شماره ۷۶۷ | ۱۳۹۴ شنبه ۳ بهمن
صفحه را ببند
اخبار جهان

برقراری حکومت نظامی سراسری در تونس
وزارت کشور تونس در روز گذشته اعلام کرد که به دنبال تشدید ناآرامی‌ها ازجمعه منع رفت‌وآمد شبانه در این کشور اجرا خواهد شد. به گزارش پرس‌تی‌وی، وزارت کشور تونس دربیانیه روز گذشته خود عنوان کرد: «درپی حمله به اموال دولتی و خصوصی و با توجه به این‌که ادامه این‌گونه اعمال، امنیت شهروندان را با خطر مواجه می‌کند، از ساعت 00: 20 تا 00: 05 جمعه مقررات منع رفت‌وآمد در سراسر تونس
 اعلام شد». درهمین حال مقامات تونس از دستگیری 16 تن به جرم غارت و آسیب به اموال عمومی ازجمله بانک‌ها و کسبه درحومه پایتخت تونس خبر دادند. درپی خودکشی یک جوان تونسی به علت بیکاری، این کشور چندین روز صحنه تظاهرات ضددولتی بوده است. روز سه‌شنبه (29 دی) تظاهرات گسترده‌ای علیه بیکاری مقابل وزارت کشور تونس در منطقه «قصرین» در اعتراض برگزار شد. این تظاهرات که با درگیری میان معترضان و نیروهای امنیتی همراه بود، به زخمی‌شدن بیش از 200 شهروند تونسی و 4 تن از نیروهای پلیس همراه بود.

دفتر ریاست‌جمهوری افغانستان: ادعای پاکستان مبنی بر حمایت افغانستان از تروریست‌ها بی‌اساس است
دفتر ریاست‌جمهوری حکومت وحدت ملی با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکومیت حمله انتحاری به دانشگاه «باچاخان» در پاکستان گفت که ادعای این کشور مبنی بر حمایت افغانستان از تروریست‌ها بی‌‌اساس است. به گزارش خبرگزاری دانشجو، دفتر مطبوعاتی ریاست‌جمهوری افغانستان با انتشار بیانیه‌ای در پاسخ به گفته‌های «عاصم باجوه» رئیس روابط عمومی ارتش پاکستان مبنی بر این‌که تروریست‌ها از خاک افغانستان سازماندهی می‌شوند، اعلام کرد: «جمهوری اسلامی افغانستان هیچگاه از گروه‌های تروریستی حمایت نکرده است».
این بیانیه اذعان می‌دارد «به نظر افغانستان، تروریسم خوب و بد وجود ندارد، زیرا تمام تروریست‌ها در جست‌وجوی وحشت و ترور هستند و ما باید برای مقابله با این پدیده شوم، به صورت مشترک و شجاعانه تلاش کنیم». عاصم باجوه رئیس روابط عمومی ارتش پاکستان پس از حمله انتحاری به دانشگاه باچاخان که 21 کشته برجای گذاشت، مدعی شد عامل حمله به این دانشگاه با افغانستان تماس‌های تلفنی برقرار کرده ‌است.

مرگ 10 نفر در بمب‌گذاری داعش در پایتخت مصر
منابع امنیتی مصر در روز گذشته از مرگ دست‌کم 10نفر ازجمله 7 نیروی پلیس این کشور بر اثر انفجار بمبی در پایتخت این کشور خبر داد. به گزارش ایسنا، این انفجار در خیابا‌ن‌ منتهی به منطقه اهرام در شهر جیزه، واقع در غرب قاهره رخ داد و گروه تروریستی داعش ساعاتی پس از وقوع آن مسئولیت این حمله را برعهده گرفت. این انفجار به دنبال یورش پلیس به آپارتمانی در این خیابان که احتمال می‌رفت محل اختفای گروهی مسلح باشد، رخ داد. برخی منابع از احتمال افزایش آمار کشته‌های انفجار به دلیل شدت جراحت آسیب‌دیدگان آن خبر داده‌اند.


تعداد بازدید :  488