شماره ۸۵۷ | ۱۳۹۵ شنبه ۸ خرداد
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

  بورس بین‌المللی پتروشیمی از دامپینگ جلوگیری می‌کند|  علی‌محمد بساق‌زاده، مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این‌که بورس بین‌المللی پتروشیمی از دامپینگ محصولات در بازارهای خارجی جلوگیری می‌کند، گفت: درحال حاضر بورس داخلی محصولات پتروشیمی فعال است و حرکت می‌کند و شرایط بهینه‌ای نیز دارد و راه‌اندازی بورس بین‌المللی هم می‌تواند وضع فروش محصولات را ارتقا دهد. قبل از تحریم قرار بود بورس خارجی محصولات پتروشیمی فعال شود و اقداماتی نیز در این‌باره انجام و زمینه جهت فعال شدن این بورس در کیش فراهم و حتی با شرکت‌های خارجی نیز ارتباط برقرار شد، اما به دلیل تحریم‌ها به تعویق افتاد.
  افزایش حجم و ارزش معاملات بازار پایه فرابورس| در هفته گذشته ضمن عرضه اولیه سهام یک شرکت در بازار اول فرابورس ایران، حجم و ارزش خرید و فروش‌ها در بازار پایه در مقایسه با هفته پیش از آن با افزایش مواجه شد. در بازار پایه 690‌میلیون ورقه بهادار به ارزش 834‌میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت که به لحاظ حجم 34‌درصد و به لحاظ ارزش 24‌درصد در قیاس با هفته قبل افزایش یافته است. حجم و ارزش معاملات فرابورس ایران در هفته نخست خردادماه با توجه به تعطیلی یک روز معاملاتی با کاهش همراه بود و در مجموع، یک‌میلیارد و 335‌میلیون ورقه بهادار در 130‌هزار نوبت به ارزش 4‌هزار و 554‌میلیارد ریال خرید و فروش شد.
  افزایش قیمت خوراک دلیل کم شدن حجم معاملات بورس کالا|  محمدابراهیم قربانی‌فرید، کارشناس بازار سرمایه معتقد است که کم شدن حجم معاملات بورس کالا به این علت است که قیمت خوراک پتروشیمی‌ها 400‌درصد افزایش یافته است. او در این‌باره گفت: در روزهای اخیر حجم معاملات بورس کالا کم شده و این موضوع از زمانی رخ داد که مجلس شورای اسلامی قیمت خوراک پتروشیمی‌ها را افزایش داد. از آن زمان سودآوری پتروشیمی‌ها کاهش پیدا کرده و خرید و فروش در این زمینه زیاد نیست. از طرفی قیمت ارز هم ثابت نشده است ارز باید به یک قیمت مناسب برسد تا خرید و فروش خوبی انجام شود.
  رونق بازار سرمایه در راه است| حقیقی مهمانداری، عضو شورایعالی بورس با اشاره به این‌که در سال‌های اخیر بنگاه‌های اقتصادی به دلیل تحریم‌های حاکم بر کشور، نمی‌توانستند مواد اولیه خود را به راحتی تهیه کنند، گفت: مراودات مالی بنگاه‌های اقتصادی تحت‌تأثیر تحریم‌های بین‌المللی بسیار محدود شده بود که این عوامل موجب افزایش هزینه‌های تولید در کشور شد. رفع تحریم‌های بین‌المللی هرچند زمانبر است اما آثار بسیار مثبتی برای بازار سرمایه خواهد داشت.


تعداد بازدید :  133