۵ سال همه امت اسلامی و بلکه همه جهان بشریت به حقانیت این سخن شما در دفاع از فلسطین و ضدیت با رژیم صهیونیستی واقف شده‌اند.
رئیسی با بیان اینکه دستگاه‌ها موظف هستند با عملکرد قانونمدارانه و روابط سالم کاری از فعالان بخش‌های مخلف حمایت کنند و از رواج روابط ناسالم اداری جلوگیری کنند، گفت: باید از هر مسئله‌ای که باعث نارضایتی و ناامیدی مردم می‌شود پرهیز کرد. اسلام برای ما عزت و کرامت آورد و عزت و کرامت مردم باید حفظ شود و هیچ‌کس حق ندارد باعث مخدوش شدن عزت و کرامت دیگران شود. همچنین هر کس در هر کجای دنیا بخواهد عزت و کرامت مردم ما را مخدوش کند، ملت ایران در مقابل او ایستادگی خواهد کرد.

 دورانی که برخی می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسید، گذشت
رئیسی تصریح کرد: دورانی که برخی می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسید چون ممکن است برخی را عصبانی و تحریک کند و دورانی که برخی می‌خواستند با برجام ۲ و ۳ روی موشک‌ها و توانمندی‌های ایران معامله کنند گذشت؛ ما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد که کسی روی قدرت و توانایی‌های جمهوری اسلامی ایران که به برکت خون شهدا ایجاد شده معامله کند.
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به طرح مشکلاتی ازجمله تامین آب پایدار، رفع مشکلات زیست‌محیطی و برخی مشکلات دیگر یادآوری کرد: دولت حتما برای رفع مشکل و تامین آب پایدار و نیز رفع مشکلات محیط‌زیستی تلاش خواهد کرد و بدانید هر فعالیت صنعتی، اقتصادی و معدنی فرع بر حفظ محیط‌زیست است. دولت مردمی از کنار چاله‌ها عبور نخواهد کرد، بلکه آنها را چاره می‌کند. در جلسه حل مسئله‌ای که خواهیم داشت به این مسائل رسیدگی  خواهد شد.


تعداد بازدید :  49