شماره ۷۶۵ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۳۰ دي
صفحه را ببند
بارش باران و وزش باد در برخی نقاط کشور

بر اساس تحلیل داده‌ها و آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، سامانه بارشی که از شب گذشته وارد کشور شده، در برخی مناطق شمال‌غرب، غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی سبب بارش باران، وزش باد و در مناطق کوهستانی بارش برف می‌شود. در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب و جنوب غرب، شمال شرق و استان گیلان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. شدت بارش‌ها در جنوب آذربایجان غربی، شمال کرمانشاه، نیمه غربی کردستان و برخی نقاط آذربایجان شرقی خواهد بود. امروز همچنین با نفوذ زبانه‌های پر فشار به سواحل شمالی در استان‌های ساحلی خزر بارش‌ باران و کاهش‌ دما پیش‌بینی می‌شود. دریای خزر امروز مواج است و فردا پنجشنبه نیز بارش پراکنده در سواحل شمالی ادامه خواهد داشت.
آسمان تهران امروز کمی ابری، گاهی نیمه ابری همراه با وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 14 و 4 درجه سانتیگراد و در روز پنجشنبه اول بهمن، کمی ابری، در پاره‌ای نقاط غبار محلی با حداکثر و حداقل دمای 13 و 4 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
بنا بر اعلام مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور روز گذشته هوای تهران، کرج، اصفهان و مشهد ناسالم و کلان شهرهای اهواز، تبریز، اراک و شیراز در شرایط سالم قرار داشته‌اند. همچنین به جهت تداوم استقرار هوای ناسالم در استان البرز طی دیروز و امروز، به سالمندان، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی توصیه می‌شود از تردد غیر ضروری در سطح شهرها خودداری کنند. بر همین اساس میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 5/2 میکرون در پایتخت روی عدد 99 قرار گرفت. میزان غلظت آلاینده‌های منواکسیدکربن نیز از 67 به 57، ازن از 39 به 32، دی اکسیدگوگرد از 28 به 27 و ذرات معلق کمتر از 10 میکرون از 77 به 75 کاهش داشته است. در شبانه‌روز گذشته بندرعباس مرکز استان هرمزگان با بیشینه دمای 27 درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری با کمینه دمای منفی 8 درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور بوده‌اند. طی روزهای گذشته آذربایجان غربی و چهارمحال و بختیاری، سرد‌ترین و ‌هرمزگان و خوزستان، گرم‌ترین استان‌های ایران بودند.


تعداد بازدید :  362