شماره ۳۵۴ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۵ مرداد
صفحه را ببند
حرفه‌ای‌ترین خفت‌گیر‌های پایتخت دستگیر شدند
پایان وحشت‌آفرینی‌های 21 زورگیر خشن

گروه حوادث| 21 زورگیر که پس از آزادی از زندان با تشکیل باند سرقت به خفت‌گیری‌های خشن دست می‌زدند، در یک عملیات همزمان پلیسی به دام افتادند. وقتی پلیس در جریان سرقت‌های خشن گروهی از مجرمان سابقه‌دار قرار گرفت، دستگیری این مردان کلید خورد. کارآگاهان با انجام تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که گروهی از مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای که تعدادی از آنها به‌تازگی و با تأمین قرار وثیقه آزاد شده‌اند، با تشکیل یک گروه تبهکاری، سرقت‌های خشن خود را از سر گرفته‌اند.  تصاویر صحنه‌های سرقت، کافی بود تا کارآگاهان شیوه و شگردهای مختلف سرقت‌ها را شناسایی كنند. متهمان به شیوه و شگردهای مختلف «زاغ‌زنی و سرقت از مشتریان مراکز تجاری و بانک‌ها»، «زورگیری از عابران با استفاده از انواع موتورسیکلت» و «زورگیری در پوشش مسافرکشی» اقدام به سرقت‌های سریالی در مناطق مختلف شهر تهران و همچنین شهرستان‌های حاشیه تهران ازجمله شهریار، اسلامشهر و کرج کرده‌اند. بررسی تصاویر به‌دست آمده از مراکز تجاری، یکی از مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای به نام امید را نشان می‌داد.
این باند تبهکاری درقالب گروه‌های 2، 4، 5 و 6 نفره و با 2 یا 3دستگاه موتورسیکلت اقدام به سرقت‌های خشن، کیف‌قاپی، گوشی‌قاپی و گردنبندقاپی می‌کردند. این درحالی بود که عمده سرقت‌های خود را در مناطق جنوب، غرب، مرکز، شمال و شهرهای اطراف تهران ازجمله اسلامشهر، شهریار و کرج انجام داده بودند. شناسایی تصاویر 3 عضو دیگر گروه سارقان حکایت از آن داشت که 3 متهم 20ساله به نام‌های داریوش، وحید و جاوید، در پوشش «راننده از مسافر» و با یک خودرو پراید سفیدرنگ اقدام به زورگیری از مسافران درون‌شهری کرده‌اند. این گروه از سارقان، عمده سرقت‌های خود را در مناطق غرب تهران به‌ویژه در محدوده میدان آزادی، یافت‌آباد و همچنین اسلامشهر و شهریار انجام می‌دادند.
دستگیری تمامی سارقان در دستورکار کارآگاهان قرار گرفت. بامداد 21 مردادماه بود که ماموران در عملیات‌های همزمان در مناطق مختلف شهر تهران، تمامی متهمان را دستگیر کردند.  متهمان در برابر دلایل و شواهد به‌دست آمده از صحنه‌های سرقت چاره‌ای جز اعتراف ندیدند و به بیش از 100 سرقت در سطح شهر تهران اعتراف کردند. با توجه به شواهد، دلایل و مدارک جمع‌آوری شده در طول تحقیقات و همچنین شناسایی متهمان از سوی مالباختگان، بازپرس پرونده با تقاضای انتشار بدون پوشش تصاویر متهمان از شاکیان و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند خواست تا جهت پیگیری شکایات خود به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.


تعداد بازدید :  101