شماره ۳۵۴ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۵ مرداد
صفحه را ببند
خبر

نخستین کلینیک کنترل خشم، هفته آینده آغاز به کار می‌کند
ایسنا| کلینیک کنترل خشم هفته آینده آغاز به کار می‌کند.   معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اعلام این خبر توضیح داد:   این کلینیک در منطقه 7 تهران ایجاد می‌شود و کارشناسان آن را مشخص کرده‌ایم.   محمود گلزاری افزود:   طی مذاکرات خود به شهرداری اعلام کرده‌ایم که کار ما با راه‌اندازی یک کلینیک کنترل خشم به پایان نمی‌رسد و انتظار داریم تا پایان‌ سال 93 این کلینیک در 5 منطقه دیگر راه‌اندازی شود و تا پایان ‌سال 94 بقیه مناطق تهران نیز صاحب کلینیک کنترل خشم شوند. او در ادامه گفت:  به معاونت فرهنگی – اجتماعی شهرداری تهران نامه نوشته‌ام‌ و از آنان درباره میزان آمادگی‌شان برای راه‌اندازی کلینیک کنترل خشم پرسیدیم که در این راستا نیروهای لازم برای فعالیت در این مرکز، مکان و اساسنامه کلینیک کنترل خشم آماده است و منتظر اقدام شهرداری تهران هستیم. گلزاری در پایان درباره سرنوشت پورتال اوقات فراغت گفت:   این پورتال ایرادات مفصلی دارد و با توجه به رفع نشدن ایرادات قصد داریم با شرکت ارایه‌دهنده خدمات این پورتال فسخ قرارداد کنیم. متاسفانه امیدوار بودیم شرکتی که پورتال را راه‌اندازی کرده بتواند کاستی‌های آن را برطرف کند ولی متوجه شدیم توان این کار را ندارد. در واقع دولت قبل شرکت ضعیفی برای طراحی و راه‌اندازی پورتال انتخاب کرده بود.  

وضعیت 70‌درصد از تالاب‌های کشور بحرانی یا در معرض خطر جدی
شهروند|  70‌درصد از تالاب‌های کشور یا در وضع بحرانی  یا در معرض خطر جدی قرار دارند.  
محسن سلیمانی، مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران با اعلام این مطلب  در حاشیه نشست هم‌اندیشی سازمان‌های مردم‌نهاد زیست‌محیطی استان اصفهان گفت: بخش عمده مسائل مبتلا به تالاب‌های ایران به‌خاطر الگوی توسعه ناپایداری است که در حاشیه تالاب‌های کشور شکل گرفته است.   او اضافه کرد: بخشی از این الگو ناشی از مدیریت ناصحیح اعمال شده در حوزه زنجیره این تالاب‌هاست که بر پایه یک نگاه صرفا توسعه‌محور شکل گرفته، بدون این‌که به حفظ محیط‌زیست و حفظ کیفیت زندگی انسان‌های واقع در حاشیه تالاب‌ها و خدمات و کارکردهایی که تالاب‌ها در اختیار جوامع انسانی قرار می‌دهند، توجه شود. سلیمانی هشدار داد:  با از بین رفتن تالاب‌ها خیلی از این خدمات و کارکردها نیز از بین رفته که اثراتش را در زندگی روزمره مردم شاهدیم، نمونه‌اش از بین رفتن مشاغل و معیشت‌های وابسته به تالاب‌ها نظیر بخش کشاورزی، دامداری و صیادی است.
اکنون معیشت 70‌هزار خانوار وابسته به تالاب‌ هامون در زابل یا معیشت 12‌هزار نفر وابسته به تالاب شادگان و هورالعظیم در خوزستان از بین رفته است.  
او موضوع مهم مورد توجه دولت و سازمان حفاظت محیط‌زیست را تغییر الگوی توسعه در حوضه آبریز تالاب‌ها به‌گونه‌ای دانست که منجر به حفاظت و بهره‌برداری پایدار از تالاب‌ها شود.


تعداد بازدید :  405