شماره ۳۰۵۶ | ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
صفحه را ببند
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت عنوان کرد
پیوست رسانه‌ای؛ لازمه شکل‌گیری «گفتمان کار و تلاش» در دستگاه‌ها

سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت، در بیست و پنجمین نشست شورای هماهنگی روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی  که به میزبانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری برگزار شد، با ضروری دانستن تدوین پیوست رسانه‌ای برای اقدامات و فعالیت‌های دولت، گفت: حوزه فعالیت این معاونت عجین با فناوری و نوآوری است و به همین جهت شاهد روایت مستمر اخبار خوب و امیدآفرین از سوی معاونت علمی ریاست‌جمهوری هستیم.
وی ادامه داد: معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور در جلسات دولت، اخبار خوبی از دستاوردها و حرکت‌های رو به جلوی فناورانه که دارای پیامدهای مثبت اقتصادی است، ارائه می‌دهند؛ اقدامی که در هجوم رسانه‌های بیگانه، پمپاژ ناامیدی از سوی دشمن و فضاسازی‌های رسانه‌ای علیه دولت، امیدوارکننده است.
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با تأکید بر ضرورت هم‌افزایی، هم‌فکری و هم‌دلی دستگاه‌ها در بازتاب و ضریب‌بخشی رسانه‌ای به فعالیت‌ها و دستاوردهای دولت‌، گفت: هرکدام از دستگاه‌ها که موفقیت و دستاوردی کسب کنند، قطعاً ضمن اهتزاز پرچم دولت، سربلندی و تسری امید در کشور را به ارمغان می‌آورند؛ بنابراین، بخش اطلاع‌رسانی دستگاه‌ها باید در مسیر موفقیت دیگر بخش‌ها تلاش کنند.
خلجی تصریح کرد: وجود آسیب در یک دستگاه، ضمن آسیب رساندن به همان دستگاه به تصویر کلی دولت نیز آسیب وارد می‌کند و بنابراین، تصویرسازی دقیق و اطلاع‌رسانی صحیح از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور هم بر اهمیت بعد رسانه‌ای اقدامات و دستاوردهای دولت تأکید دارد، افزود: باورپذیر کردن دستاوردهای دولت یکی از رسالت‌های بخش اطلاع‌رسانی دستگاه‌ها به شمار می‌رود و یکی از لازمه‌های تحقق این امر، تکرار و استمرار است. به همان صورت که جریان معاند با تکرار چندین باره تلاش می‌کند تا تصویر منفی را ایجاد و ماندگار کند، تکرار دستاوردهای دستگاه‌ها، معرفی تلاش‌ها و بیان حقایق به آگاهی عمومی و فهم جامعه از واقعیت کمک می‌کند.
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت تصریح کرد: محور تمرکز جریان تخریبی روی حوزه اقتصادی است، چرا که نقش مهمی در معیشت و روزمره مردم دارد و لازم است دست‌اندرکاران رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها، به‌ویژه بخش‌های اقتصادی دولت، انسجام، هم‌افزایی و همدلی را قوت بخشند.


تعداد بازدید :  289