شماره ۳۰۵۶ | ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
صفحه را ببند
وزیر علوم در نخستین کنفرانس ملی مهارتی ایران:
دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه تبدیل دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی در دستور کار قرار دارد، گفت: «باید جایگاه دانشگاه فنی و ‌حرفه‌ای را توسعه دهیم. بنابراین، پیگیر هستیم تا دانشگاه فنی و حرفه‌ای را به دانشگاه مهارت ملی تبدیل کنیم. دانشگاه فنی و حرفه‌ای یک ویژگی منحصربه‌فرد دارد؛ فارغ‌التحصیلان این دانشگاه شاغل هستند. این درحالی است که ایجاد شغل برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی بسیار هزینه می‌برد. برای همین است که مقام معظم رهبری به ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار تأکید می‌کنند.»
محمدعلی زلفی‌گل در نخستین کنفرانس ملی مهارتی ایران با بیان اینکه تبدیل دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی در دستور کار قرار دارد، گفت: «باید جایگاه دانشگاه فنی و ‌حرفه‌ای را توسعه دهیم.»
وزیر علوم با اشاره به ایجاد پارک علم و فناوری مهارتی، ادامه داد: «در دو سال گذشته توجه و فعالیت زیادی درخصوص دانشگاه فنی و حرفه‌ای صورت گرفته است؛ بودجه دانشگاه هزار و دویست میلیارد تومان بود و اکنون امیدواریم آن را به بالغ برچهار هزار میلیارد تومان برسانیم و تقریباً چهار برابر می‌شود.»
زلفی‌گل با بیان اینکه بیش‌از هزار و پانصد میلیارد تومان نیز در سفرهای ریاست‌جمهوری به استان‌های مختلف برای دانشگاه فنی و حرفه‌ای پیش‌بینی‌شده است، گفت: «مشکلات برخی از استادان درخصوص استخدام هیأت علمی در دانشگاه در حال برطرف شدن است.»


تعداد بازدید :  231