شماره ۳۵۴ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۵ مرداد
صفحه را ببند
ذره‌بين

قتل عمودر سناریوی انتقامجویی مسلحانه
گروه حوادث| انتقامجویی برادرزاده خشمگین، سناریوی تلخ قتل عمو را رقم زد. پدر و برادرش به دست زن عمویش، به قتل رسیده بودند. او برای انتقام از قتل پدر و برادرش، عموی خود را به قتل رساند.  
شامگاه 22 بهمن‌ سال 90، یکی از اهالی منطقه فشافویه در زمان بازگشت به محل سکونتش با یک خودرو پرادو رها شده در بیابان‌های فشافویه روبه‌رو شد؛ جسد مردی
50 ساله در نزدیکی خودرو پرادو افتاده بود.  
با اعلام خبر کشف جسد به کلانتری 176 حسن‌آباد، بلافاصله مأموران کلانتری در محل حاضر شدند. در بررسی‌های اولیه مشخص شد که اين مرد به علت اصابت ضربات متعدد چاقو به ناحیه گردن، سینه و شکم به قتل رسیده و خودرو پرادو نیز از ناحیه در سرنشین و لاستیک‌عقب مورد اصابت چندین گلوله قرار گرفته است.
هویت مقتول به نام یاور 48 ساله شناسایی شد. کارآگاهان وقتی تحقیقات خود را آغاز کردند، متوجه شدند، همسر مقتول، برادر و برادرزاده یاور را به قتل رسانده و درحال‌حاضر نیز در زندان به‌سر می‌برد؛ بررسی پرونده همسر مقتول نشان داد که وی در اردیبهشت‌ماه‌ سال 90 در یک تیراندازی در شهرک قائمیه، برادر و برادرزاده همسرش را به قتل رسانده است. او پس از
 15 روز، دستگیر و روانه زندان شده بود.  
در حالی که فرضیه جنایت با انگیزه انتقامگیری پیش‌روی کارآگاهان قرار گرفته بود، محل سکونت اعضای خانواده مقتولان جنایت ‌سال 90 شناسایی شد. ماموران به اسلامشهر رفتند و اطلاع پیدا کردند که برادرزاده مقتول به نام علیرضا 37 ساله، همزمان با تاریخ کشف جسد یاور در منطقه فشافویه ناپدید شده است.  
یکی از بستگان نزدیک علیرضا به نام مجتبی به کارآگاهان گفت:  علیرضا 22 بهمن‌ماه خودرو سواری پژو 405 مرا گرفت. پس از گذشت چند ساعت نیز خودرو را بازگرداند و از همان تاریخ ناپدید شد. با انتقال خودرو پژو 405 به پلیس آگاهی و انجام بررسی‌های فنی- پلیسی و به‌دست آمدن دلایل علمی، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که از این خودرو در ارتکاب جنایت و قتل استفاده شده است.  
با انجام اقدامات دامنه‌دار پلیسی، کارآگاهان خود را به مخفیگاه علیرضا در شهرستان آستانه‌اشرفیه رساندند و او را دستگیر کردند.  
علیرضا که پس از دستگیری چاره‌ای جز اعتراف به جنایت و قتل عموی خود نداشت، به کارآگاهان گفت: «چند‌سال پیش در رستوران عمویم یاور مشغول به کار بودم تا این‌که به واسطه برخی اختلافات، عمویم مرا از رستوران اخراج کرد؛ تصمیم به گرفتن حق و حقوق خود گرفتم و همین موضوع و یک‌سری دیگر از اختلافات خانوادگی پیش از آن، باعث شد تا اختلافات بین 2خانواده شدت پیدا کند و زن‌عمویم، پدر و برادرم را کشت. از همان زمان تصمیم به انتقام گرفتم. یک سلاح‌کمری تهیه کردم.  مدتی عمویم را تحت‌نظر گرفتم تا این‌که تصمیم به کشتن وی گرفتم؛ خودرو یکی از بستگان را به امانت گرفتم و پس از خروج عمویم از محل کارش، شروع به تعقیب او کردم؛ در جاده‌های فرعی فشافویه بود که به سمت لاستیک‌های خودرو او تیراندازی کردم تا متوقف شد؛ پس از آن - درحالی‌که گلوله‌های سلاح تمام شده بود- با عمویم درگیر شدم. با قمه به یاور حمله کردم و او را به قتل رساندم.
با توجه به ادعاهای متهم به جنایت، او با قرار بازداشت موقت جهت تحقیقات تکمیلی در اختیار پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.  

حبس 56 کارگر در معدن
56 کارگر چینی در معدن ذغال‌سنگ محبوس شدند. جاری شدن سیل در یکی از معادن ذغال‌سنگ استان «هیلون‌جیانگ» موجب شد 56کارگر كه در زمان وقوع حادثه مشغول به کار بودند، داخل معدن حبس شوند. بنابر اعلام مقامات محلی استان «هیلون‌جیانگ» نیروهای امدادونجات تاکنون توانسته‌اند 40نفر از کارگران حادثه‌دیده را نجات دهند. هچنین نیروهای امدادونجات این استان اظهار داشتند تمامی مجروحان این حادثه به بیمارستان منتقل شده‌اند. ‌ به گفته مقامات این استان نیروهای امداد همچنان در تلاش برای نجات دادن 16کارگر دیگر هستند و بررسی جزییات بیشتر این حادثه ادامه دارد.


تعداد بازدید :  363