شماره ۷۶۷ | ۱۳۹۴ شنبه ۳ بهمن
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

سقوط نفت اوپک به پایین‌ترین سطح 13‌ سال اخیر|  سازمان کشورهای تولید و صادرکننده نفت، اوپک، در آخرین به‌روزرسانی سایت خود اعلام کرد: هر بشکه سبد نفتی این سازمان، پنجشنبه (اول بهمن‌ماه) با 41 سنت افزایش نسبت به قیمت روز چهارشنبه، 22.89 دلار در هر بشکه فروخته شد. متوسط قیمت نفت اوپک در ‌سال 2016 تاکنون 26.44 دلار در هر بشکه بوده است که کمترین قیمت این نوع نفت از‌ سال 2003 تاکنون به شمار می‌رود. (اوپک)
خاورمیانه مصرف‌کننده 7‌درصد نفت جهان|  در طول یک دهه گذشته منطقه خاورمیانه بعد از چین سریع‌ترین رشد را از نظر مصرف نفت تجربه کرد؛ زیرا جمعیت جوان و اقتصادهای در حال رشد این منطقه موجب افزایش تقاضا برای سوخت شده است. بر اساس آمارهای شرکت بی‌پی، مصرف نفت خاورمیانه تقریبا 4 برابر سریع‌تر از متوسط جهانی افزایش یافته است. در ‌سال 2004، خاورمیانه روزانه حدود 6‌ میلیون بشکه نفت و فرآورده‌های نفتی مصرف می‌کرد که 7‌درصد کل مصرف جهانی را شامل می‌شد. (رویترز)
افزایش قیمت نفت با سرد شدن هوای آمریکا|  در حالی‌که هوای سرد در آمریکا و اروپا و بهبود وضع در بازارهای مالی تقاضا برای نفت را افزایش داده، قیمت نفت دیروز برای دومین جلسه متوالی افزایش یافت و از پایین‌ترین رقم‌ها در 12‌ سال گذشته فاصله بیشتری گرفت. قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا با 1.17 دلار افزایش به رقم 30 دلار و 70 سنت رسید که تقریبا 4 دلار با پایین‌ترین رقم 12‌سال گذشته (26 دلار و 19 سنت) فاصله داشت. (رویترز)


تعداد بازدید :  674