شماره ۸۵۷ | ۱۳۹۵ شنبه ۸ خرداد
صفحه را ببند
آژير

این‌بار وكيل دادگستري قاتل شد
شهروند| وکیل جوان پسردایی‌اش را با تبر به قتل رساند. این مرد که تصور می‌کرد مقتول با خواهرش ارتباط پنهانی دارد، سناریوی این جنایت را طراحی کرد.
27 اردیبهشت‌ماه بود که مردي به شعبه چهارم دادسراي امور جنايي تهران رفت و ادعا کرد که پسرش ناپدید شده است. او به بازپرس پرونده گفت: پسر٣٠ساله‌ام در زمينه خريدوفروش خانه فعاليت دارد و وضع مالي نسبتا خوبي دارد. او آخرین‌بار با خواهرزاده‌ام قرار داشت اما وقتی  از خانه بيرون رفت، بازنگشت. با خواهرزاده‌ام تماس گرفتم و سراغ پسرم را گرفتم. او اما اظهار بي‌اطلاعي كرد.
 با ادعاهای این مرد تيمي از كارآگاهان با دستور قاضي سيفي تحقيقات خود را براي پيدا كردن جوان ناپديدشده شروع كردند. پسرعمه محمد 30ساله  مورد تحقیق قرار گرفت. مظنون پرونده خود را بی‌گناه می‌دانست و ادعا می‌کرد: آن روز با محمد تماس گرفتم و به او گفتم كه مي‌خواهم به شمال بروم. پدرومادرم در شهرستان بهشهر زندگي مي‌كنند. پسردايي‌ام هم مدعي شد كه مي‌خواهد دختر مورد علاقه‌اش را ببيند، براي همين همراه من به شمال مي‌آيد. وي ادامه داد: با خودرو من راهي شمال شديم و در بهشهر او پياده شد و رفت. من هم به خانه پدري‌ام رفتم و ديگر خبري از او ندارم تا اينكه شنيدم ناپديد شده است. حرف‌هاي ضدونقيض اين مرد ٣٥ ساله شك قاضي جنايي را برانگيخت تا جايي كه او دستور بازداشت و تحقيق بيشتر از وي را صادر كرد. اين مرد كه وكيل دادگستري است، سرانجام چهارشنبه‌شب لب به اعتراف گشود و راز جنايت را فاش كرد. وي گفت: مدتي قبل متوجه شدم كه پسردايي‌ام با خواهرم در ارتباط است. همين باعث شد كه از پسردايي‌ام كينه به دل بگيرم. وي ادامه داد: براي انتقام او را به باغ عمويم در بهشهر كشاندم و در آن‌جا با تبر او را كشتم. پس از جنايت، جسدش را در همان باغ دفن كردم. پس از اقرار مرد وكيل به جنايت، نيابت قضائي براي كشف جسد در باغ صادر شد. ازسويي متهم با قرار بازداشت موقت دراختيار ماموران اداره دهم پليس آگاهي تهران قرار گرفته است.

مجازات آنی مهمانان پارتی شبانه
باشگاه خبرنگاران| 35 دختر و پسر که به بهانه شرکت درجشن فارغ‌التحصیلی در باغی اطراف قزوین درحال رقص و پایکوبی بودند، دستگیر شدند و شلاق خوردند.
به دنبال وصول گزارشی مبنی بر اختلاط تعداد زیادی دختر و پسر جوان در ویلایی در اطراف قزوین بلافاصله با صدور دستوراتی ازسوی بازپرس کشیک دادسرای عمومی و انقلاب قزوین، تمامی شرکت‌کنندگان در این پارتی، جلب شدند.
صادقی نیارکی، دادستان عمومی و انقلاب قزوین از اجرای حکم شلاق تمامی متهمان در فردای روز دستگیری خبر داد و گفت:  به ‌دنبال ارسال پرونده متهمان به دادگاه، با تشکیل جلسه فوق‌العاده هریک از متهمان به 99 ضربه شلاق تعزیری محکوم شدند که حکم صادره درهمان روز درباره آنها اجرا شد.
 اجرای حکم شلاق میهمانان این پارتی توسط پلیس امنیت اخلاقی به اجرا درآمد تا درس عبرتی باشد برای افرادی که مبادرت به هنجارشکنی کرده و حیاط خلوتی برای رفتارهای هنجارشکنانه خود ایجاد می‌کنند.
از طریق تریبون‌های مختلف به‌ویژه رسانه‌ها نسبت به حرمت‌شکنی برخی جوانان هشدار لازم و جدی را داده‌ایم و به هیچ‌کس اجازه نخواهیم داد تا با اعمال مجرمانه‌شان فضای اسلامی شهر و جامعه را مخدوش کنند.
صادقی‌نیارکی با بیان این‌که خانواده‌ها باید مراقب فرزندان خود باشند تا در دام گروه‌های فساد اجتماعی قرار نگیرند، افزود:  دستگیری این تعداد دختر و پسر جوان آن هم به صورت نیمه‌عریان و درحال مصرف مشروبات و اعمال منافی عفت موجبات جریحه‌دارشدن اذهان و افکار عمومی شده بود و می‌طلبید بار دیگر اقتدار دستگاه قضائی در رسیدگی سریع همراه با دقت و کیفیت اعمال شود که بحمدالله در ظرف زمانی کمتر از 24ساعت کار بازجویی، انجام تحقیقات، تشکیل جلسه دادگاه، صدور رأی و اجرای حکم به انجام رسید.
این مقام قضائی با بیان این‌که «برگزاری پارتی‌های شبانه در باغ‌ها و ویلاهای حاشیه شهر به دلیل احساس امنیت کاذبی است که برگزارکنندگان آن می‌کنند»، اظهار داشت: اجرای طرح برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی و مصادیق بی‌حجابی در دستور کار دادستانی قزوین قرار دارد و در این راستا از ابتدای ‌سال‌جاری سرنشین خودروهایی که رعایت حجاب شرعی را رعایت نکنند، ایجاد مزاحمت برای بانوان، دور دورکردن و ایجاد آلودگی صوتی برای دیگران، خودروهایشان متوقف و مدت طولانی در پارکینگ خواهد بود.
وی اضافه کرد: همچنین رستوران‌ها و تالارها و مراکز پذیرایی که اقدام به برگزاری مراسم به شکل مختلط باشند یا درصورت کشف و مشاهده مشروبات الکلی پلمب خواهند شد.
دادستان قزوین تصریح کرد: جوانان و نوجوانان باید به عواقب اعمال مجرمانه خویش آگاه باشند، چراکه دستگیری افراد در پارتی‌های مختلط و محکومیت و مجازات برای آنان سابقه کیفری محسوب می‌شود و برای آینده تحصیلی، کاری و شغلی‌شان مشکل‌ساز خواهد بود.

 


تعداد بازدید :  192