شماره ۳۵۴ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۵ مرداد
صفحه را ببند
خبر

تمدید حکم مسئولیت آیت‌الله آملی‌لاریجانی به‌عنوان رئیس قوه قضائیه  از سوی رهبر معظم انقلاب
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای اصل صدوپنجاه‌وهفت قانون اساسی، با صدور حکمی آیت‌الله حاج شیخ صادق آملی‌لاریجانی را برای یک دوره دیگر، به ریاست قوه قضائیه منصوب کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معظم‌له، ایشان در این حکم بر ضرورت مبارزه با فساد، دسترسی آسان همگان به عدالت، کوتاه کردن مسیر دادرسی و اصلاح قوانین و تهیه لوایح مورد نیاز قوه، تأکید کرده این موارد را موجب اجرای عدالت به معنای واقعی و جلب رضایت خدای متعال عنوان کردند.  
متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به این
شرح است:  
بسم‌الله الرّحمن الرّحیم
آیت‌الله جناب آقای حاج شیخ صادق آملی‌لاریجانی دامت توفیقاته با تکریم و قدردانی از یک دوره تلاش عالمانه و ارزشمند جنابعالی در مسئولیت ریاست قوه قضائیه، در اجرای اصل صدوپنجاه‌وهفت قانون اساسی، جنابعالی را برای یک دوره دیگر به تصدّی این مسئولیت خطیر
 بر می‌گزینم.  
بهره‌مندی از زیرساخت‌های فراهم‌شده در دهه‌های گذشته، استفاده از تجارب دوره نخست مسئولیت، تعامل و همکاری قوای سه‌گانه، اهتمام به تحقق سیاست‌های کلی و رویکردهای اعلام‌شده نظام در امور قضایی به‌ویژه در ایجاد سازوکار مناسب برای دسترسی آسان همگان به عدالت، کوتاه کردن مسیر دادرسی، اصلاح قوانین و تهیه لوایح مورد نیاز قوه، تأمین سلامت ارکان قوه با اعمال نظارت مناسب، مبارزه اساسی با فساد، و از همه مهم‌تر ایجاد امنیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با معاضدت دستگاه‌های مسئول، در پرتو اغتنام از فرصت‌های پرشتاب، خواهد توانست توقع شکوفایی و جهش در قوه قضائیه و تحقق اصول مربوط در قانون اساسی را برآورده سازد و تحقق قضای اسلامی و اجرای عدالت به معنای واقعی و جلب رضایت پروردگار متعال را به عمل نزدیک کند، باذن الله تعالی.
 مدیریت برجسته، هوشمندانه و انقلابی و مخلصانه جنابعالی، برآورده‌شدن خواسته‌ها و نکات اشاره‌شده را به فضل الهی تضمین خواهد کرد، انشاءالله.
 توفیق جنابعالی و همکاران محترم و خوبتان را از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.  
سیدعلی خامنه‌ای
23مرداد/1393

به مناسبت انتصاب مجدد  آیت‌الله آملی‌لاریجانی رئیس‌جمهوری به رئیس قوه‌قضائیه تبریک گفت
دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهوری روز پنجشنبه در پیامی به آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی انتصاب مجدد وی را به ریاست قوه قضائیه از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی تبریک گفت. به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در این پیام، انتصاب آیت‌الله آملی‌لاریجانی را به ریاست قوه‌قضائیه برای یک دوره دیگر، نشانه رضایت رهبر معظم انقلاب اسلامی از مدیریت دستگاه قضایی در دوره گذشته و مهر تأییدی بر روند اصلاحات صورت گرفته در نظام حقوقی و دادرسی کشور ارزیابی کرده است.
رئیس‌جمهوری ضمن اعلام آمادگی قوه مجریه برای همکاری با قوه‌قضائیه به منظور تحقق آرمانهای بلند امام (ره)، منویات مقام معظم رهبری و اصول قانون اساسی، اعتماد موجود را فرصتی بزرگ برای دستگاه قضا جهت تقویت دو ارزش عدالت و اعتدال دانسته و تأکید کرده است که اعتدال در امر قضا جز اجرای عدالت در استیفای حقوق شهروندان و تلاش برای استقرار حکومت قانون نیست.

یک عضو بنیاد باران: صحبت‌های رئیس جمهوری این پیام را داشت که وی تحت فشار است
یک عضو بنیاد باران گفت: رئیس جمهور به کسانی انتقاد وارد کرد که از رهبری پیشی گرفته‌اند و نسبت به مذاکرات هسته‌ای احساس ترس و لرز می‌کنند.  به گزارش ایسنا، عبدالله ناصری با اشاره به انتقاداتی که به نحوه بیان رئیس جمهور در سخنان اخیرش وارد شده است، اظهار کرد: رئیس جمهور کسانی را بزدل سیاسی معرفی کرد که از رهبری پیشی گرفته‌اند و با وجود این که مذاکرات زیر نظر مقام معظم رهبری در حال جریان است ، در این مسیر سنگ اندازی می‌کنند. او درادامه با بیان این‌که ادبیات رئیس جمهور خوب نبود، افزود: صحبت‌های رئیس جمهور این پیام را داشت که وی تحت فشار است، زیرا رئیس جمهور شخصیتی نیست که این گونه صحبت کند. باید به این نکته توجه کرد که حکومت باید با این فشارها مقابله کند. ناصری تصریح کرد: حامیان دولت بایدبا محوریت اخلاق و انصاف به مردم بگویند در 8 سال گذشته چه بر سر کشور رفته و شرایط فعلی کشور را بازگو کنند.

 


تعداد بازدید :  294