شماره ۳۵۴ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۵ مرداد
صفحه را ببند
روی میز خبر

عضو شورای شهر تهران خبر داد: تذکر کتبی شورا به شهرداری درباره قرارداد با قرارگاه خاتم
میراث خبر| شهرداری تهران دوم خرداد امسال تفاهم‌نامه‌ای به ارزش 20‌هزار‌میلیارد تومان با قرارگاه خاتم‌الانبیاء تومانی منعقد کرد تا بخش اعظمی از پروژه‌های عمرانی شهر توسط سپاه انجام شود. مدت این قرارداد 4‌سال است و به‌طور متوسط سالانه 5‌هزار‌میلیارد تومان از پروژ‌ه‌های شهرداری به قرارگاه خاتم الانبیاء واگذار خواهد شد که نزدیک به تمامی بودجه عمرانی
شهرداری است.
 شهرداری برای این قرارداد بزرگ نه‌تنها از شورای شهر اجازه نگرفت بلکه حتی به اعضای شورای شهر خبر هم نداده بود.  برخی اعضای شورای شهر تهران ازجمله غلامرضا انصاری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا معتقدند قراردادهای با این حجم باید ابتدا در شورای شهر به تصویب برسند و می‌پرسند «چرا نباید پروژه‌ها را به‌طور مستقیم به بخش‌خصوصی واگذار کرد و اجازه داد شرکت‌های خصوصی امکان رشد
داشته باشند»؟
 انصاری با تأکید بر این نکته‌ها می‌گوید: تفاهمنامه 20‌هزار‌میلیارد تومانی شهرداری و سپاه از نگاه شورای شهر تهران همچنان ابهام دارد و تذکری که به صورت شفاهی دراین‌باره مطرح شد به صورت کتبی به شهردار تهران ابلاغ خواهد شد.  
این عضو شورای شهر تهران می‌گوید: بعد از ابلاغ این تذکر به صورت کتبی شورا در انتظار پاسخ شهرداری خواهد نشست. به گفته او تلاش شورای شهر بر این است که مشکلات «با تعامل» حل شوند، بنابراین شورا امیدوار است «شهرداری پاسخ قانع‌کننده‌ای داشته باشد» چرا که اگر پاسخ قانع‌کننده نباشد «به صورت جدی جلوی این کار گرفته می‌شود».
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران می‌گوید: شورای شهر تلاش دارد مدیریت شهری در چهارچوب ضوابط و مقررات و مصوبه‌های شورا عمل کند و ابراز امیدواری می‌کند مشکلات با تعامل حل شود اما هشدار می‌دهد «اگر اینطور نشود شورا از ابزارهای قانونی‌اش استفاده خواهد کرد». سابقه شهرداری در توجه به تذکرهای اعضای شورای شهر نشان می‌دهد این تذکرها چندان هم از طرف شهرداری جدی گرفته نمی‌شود. تا امروز بیش از 100 مورد تذکر از طرف شورای چهارم به شهرداری تهران داده شده است. انصاری هم با اشاره به این سابقه شهرداری ابراز امیدواری می‌کند که شهرداری به تذکرها بیشتر توجه کند.

فضا برای قاچاق اشیای تاریخی کشور بسته می‌شود
شهروند| با ایجاد امکانات و بکارگیری تجهیزات به روز در حوزه حفاظت از موزه‌ها و اشیای گرانبها و رصد اشیای تاریخی فضا برای قاچاق این اشیا و عتیقه در کشور بسته می‌شود.
مسعود سلطانی‌فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری که پنجشنبه به استان همدان سفر کرده بود در جریان بازدید از مرکز تفریحی و توریستی «گنجنامه همدان» با اعلام این مطل افزود: طی چنددهه گذشته برخی از اشیای تاریخی به‌رغم تلاش نیروهای حفاظتی به‌صورت قاچاق خارج می‌شد که با  اتخاذ تمهیدات لازم و به روزرسانی فرآیندهای حفاظتی به‌طور قطع، فضا برای قاچاقچیان اشیای تاریخی کشور محدودتر خواهد شد.   
او افزود: حراست از میراث گرانبهای فرهنگی کشور علاوه بر ایجاد امکانات و تجهیزات نیازمند همکاری همه افراد به‌خصوص پایگاه‌های بسیج، شوراهای روستا و سازمان‌های مردم نهاد است. او با بیان این‌که دولت تدبیر و امید به استفاده بهینه از این ظرفیت عظیم عنایت ویژه‌ای دارد افزود: سرمایه‌گذاری در بخش زیر ساخت‌های گردشگری موجب بازگشت سرمایه و افزایش چند برابری آن در بخش گردشگری خواهد شد.
 سلطانی فر درآمد کشور از صنعت توریسم و گردشگری در‌سال گذشته را 5‌میلیارد دلار دانست و گفت: مهم‌ترین مشکل کشور در بخش گردشگری ساخت هتل است که باید با مشارکت بخش خصوصی در این زمینه اقدام اساس
صورت پذیرد.   

پرداخت خسارات معوقه درمان فرهنگیان در شهریور و مهر
ایسنا| مدیرعامل بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ از پرداخت خسارات معوقه درمان فرهنگیان که از بیمه‌گر قبلی باقی‌مانده بود در ماه‌های شهریور و مهر خبر داد.
افشین مقصودی افزود: مطابق توافق انجام‌شده با وزارت آموزش و پرورش قرار شده است اسنادی که از بیمه‌گر قبلی باقی مانده یا توسط اداره تعاون وزارتخانه مورد رسیدگی قرار بگیرد یا مدارک را در اختیار ما بگذارند تا بتوانیم خسارت درمان فرهنگیان را طی شهریور و مهرماه پرداخت کنیم.
  او افزود: اسناد ماه‌های پایانی قرارداد آموزش و پرورش با بیمه‌گر قبلی‌اش موردرسیدگی قرار نگرفته بود لذا جزییات آن هنوز مشخص
 نشده است.


تعداد بازدید :  313