شماره ۳۵۴ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۵ مرداد
صفحه را ببند
اعلام وضع اضطراری از سوی سازمان ملل در عراق

سازمان ملل متحد روز پنجشنبه درخصوص شرایط مردم عراق بالا‌ترین درجه وضع اضطراری خود را اعلام کرد. این اقدام همزمان با درگیری‌های تازه ارتش عراق و تروریست‌های داعش که به کشته شدن 4کودک در غرب بغداد منتهی شد صورت گرفت. اعلام وضع اضطراری کمک و بودجه بیشتری را به عراق اختصاص خواهد داد و به آوارگانی که حملات داعش به‌جا گذاشته یاری می‌رساند.
درگیری‌های روز پنجشنبه در فلوجه و در فاصله 65 کیلومتری غرب بغداد به وقوع پیوست. بنابر اعلام رئیس بیمارستان فلوجه در این درگیری‌ها 4 کودک، یک زن و 10 مبارز کشته شدند. فلوجه از ماه ژانویه و به‌دنبال نفوذ تروریست‌های داعش در استان الانبار به دست تروریست‌های دولت اسلامی افتاده ‌است.
اعلام «درجه 3 اضطرار»، پیشرفتی در روند کمک‌رسانی به عراق محسوب می‌شود که کالا‌های ضروری و بودجه موردنیاز برای پاسخگویی به آوارگان عراقی را فراهم می‌کند. این خبر از سوی نیکلای ملادینف، نماینده ویژه سازمان ملل در عراق با اشاره به «شدت و پیچیدگی فاجعه انسانی فعلی»  اعلام شد.
بنابر اعلام مقامات سازمان ملل اعلام وضع اضطراری در عراق می‌تواند به افزایش حمایت از مردم فراری سنجار و 400‌هزار عراقی شود که در ماه ژوئن به استان دهوک در کردستان عراق پناه ‌بردند. بسیاری نیز به دیگر شهر‌های کردستان و مناطق جنوبی عراق گریختند. در ماه‌های گذشته و پس از آن‌که کنترل موصل، دومین شهر بزرگ عراق به دست تروریست‌های داعش افتاد، 15‌میلیون عراقی آواره  شدند.


تعداد بازدید :  273