شماره ۳۵۴ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۵ مرداد
صفحه را ببند
اخبار دیپلماسی

ظریف: بعید است مذاکرات قبل از پایان مهلت 4ماهه به نتیجه برسد
وزیر امور خارجه گفت: اگر توافق کلی در موضوعات مختلف مذاکرات هسته‌ای صورت بگیرد، بازهم نیاز به زمان وجود دارد تا جزییات مذاکرات نیز انجام شود، بنابراین بعید می‌دانم زودتر از مهلت 4ماهه در مذاکرات به نتیجه قطعی برسیم. به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف با بیان این‌که مذاکرات هسته‌ای در کل رو به جلو بوده است، ادامه داد: از ابتدا اعتقاد داشته و داریم که اگر اراده قوی از سوی غربی‌ها وجود داشته باشدمذاکرات هسته‌ای خیلی زود به نتیجه می‌رسد. او درباره مذاکرات ایران با آمریکا گفت: گفت‌وگوهای ایران با آمریکا درباره مذاکرات هسته‌ای به این دلیل است که با سایر کشورها دارای روابط سیاسی رسمی هستیم بنابراین می‌توانیم از طریق سفیران کشورهای خارجی مقیم در تهران مذاکرات مختلف را پیگیری کنیم که این موضوع درباره آمریکا صدق نمی‌کند.

مذاکره ایران و آمریکا برای تعیین نخست‌وزیر عراق تکذیب شد
یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به خبر کذب منتشر شده از سوی خبرگزاری رویترز درخصوص مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا در مورد تعیین نخست‌وزیر دولت عراق اظهار کرد: «خبرسازی انجام شده در این خبرگزاری که مسبوق به سابقه است و مکررا در موضوعات مختلف شاهد آن بوده‌ایم، کذب محض است.» به گزارش ایسنا، این مقام مسئول وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کرد: «جمهوی اسلامی ایران همان‌گونه که بارها اعلام کرده است، تعیین مقامات در عراق را صرفا در چارچوب قانون اساسی، خواست و اراده مردم و همچنین سازوکارهای سیاسی داخلی عراق دانسته و هرگونه دخالت خارجی در امور این کشور را مردود می‌داند.»

شمخانی: ایران از برقراری امنیت پایدار در عراق حمایت می‌کند
علی شمخانی، دبیر شورایعالی امنیت ملی کشورمان گفت: مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران همه ظرفیت‌های خود را برای حمایت از برقراری امنیت پایدار، مبارزه با تروریسم و توسعه پیشرفت عراق به کار خواهند گرفت. به گزارش ایرنا، علی شمخانی روز جمعه با اظهار خرسندی از توسعه روند همگرایی میان احزاب و گروه‌های سیاسی عراق اظهار کرد: «بی‌شک رهبران هوشمند این کشور چون گذشته با مدیریت ظرفیت‌های چشمگیر سیاسی، اعتقادی، انسانی و اقتصادی عراق ضمن استقرار سریع دولتی کارآمد با دفع تهدیدات امنیتی ناشی از توطئه بیگانگان، امنیت، ثبات و رفاه را به عراق متحد و یکپارچه بازمی‌گردانند.» .

ابراز تأسف افخم از سقوط هواپیما در برزیل
مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان از حادثه سقوط هواپیما در برزیل و کشته شدن ادواردو کمپوس، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور ابراز تأسف کرد. به گزارش ایسنا، مرضیه افخم مراتب تسلیت دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران را به دولت و ملت برزیل اعلام و با بازماندگان قربانیان این سانحه ابراز همدردی کرد. در پی سقوط یک فروند جت در برزیل که به کشته شدن ادواردو کامپوس نامزد سوسیالیست انتخابات ریاست‌جمهوری منجر شد، دیلما روسف رئیس‌جمهوری این کشور، عزای عمومی اعلام کرد.

آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنجانی:  بدنام کردن مسلمانان کار مشترک گروه‌های تندرو است
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بدنام کردن مسلمانان، کار مشترک گروه‌های تندرو است. به گزارش ایرنا، آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنجانی در دیدار رئیس وفاق المدارس شیعه پاکستان و مدیر حوزه علمیه جامعه المنتظر، وحدت مسلمانان را ضرورت شرعی، عقلی و سیاسی شرایط کنونی جهان اسلام خواند و افزود: در فضایی که دیگران سعی در القای خشونت‌طلبی مسلمانان دارند، بعضی‌ها با دامن زدن به کینه‌های قومی و مذهبی، آب در آسیاب دشمن می‌ریزند. وی حوزه‌های علمیه پاکستان را با مدارسی که طالبان را بلای جان مسلمانان کرده‌اند، متفاوت دانست و ادامه داد: طالبان، همان وهابیون، سلفی‌ها، تکفیری‌ها، داعش، بوکوحرام و القاعده هستند و بدنام کردن اسلام و مسلمانان کار مشترک آنهاست.  
 
معاون بان‌کی‌مون به ایران می‌آید
والری آموس، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور انسان‌دوستانه و هماهنگ‌کننده امداد اضطراری روز یکشنبه به تهران سفر می‌کند. به گزارش ایسنا، والری آموس روز یکشنبه،
 26 مردادماه به منظور دیدار رسمی با مقامات تهرانی وارد تهران می‌شود. وی در این سفر قرار است با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، سیدعباس عراقچی و حسین امیرعبداللهیان معاونان وزیر امور خارجه  دیدار کند. 


تعداد بازدید :  291