شماره ۳۵۴ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۵ مرداد
صفحه را ببند
هادی عقیلی در گفت‌وگو با «شهروند»:
با سیستم فن‌گال، همه تیم‌ها را حریفیم
برخی عادت دارند وقتی می‌بازند، داور را متهم کنند

گروه ورزش| شاید خوشبین‌ترین هواداران فوتبال ایران هم گمان نمی‌کردند سپاهان این‌قدر خوب لیگ برتر چهاردهم را شروع کند اما طلایی‌پوشان اصفهانی با تلفیقی از جوانان باانگیزه و باتجربه‌های تکنیکی و البته با ذهن باز مربی‌ای به نام زلاتکو کرانچار حداکثر امتیازات ممکن تا پایان هفته سوم را دریافت کرده‌اند. بی‌تردید در این موفقیت‌های‌ هادی عقیلی نقش غیرقابل انکاری داشته است. مدافع مورد غضب کارلوس کی‌روش که در نبود محرم نویدکیا بازوبند کاپیتانی زردپوشان را نیز بر بازو می‌بندد، در 3بازی گذشته عملکردی موفق داشته و به‌عنوان مدافع آخر سپاهان نقشی تأثیرگذار را ایفا کرده است. گفت‌وگوی «شهروند» با هادی عقیلی را در ادامه می‌خوانید.
* از بازی با استقلال شروع کنیم، چطور  بود؟
ما در این دیدار عالی بازی کردیم و واقعا می‌توانم بگویم بازی کاملا یک‌طرفه بود. متاسفانه تیم استقلال آن تیمی که این‌قدر از آن تعریف می‌کردند، نبود. استقلال فقط دلخوش به ضربات ایستگاهی و کرنرها بود و من تاکتیک دیگری از این تیم ندیدم. واقعا عالی کار کردیم و می‌توانستیم گل‌های بیشتری هم به‌ثمر برسانیم اما شانس با ما یار نبود.
* اما استقلالی‌ها معتقدند شایسته باخت نبودند و داور در این نتیجه تأثیرگذار بوده است.
این حرف‌ها توجیه است، برایم جالب است که خسرو حیدری گفته توپ به ناخنش برخورد کرده است، آیا ناخن جزو دست نیست؟ به نظر من داوری بازی اگر هم مشکل داشت به ضرر ما بود، نه استقلال. شجاع خلیل‌زاده در صحنه‌ای که اخراج شد، خطایی انجام نداد اما کارت قرمز گرفت. متاسفانه برخی عادت دارند وقتی می‌بازند، داور را متهم کنند.
* البته برخی کارشناسان داوری هم به اشتباهات داور مسابقه واکنش نشان داده‌اند.
من برای همه احترام قائلم اما این درست نیست که وقتی می‌بازیم می‌گوییم داور فلان کرد و بهمان. این مسائل، فوتبال ایران را به قهقرا می‌برد.
* برگردیم به شرایط سپاهان، تیم شما در لیگ چهاردهم با 3 مدافع بازی می‌کند، از این شیوه بازی راضی هستید؟
سیستم ما دقیقا سیستمی است که لوییس فن‌گال برای تیم‌ملی هلند در جام‌جهانی در نظر گرفت. نکته قابل اتکای ما در مسابقات هم همین شیوه است. ما در این فصل بازیکنان خوبی داریم که تاکتیک‌پذیر هستند و می‌توانند در هر سیستمی بازی کنند. می‌بینید که چقدر با این سیستم خوب کار می‌کنیم، البته این شیوه یک بدی دارد و آن هم این است که روی مدافعان فشار زیادی است اما در کار تهاجمی تیم قدرتمند می‌شود. همین الان بایرن‌مونیخ و منچستر هم با این شیوه بازی می‌کنند و فکر می‌کنم با این شیوه می‌توانیم از پس هر حریفی برآییم.
* با این‌که می‌گویی به مدافعان فشار می‌آید اما تا الان خوب کار کرده‌اید؛ دریافت فقط یک گل در 3 بازی عملکرد خوبی برای خط دفاع است.
این موفقیت برای کل تیم است. ساختار دفاعی سپاهان خوب است و نباید این موفقیت را فقط به نام مدافعان نوشت، هرچند کار مدافعان سخت‌تر است.
* خیلی‌ها معتقدند سپاهان بدون‌شک مدعی اول قهرمانی است، نظر خودت چیست؟
قبل از شروع فصل گفتم که یکی از مدعیان جدی هستیم. الان می‌گویم که مدعی اول هستیم و اگر مشکلات ‌سال گذشته تکرار نشود می‌توانیم قهرمان شویم. خدا را شکر تا الان اتفاق خاصی رخ نداده است.
* محرم نویدکیا هم به تمرینات برگشته و احتمالا به‌زودی شرایط بازی کردن را پیدا می‌کند. از او خبری داری؟
محرم شناسنامه سپاهان است و حضورش برای هر تیمی نعمت است، البته در حال حاضر رسول، برادرش جای او را در ترکیب خیلی خوب پر کرده اما واقعا محرم چیز دیگری است؛ امیدوارم زودتر برگردد و به تیم کمک کند.
* به‌عنوان سوال آخر، به بازگشت به تیم‌ملی فکر کرده‌ای؟
فعلا که نه لیستی در کار است و نه اردویی، کی‌روش هم که هنوز قراردادش را امضا نکرده است. من نمی‌خواهم به چیز دیگری جز سپاهان فکر کنم و نهایت تلاشم را می‌کنم تا تیمم موفق باشد.


تعداد بازدید :  280