شماره ۳۰۵۶ | ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
صفحه را ببند
روز 200‌اُم جنگ غزه و سفر به کشور دوست و برادر

ادامه جنگ غزه و مانورهای تبلیغاتی بی‌حاصل دولت آمریکا برای مبرا کردن واشینگتن از مشارکت در جنایات اسرائیل، همچنین سفر سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به پاکستان همراه یک هیات بلندپایه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، مهم‌ترین موضوعاتی بودند که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفتند.

سفر رئیسی به پاکستان و انتظارات کاربران فضای مجازی از این سفر
سفر رئیس‌جمهوری و تعدادی از وزرای دولت سیزدهم به کشور پاکستان که با هدف توسعه و تقویت روابط اقتصادی و تجاری، همچنین گفت‌وگوهای دوجانبه و رایزنی‌های منطقه‌ای انجام شده است، در فضای مجازی نیز بازتاب‌ها خاص خود را داشت. اغلب کاربران شبکه‌های اجتماعی روشن کردن تکلیف امنیت مرزها و جلوگیری از تردد تروریست‌ها به داخل خاک ایران توسط پاکستان را جزو مهم‌ترین مطالبات خود عنوان کرده و از ابراهیم رئیسی خواستند به روشنی با طرف پاکستانی این موضوع را مطرح کند. در ادامه برخی نظرات کاربران شبکه‌های اجتماعی در این خصوص را مرور می‌کنیم: «ای کاش آقای رئیسی چند نفر از فرزندان شهدای حملات تروریستی اخیر گروهک جیش‌الظلم رو هم با خودشون به پاکستان می‌بردن تا مسئولان کشور دوست و برادر نتیجه اهمال کاری در تامین امنیت مرزهای دوجانبه رو از نزدیک می‌دیدن. پاکستان شاید به تعبیری مهم‌ترین همسایه ماست ولی این نباید باعث بشه در بحث امنیت باهاش رودربایستی داشته باشیم»، «آقای رئیسی اون پرونده غرامت 18 میلیارد دلاری از پاکستان به خاطر نیمه کاره رها کردن خط لوله صلح رو هم پیگیری کنن لطفاً. ما شدیم شبیه اینایی که توی آپارتمان، همسایه‌ها همه جور بلایی سرشون میارن، بعد در جواب می‌گن نه تلافی نکنیم، زشته، فردا چشم‌مون توی چشم همدیگه‌ست، دنیا دو روزه، صلوات بفرستین! یعنی چی آخه، ما راست و حسینی توافق می‌کنیم بعد با یه پخ کردن آمریکا اینا عقب می‌کشن. یا به تعهدشون پایبند باشن یا غرامت بدن. شترسواری دولادولا نمی‌شه»، «پاکستان با 250 میلیون نفر جمعیت می‌تونست چه بازار بزرگی برای محصولات ایرانی باشه ولی از این فرصت طلایی ما هیچ استفاده‌ای نکردیم. پروژه‌های کلان مثل صادرات گاز هم که با وجود تحریم‌های آمریکا شانس کمی برای به نتیجه رسیدن دارن. مگه در این سفر فرجی بشه و چهارتا قرارداد بزرگ ببندیم که به شکلی حکم وثیقه پیدا کنن و بشه ازشون در حل و فصل مشکلات امنیتی هم استفاده کرد»، «در این سفر هیچ چیز مهم‌تر از سر و سامون دادن به وضعیت مرزها و متعهد کردن اسلام‌آباد به اجرای توافقات امنیتی نیست. یادمون نرفته تروریست‌ها کاری کردن تا ایران و پاکستانی که از دوست و برادر به هم کمتر نمی‌گفتن، خاک همدیگه رو با موشک بزنن. مرگ یه بار شیون هم یه بار. هر امتیازی قراره ردوبدل بشه، انجام بدین و قال این نفوذهای مرزی رو برای همیشه بکنین. روابط‌مون با عربستان و امارات هم که الان خوبه و از ظرفیت اونام می‌شه استفاده کرد».  

تحریم یک گردان ارتش اسرائیل توسط آمریکا و واکنش کاربران به آن
امروز وارد دویستمین روز جنگ غزه شدیم در حالی که امیدی به بهبود شرایط انسانی در این باریکه محاصره شده نیست و قدرت‌های جهانی و در رأس‌شان آمریکا جز لفاظی کوچکترین حرکتی برای جلوگیری از افسارگسیختگی نظامی رژیم صهیونیستی انجام نمی‌دهند. این میان برخی حرکات عوام‌فریبانه همچون تحریم یک واحد خاص از ارتش اسرائیل توسط ایالات متحده، فقط خنده بر لب انسان‌های مطلع از امور می‌آورد و واکنش کاربران فضای مجازی را برمی‌انگیزد. در ادامه تعدادی از این واکنش‌ها را که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده‌اند می‌خوانیم: «درست روزی که خبر تصویب کمک 26 میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل در کنگره منتشر می‌شه، خبری میاد که ایالات متحده قصد داره یک گردان ارتش اسرائیل رو به جرم نقض حقوق بشر در کرانه باختری تحریم کنه! یعنی از اینجا تا خود کاخ سفید علامت تعجب!!! بعد بپرسیم این چه مسخره‌بازیه جواب می‌دن دموکراسی یعنی همین دیگه، کمک 26 میلیارد دلاری جای خود، تحریم هم جای خود»، «آمریکا اعلام کرده قصد داره اعضای گردان نیتسح یهودا رو از کمک‌های تسلیحاتی و آموزشی ایالات متحده محروم کنه! چرا؟ چون اینا وقتی داشتن فلسطینی‌ها رو می‌کشتن، عوضی اشتباهی یه آمریکایی-فلسطینی رو هم کشتن! 35 هزار نفر توی غزه نسل‌کشی شدن، صدای کسی در نیومد. یه آمریکایی دو تابعیتی تلف شده، می‌خوان ارتش اسرائیل رو تحریم کنن. نگیم کثافت دنیا رو گرفته!؟»، «یه چیز بگم دور هم بخندیم: نتانیاهو توئیت کرده اگه کسی فکر کرده که می‌تونه یک یگان ارتش اسرائیل رو تحریم کند، با همه قدرت با آن مبارزه می‌کنم! منظورش از «کسی» دولت آمریکاست که هنوز 48 ساعت نشده کمک 26 میلیارد دلاری به اسرائیل رو اوکی کرده. تهش آمریکا تحریم می‌کنه، نتانیاهو هم چند تا جیغ بنفش می‌کشه، فاکس نیوز هم میاد یه گزارش پخش می‌کنه با این موضوع که آمریکا دیگه هوای اسرائیل رو نداره، ترامپ کجایی که داش بنیامینت رو کشتن. قشنگ سیرکه»، «وسط این همه اخبار بد که از غزه میاد، امروز خبر رسید که آهارون هالیوا، رئیس اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به خاطر شکست اطلاعاتی منجر به حمله هفتم اکتبر و طوفان‌الاقصی استعفا کرد. اگه این رو قطعه اول از دومینوی سقوط دولت اسرائیل فرض کنیم (که فرض غلطی هم نیست)، استعفای نتانیاهو با وجود مقاومت او، اتفاق ممکنی است که هر آن انتظار وقوع آن را می‌توان داشت»، «مجری شبکه آمریکایی اومده جلوی دوربین به اسرائیلی‌ها می‌گه: شما نمی‌تونین پول ما رو بگیرین و بعد بهمون بگین خفه شو انتقاد نکن! آدم نمی‌دونه بخنده یا گریه کنه؟ اگه راست می‌گین به نماینده‌های مجلس‌تون فشار بیارین که کمک مالی به صهیونیست‌ها رو تصویب نکنن که دیگه لازم نباشه از این ژست‌های ما خیلی آزاده‌ایم بگیرین!»


تعداد بازدید :  235