شماره ۳۵۴ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۵ مرداد
صفحه را ببند
بازار جهانی

کاهش 3/3‌درصدی بودجه‌ آی‌تی جهان
براساس تازه‌ترین برآوردهای موسسه فارستر صرف هزینه در حوزه‌ آی‌تی در کل جهان کمتر از میزان پیش‌بینی شده قبلی خواهد بود. این رشد برای‌ سال 2014 برابر با 3/3‌درصد پیش‌بینی شده است، حال آن‌که فارستر چندی قبل این رقم را برابر با 6/2‌درصد برآورد کرده بود. فارستر کل بودجه‌ای که در سطح جهان به صنعت فناوری اطلاعات اختصاص می‌یابد را برابر با 2/2تریلیون دلار پیش‌بینی کرده  است.

اخراج 8‌درصد نیروهای سیسکو
شرکت سیسکو اعلام کرده 6هزار نفر را ظرف 12ماه آینده اخراج خواهد کرد، زیرا قصد دارد منابع خود را صرف توسعه کسب‌وکارهای جدیدی مانند کلود، نرم‌افزار و امنیت کند. سیسکو در مجموع 74‌هزار کارمند دارد و با اخراج این 6000نفر، 8‌درصد از تعداد کارکنان آن کاسته  می‌شود.

موتور بینگ، شبیه انسان می‌شود
مایکروسافت امکانات تازه‌ای را به موتور جست‌وجوی بینگ خود افزوده تا آن را هوشمندتر کرده و جست‌وجوی برخی عبارات و اصطلاحات خاص را از طریق آن تسهیل کند. در نسخه به‌روز شده بینگ می‌توان سوالات متنوعی را به همان شکلی که از یک انسان پرسیده می‌شود، مطرح کرد. از این طریق دیگر نیازی به تکرار یک سوال برای رسیدن به پاسخ یا طرح آن به شیوه‌های غیرمستقیم یا با استفاده از کلیدواژه‌ها وجود ندارد.

اپل هم ضعف دارد
بررسی‌های محققان دانشگاه فناوری جرجیا نشان می‌دهد در صورت اتصال گوشی آیفون به رایانه از طریق پرت یواس‌بی یا همگام‌سازی داده‌های آن با استفاده از شبکه‌های وای‌فای امکان نفوذ به گوشی‌های یاد شده و سرقت داده‌های آنها وجود دارد. نکته جالب این است که در این حملات نفوذ به گوشی با سوءاستفاده از آسیب‌پذیری‌های سیستم عامل iOS انجام نمی‌شود و هکرها از ضعف پرت یواس‌بی و اعتماد بیش از حد اپل به آنها سوءاستفاده می‌کنند.


تعداد بازدید :  356