شماره ۳۰۵۶ | ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
صفحه را ببند
جزئیات واگذاری سرخابی‌ها از زبان وزیر اقتصاد و دارایی

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، گفت: طبق اطلاعات فرابورس، ارزش سهام باشگاه استقلال ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و باشگاه پرسپولیس ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان نهایی شد.
امروز ۸۵ درصد سهام دو باشگاه پرطرفدار و مردمی استقلال و پرسپولیس در فرابورس به بخش غیردولتی واگذار شد.
 دولت سیزدهم زمانی بر سر کار آمد که این ۲ باشگاه دچار محرومیت‌هایی شده بودند؛ در سال ۱۴۰۰ ستادی به عنوان ستاد واگذاری بین وزارتخانه‌های ورزش و جوانان و وزارت اقتصاد، سازمان خصوصی‌سازی و سازمان بورسی تشکیل شد و در اسفند همان سال اولین گام برداشته شد؛ این در حالی بود که سه دولت قبل در این زمینه ناکام بودند.  وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: در دولت سیزدهم بورسی شدن دو باشگاه از محل افزایش سرمایه بدون حق‌تقدم انجام و در سال ۱۴۰۱ تلاش شد تا از طریق عرضه به بخش‌های خصوصی و تعاونی، فرایند مالکیت این دو باشگاه حل و فصل شود که از سوی بخش تعاونی و خصوصی اقبال نشد.
 خاندوزی با بیان اینکه تلاش دولت سیزدهم اصلاح اقتصادی و مالی است، گفت: تلاش دولت بر این بود تا مسئله اتحاد مالکیت و بحث مدیریت و انضباط مالی را بتواند حل و فصل کند.
 وی ابراز داشت: همزمان مسئله جریمه آسیایی، فرصت اصلاح اقتصادی و مالی و مدیریت این ۲ باشگاه را فراهم کرد.
 وزیر اقتصاد با اشاره به برگزاری مزایده گفت: در پایان سال ۱۴۰۲ تلاش شد تا از طریق کنسرسیومی از بانک‌های غیردولتی و صنایع پتروشیمی این مسئله حل و فصل شود که این اتفاق امروز در فرابورس محقق شد. طبق اطلاعاتی که در فرابورس قرار دادند، ارزش نهایی سهام این دو باشگاه اعلام و با ارزش ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای استقلال و ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای پرسپولیس نهایی شد. خاندوزی عنوان کرد: با توجه به اینکه ۱۰ درصد معامله باید به عنوان نقدی و ۹۰ درصد اقساطی صورت می‌گرفت، امروز بخش نقدی قطعی شد و اقساط طی مهلت‌های ۶ماهه به کنسرسیوم‌های بانکی و پتروشیمی اعلام شده است.
 وی یادآوری کرد: فردا، چهارشنبه، (پنجم اردیبهشت‌ماه) با حضور وزیر ورزش و جوانان برنامه‌ای در این زمینه برگزار خواهد شد.

 


تعداد بازدید :  82