شماره ۳۵۴ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۵ مرداد
صفحه را ببند
درخواست سیداحمدخاتمی از منتقدان سخن رئیس‌جمهوری

سیداحمدخاتمی خطیب موقت نماز جمعه روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به انتقاداتی درباره  اظهارنظرهایی که طی روزهای گذشته درخصوص سخنان رئیس‌جمهوری در جمع مسئولان وزارت امورخارجه بیان شد، درخواست کرد که پرونده این ماجرا را ببندند.
خاتمی تأکید کرد: دولت نباید به حاشیه‌ها بپردازد و خود حاشیه‌ساز شود. مسأله هفته گذشته مسأله مناسبی نبود. من ضمن این‌که از آقای رئیس‌جمهوری می‌خواهم از سعه‌صدر با منتقدان برخورد کنند و این همان قول احسن است، صمیمانه به‌عنوان خطیب نماز جمعه از سایر افراد می‌خواهم پرونده این مشاجره را ببندید. این یک پرونده فرعی است و نه یک پرونده اصلی که باید به مسائل کلیدی پرداخت. به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیداحمدخاتمی همچنین با اشاره به دیدار سفرا و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران با مقام معظم رهبری گفت: حضرت آقا در این دیدار به نکات کلیدی اشاره کردند. آ‌قا فرمودند تا وقتی وضع کنونی یعنی دشمنی آمریکا درباره ایران ادامه یابد تعامل با آنها وجهی ندارد. وی با بیان این‌که سخن رهبری هم دارای مبنای قرآنی و هم مبنای عقلی و هم مبنای تجربی است، اظهار داشت: مبنای قرآنی آن، این است که آمریکا در پی مذاکره نیست بلکه در پی سلطه است. می‌گویند دور یک میز بنشینیم و حرف ما را بشنوید و آن را اجرا کنید ولی نظام اسلامی، سلطه را نمی‌پذیرد. عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آمریکایی‌ها در پی تحقیر ایران هستند، می‌خواهند بگویند دیدید که ایران هم در مقابل آمریکا تاب نیاورد. می‌خواهند ما را مذبذب نشان دهند و ما را تخریب کنند ولی جامعه اسلامی ذلت را نمی‌پذیرد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به مذاکرات ایران با 1+5 تصریح کرد: به صراحت می‌گویم مقام معظم رهبری فقط مذاکره در چهارچوب پرونده هسته‌ای را داده‌اند و در رابطه با مذاکره با آمریکا و روابط طرفین به هیچ‌کس اجازه‌ای نداده‌اند.  مگر آمریکا در این مذاکرات 1+ 5 چه کرده است؟ تندترین حرف‌ها را زده‌اند و بدترین اهانت‌ها را که شایسته خودشان است گفتند. شرمن گفت فریبکاری در ذات و ژن ایرانی‌هاست. این حرف فتوکپی ذات شماست. اهانت‌ها توقعات و تحریم‌های آمریکا بیشتر شده است. آنهایی که می‌گویند بهانه به دست دشمن ندهید مگر ما بهانه دست آمریکا داده‌ایم که این حرف‌ها را
آمریکا می‌زند.


تعداد بازدید :  289