شماره ۳۵۴ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۵ مرداد
صفحه را ببند
خبر

استقبال معاون روحانی به تشکیل کمیته مشترک حقوقی بین دولت و مجلس
الهام امین‌زاده از تشکیل کمیته مشترک حقوقی بین دولت و مجلس استقبال کرد. معاون حقوقی رئیس‌جمهوری تصریح کرد:  اگر پیشنهاد تشکیل چنین کمیته‌ای از سوی مجلس ارایه شود آن را بررسی و انجام می‌دهیم.  
امین‌زاده در نشست هم‌اندیشی با مسئولان کمیته تحقیقات مجلس شورای اسلامی که 12 خردادماه در معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری برگزار شد با اشاره به دیدار اخیر خود با آیات عظام در شهر قم گفته بود: باید تلاش شود تا ارشادات برای مردم براساس بحث حقوق و قانون صورت گیرد.
 به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی افزود: در حوزه قانون‌گذاری نگاه ما به شرع نگاه فقهی است به گونه‌ای که اگر زمینه‌های فقهی مشخص شود این موضوع در جامعه تاثیرگذار است. وی تصریح کرد:  در سفر به استان قم مشاهده کردیم که مراکز علمی و دینی ورود خوبی را به مسائل فقهی داشته‌اند اما این‌که این مباحث چگونه در زندگی مردم وارد عمل شود و مردم از آنها استفاده کنند بسیار مهم است.
 امین‌زاده با بیان این‌که ما در حوزه فقهی به کار تخصصی و مدرن نیاز داریم اظهار داشت: امروزه شاید چند قانون تولید می‌شود اما باید مسائل فقهی نیز بر آن نظارت داشته باشد.
 
وزیر اطلاعات:  سیاست وزارت اطلاعات جذب حداکثری و دفع حداقلی است
 وزیر اطلاعات گفت: امروز وزارت اطلاعات سیاست جذب حداکثری و دفع حداقلی را دنبال می‌کند و آنانی که قصد سلب امنیت جامعه را دارند، از خشم سربازان گمنام امام زمان(عج) در امان نخواهند بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمودعلوی روز جمعه در مراسم گرامیداشت سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه اظهارکرد: عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی به برکت جانفشانی جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های شهدا و خون پاک شهیدان است.
وی خاطرنشان کرد:  وزارت اطلاعات به تبعیت از سیاست‌های دولت، عرصه فعالیت را برای همه آنانی که پیرو ولایت مطلقه فقیه و قانون اساسی‌اند فراهم می‌کند تا اردوگاه نظام اسلامی
 فعال‌تر شود.

مسئول کمیته سه‌جانبه دولت، مجلس و احزاب: اولویت نخست وزارت کشور، احیای خانه احزاب است نه باشگاه احزاب
اصغر افتخاری، مسئول کمیته سه‌جانبه دولت به مناسبت 24مردادماه نخستین سالروز تشکیل دولت یازدهم، طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایرنا، درباره موضوع احیای خانه احزاب و باشگاه احزاب گفت: اولویت نخست وزارت کشور، احیای خانه احزاب است نه
 باشگاه احزاب.
 به گزارش ایرنا، اصغری در پاسخ به این سوال که اگر خانه احزاب احیا نشود آیا باشگاه احزاب جایگزین آن خواهد شد؟ گفت: بهتر است نقاط قوت و ضعف خانه احزاب را جمع‌آوری کنیم و پس از آن در کارگروهی با حضور نمایندگان احزاب راهکارهایی را پیدا کنیم، در صورتی که پس از بررسی‌ها به این نتیجه رسیدیم که با رفع برخی نواقص می‌توان خانه احزاب را احیا کرد دوباره احزاب عضو دورهم جمع شده و به همان ترتیب قبلی و در قالب خانه احزاب به فعالیت خود ادامه می‌دهند اما اگر نتیجه این شد که به هر دلیلی الگوی فعلی جوابگو نیست در آن صورت ما نیز الزامی به احیای خانه احزاب نداریم و از جایگزین‌هایی مانند باشگاه احزاب استفاده می‌کنیم اما در عین ‌حال تأکید می‌کنم که ما در مورد احزاب تعیین‌تکلیف نمی‌کنیم، البته عناوین اهمیت چندانی ندارد و مهم نوع فعالیتی است که انجام می‌شود.
به گزارش ایرنا، مسئول کمیته سه‌جانبه دولت، مجلس و احزاب یادآور شد: از نظر ما احیای خانه احزاب دارای اولویت است به دلیل تجربه‌ای که تحت عنوان خانه احزاب داریم، باید این تجربه مورد بررسی دقیق قرار گرفته و ارزیابی شود و نباید نقاط قوت آن را نادیده بگیریم. اصل این است که احزاب ما احتیاج به نهاد تعاملی با هم دارند و وزارت کشور هم مایل است در راستای نگاه حمایتی و توسعه‌ای که به مقوله احزاب دارد مجالی را برای احزاب به صورت قانونی فراهم کند.
 او همچنین درباره اصلاح قانون احزاب اظهار کرد: اگر در قانون احزاب کاستی وجود نداشت کار کارشناسی دقیق‌تر و اصلاحات ضرورتی نداشت اما این قانون بی‌نقص نیست.
اصغری در پایان گفت: در فعالیت احزاب به دیدگاه اعتدالی نیاز داریم تا احزاب کیفی‌تر و تخصصی‌تر فعالیت کنند نه به صورت آرمانی و دوران‌گذاری. گروه‌ها باید با تدوین استانداردها و اصلاحات جزیی بتوانند فعالیت حزبی کنند. معتقدم ایده بدی نباشد که تحزب از استاندارد مشخصی برخوردار باشد اما باید به صورت تدریجی لحاظ شود.


تعداد بازدید :  330