شماره ۸۵۷ | ۱۳۹۵ شنبه ۸ خرداد
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

قیمت گاز طبیعی به زیر 2 دلار رسید|  روز جمعه قیمت گاز طبیعی به پایین‌ترین میزان طی یک ماه اخیر رسید. یکی از دلایل این امر اشباع بازار به دلیل فروش نرفتن کل ذخایر گاز در زمستان است. سازمان اطلاعات انرژی آمریکا نیز در همین زمینه اعلام کرد که ذخایر گاز طبیعی به 71‌میلیارد فوت مکعب رسیده است. (وال استریت ژورنال)
اندونزی، خریدار نفت ایران|  یک مقام آگاه در شرکت انرژی دولتی اندونزی (پرتامینا) گفت که اندونزی انتظار دارد روز یکشنبه یک قرارداد اولیه برای خرید نفت خام و ال‌پی‌جی با ایران امضا کند. وی از بیان جزییات بیشتر در این‌باره خودداری کرد. همچنین پیش‌بینی می‌شود وزیر انرژی اندونزی در نشست دوره‌ای اوپک که روز دوم ژوئن در ژنو برگزار خواهد شد، شرکت کند. (رویترز)
عدم تغییر سیاست نفتی اوپک| کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند اوپک در نشست هفته آینده خود از تعیین سقف تولید جدید برای این سازمان خودداری کند و سیاست فعلی را ادامه دهد. رویکرد عربستان مبنی بر از میدان به در کردن تولید‌کنندگان پرهزینه اکنون تقریبا موجب برطرف شدن مازاد عرضه جهانی شده و قیمت‌ها را به حدود 50 دلار در هر بشکه رسانده است. (بلومبرگ)
بازگشت نفت زیر ۵۰ دلار| قیمت جهانی نفت در ساعات اولیه بازار معاملات آتی روز جمعه در منطقه آسیا به دلیل نگرانی از فزونی عرضه به علت مقاومت بهای طلای سیاه در کانال ۵۰ دلار با روند نزولی روبه‌رو شد. در همین حال، قیمت نفت دریای برنت با ۹ سنت کاهش به رقم ۴۹ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه رسید. (رویترز)


تعداد بازدید :  153