شماره ۳۰۵۹ | ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
صفحه را ببند
آلومینیوم، پرسپولیس را به زانو در آورد
کام‌بک، کام‌بک تا پیروزی!
آلومینیوم اراک در ضربات پنالتی موفق شد پرسپولیس را در جام حذفی شکست دهد

[شهروند] مهم‌ترین مصاف مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی، دوئل جذاب پرسپولیس و آلومینیوم اراک به میزبانی این تیم اراکی بود. پرسپولیس برای انتقام از شکستی که در هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر مقابل این تیم متحمل شده بود، پا به میدان رقابت با شاگردان مجتبی حسینی گذاشته بود و اوسمار به دنبال جبران تنها شکست خود از زمان هدایت گرفتن قرمزپوشان بود. بازی‌ای که پرسپولیس به دردسر زیادی افتاد و دو بار مقابل حریف کام‌بک خورد و نتوانست درنهایت شکستش دهد و در پایان آلومینیوم موفق شد سرخ‌پوشان را در ضربات پنالتی شکست دهد.  

طوفان یک نیمه‌ای پرسپولیس
با شروع بازی، این پرسپولیس بود که به دنبال انتقام از آلومینیوم، شروعی هجومی داشت. حمله‌های پرسپولیس به سمت دروازه آلومینیوم در دقیقه 11 با شوت مهارنشدنی بازیکن ازبکستانی سرخ‌ها نتیجه داد و این تیم موفق شد از حریف خود پیش بیفتد. در این صحنه اوستون ارونوف از وسط زمین توپ‌گیری و از سمت چپ با حرکتی انفجاری به سمت محوطه حرکت کرد و با پای چپ یک گل انفرادی به ثمر رساند. 13 دقیقه بعد، این‌بار نوبت عیسی آل‌کثیر بود که بار دیگر با یک ضربه تماشایی از پشت محوطه جریمه دروازه احمد گوهری را باز کند. در این لحظه هم اوستون ارونوف توپ را از وسط زمین به عیسی رساند و آل‌کثیر با یک حرکت پا به توپ در شرایطی نامتعادل از پشت محوطه شوت زد و از بالای سر گوهری توپ وارد دروازه شد.

کام‌بک آلومینیوم در دقایق پایانی
نیمه دوم در پایان به نام شاگردان مجتبی حسینی تمام شد. این تیم با وجود حملاتی که در این نیمه داشت، در دقایق پایانی، موفق شد گل‌های تساوی‌بخش بازی را به ثمر برساند. در دقیقه 85 بازی، تاثیر شروین بزرگ با ضربه سر در محوطه روی یک توپ هوایی باعث شد توپ به لیموچی برسد و شوت روی پای او به گل تبدیل شد. در ادامه آلومینیوم بازهم به حملات و فشار خود به نیمه زمین پرسپولیس ادامه داد و در دقیقه ششم وقت اضافه، سانتر بلند روی دروازه سرخ‌ها با ضربه سر به شروین بزرگ رسید و کنترل و شوت روی پای او دروازه رفیعی را فرو ریخت.

وقت اضافه و بازهم کام‌بک!
با وجود اینکه پرسپولیس در وقت اضافه با 2 گل از حریف خود جلو بود، اما بازهم شاگردان حسینی موفق شدند به بازی برگردند و شرایط را به نفع خود تغییر دهند. در دقیقه 94، با پاس در عرض میلاد سورگی، سینا اسدبیگی با شوتی محکم و از راه‌ دور، گل سوم پرسپولیس را به ثمر رساند. همچنین در دقیقه 108 بازی، عیسی آل‌کثیر، روی پاس میلاد سورگی، موفق شد از پشت محوطه جریمه گل دوم و چهارم خود را برای پرسپولیس به ثمر برساند و در این بازی دبل کند. پس از این گل، آلومینیوم بازهم در این بازی کام‌بک زد و موفق شد بازی را به تساوی بکشاند. در دقیقه 113 بازی، موقعیت کرنر برای آلومینیوم با ضربه سر شروین بزرگ در میان دفاع از هم گسیخته پرسپولیس تبدیل به گل سوم اراکی‌ها شد و در لحظات پایانی مسابقه، حرکت عالی لیموچی از سمت چپ با پاس در عرض او همراه شد و علیرضا تقی‌زاده گل چهارم را به ثمر رساند.

ضربات پنالتی و پیروزی آلومینیوم
حساس‌ترین لحظه مسابقه آغاز ضربات پنالتی این دو تیم بود. آلومینیوم در این مصاف پنالتی اول خود را از دست داد و همچنین پرسپولیسی‌ها پنالتی سوم خود را از دست دادند. پس از پایان یافتن پنج پنالتی دو تیم، کار به تک‌پنالتی‌ها کشیده شد و درنهایت وحید امیری پنالتی هفتم پرسپولیس را از دست داد و شاگردان حسینی موفق شدند به جمع 8 تیم برتر جام حذفی راه پیدا کنند.


تعداد بازدید :  47