شماره ۷۶۷ | ۱۳۹۴ شنبه ۳ بهمن
صفحه را ببند
بازار جهانی

درآمد ۳۶‌میلیارد دلاری گوگل از سیستم عامل اندروید
خبرگزاری بلومبرگ به نقل از یک وکیل از شرکت اوراکل اعلام کرد: از زمانی که گوگل به سراغ توسعه سیستم عامل اندروید رفته، تاکنون چیزی حدود ۳۶‌میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. اوراکل که Sun Microsystems را دراختیار دارد، در ‌سال ۲۰۱۰ به علت تغییرنام و سوءاستفاده از APIهای جاوا و استفاده در سیستم عامل اندروید از گوگل شکایت کرده است. به گفته این وکیل درآمد گوگل از سیستم عامل اندروید حتی از سیستم موتور جست‌وجو و روش‌های درآمدزایی قبلی گوگل هم پرسود‌تر بوده است.

عرضه قوی‌ترین دوربین ضدآب جهان
این دوربین دیجیتالی ضدضربه‌ترین و قوی‌ترین دوربین دیجیتالی جهان است. شرکت سازنده می‌گوید کاربران می‌توانند این دستگاه را از ارتفاع 1.22متری به زمین پرتاب کنند؛ بدون آن‌که مشکلی به وجود آید. کاربران همچنین می‌توانند دوربین دیجیتالی را تا عمق ۱۵متری زیر آب ببرند و به مدت ۶۰دقیقه از دنیای زیر دریا تصویربرداری کنند. برای این دوربین دیجیتالی فیلترهای ویژه ضدآب برای عکاسی از دنیای زیر دریا درنظر گرفته شده است. این دوربین دیجیتالی متفاوت X-U نام دارد و برای آن حسگر 16.5 مگاپیکسلی APS-C CMOS درنظر گرفته شده است که از دیگر امکانات آن می‌توان به نمایشگر لمسی ۳ اینچی و لنز ثابت ۲۳میلیمتری اشاره کرد. این دوربین دیجیتالی با کیفیت ۷۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل با سرعت ۳۰ فریم درثانیه تصویربرداری می‌کند.

آیپد مینی پرفروش‌ترین تبلت‌های اپل
در یکی دو‌سال اخیر با گسترش فبلت‌هایی با صفحه نمایش‌های بزرگ، فروش تبلت‌ها با افت قابل توجهی مواجه شده است. این افت حتی دامن برندی که برای نخستین‌بار این شاخه از محصولات را ایجاد کرده را هم گرفته است. براساس بررسی‌های جدید انجام‌شده درکشور آمریکا، سری تبلت‌های مینی اپل با سهم ۴۷درصدی، پرفروش‌ترین تبلت‌های این کمپانی در سه‌ماهه آخر ‌سال ۲۰۱۵ بوده‌اند. البته اگر تک‌تک محصولات را درنظر بگیریم،
iPad Air 2 همچنان محبوب‌ترین آیپد اپل است. دو آیپد Air موجود در سبد محصولات اپل، روی هم ۴۰‌درصد از سهم فروش تبلت‌های شرکت ساکن کوپرتینو را دراختیار دارند. در مدت مشابه‌ سال ۲۰۱۴، مدل‌های مینی تنها ۳۲ از فروش کلی تبلت‌های اپل را شامل می‌شده است.

محبوبیت هدست آکیلس ریفت میان سازندگان
پس از نمایش هدست‌های واقعیت مجازی، عده‌ای سرنوشتی مشابه کینکت و پلی‌استیشن موو را برای آنان در صنعت بازی‌های ویدیویی پیش‌بینی می‌کردند؛ اما این مسأله موجب نشد تا کاهشی درعلاقه و هیجان مردم ایجاد شود. اکنون به نظر می‌رسد که اعتماد سازندگان نیز نسبت به این تکنولوژی افزایش پیدا کرده است. براساس نظرسنجی که بین 2175 سازنده بازی‌های ویدیویی پیش از شروع نمایشگاه GDC صورت گرفته، 16‌درصد تولیدکنندگان آثارشان را بر پایه هدست‌های واقعیت مجازی می‌سازند. در ‌سال گذشته، تنها 7‌درصد عناوین از این تکنولوژی پشتیبانی می‌کردند. علاوه براین، 15‌درصد شرکت‌کنندگان اذعان داشتند که در ساخته‌های آینده‌شان از هدست‌های واقعیت مجازی استفاده خواهند کرد. این رقم نیز در ‌سال گذشته 6‌درصد بود که نشان از رشد دوبرابری دارد.


تعداد بازدید :  528