شماره ۸۵۷ | ۱۳۹۵ شنبه ۸ خرداد
صفحه را ببند
درباره حرکت‌هایی برای مقابله با فحاشی و توهین در فضای مجازی
لطفا توهین نکنید (2)
# رکیک- نیستم

 ما یاد گرفتیم... ما یاد گرفتیم در شبکه‌های اجتماعی برای تحقیر دیگران از کلمات رکیک استفاده کنیم اما چیزی که این اتفاق رو دردناک‌تر می‌کرد، این بود که ما به این موضوع عادت کردیم. باید کاری انجام می‌شد؛ این‌جا بود که تصمیم گرفتیم یک کمپین در فضای مجازی ایجاد کنیم. کمپین «رکیک نیستم». «رکیک نیستم» حرکتی جمعی ا‌ست برای مقابله با فضای عنوان شده. برای تحقق هرچه بهتر اهداف این کمپین، کاربران می‌توانند در شبکه‌های اجتماعی پیگیر
# رکیک- نیستم باشند.»
رکیک نیستم حرکتی است که حدود یک هفته‌ای از راه‌اندازی‌اش می‌گذرد؛ من به شخصه در بیش از 5 گروه مختلف با عناوین و محتواهای مختلف، از آشپزی و سبک زندگی گرفته تا گروه‌های بحث‌های روز سیاسی و اقتصادی، عکس‌ها و هشتک‌های این حرکت را دیده‌ام. به‌ویژه گروه‌هایی که اکثر اعضای آن جوانان هستند، با علاقه درمورد آن صحبت و از آن استقبال می‌کنند. برای فرهنگ‌سازی در استفاده و رفتار صحیح در فضای مجازی هم دقیقا باید از همین امکانات و قابلیت‌ها استفاده کرد و به بهترشدن وضع امیدوارتر بود. دیدگاه چند نفر از کاربران در مورد # رکیک- نیستم که در سایت حس درج شده است، در جای خود جالب است.
- سلام... خیلی ممنونم از اقدامی که کردید، همیشه از این مسأله چه در فضای حقیقی و چه مجازی رنج می‌بردم... دو‌سال قبل تاکنون پیجی با نام یا ادب‌ها رو هم در فیس‌بوک برای مبارزه با همین جریان شوم به راه انداختم که تاکنون فقط 500 لایک‌کننده داره... وقتی خبر این کمپین رو دیدم، خیلی خوشحال شدم... امیدوارم موفق باشید.
- به منظور مقابله کردن با لمپنیزمی که در شبکه‌های مجازی هم درحال نهادینه‌شدن است، از این کمپین حمایت می‌کنم.
- فوق‌العاده است اين كمپين...! متاسفانه وقتى قبل از اين كه فرهنگ يه چيز وارد كشور بشه، خودش وارد ميشه اينجور چيزها فراوان يافت ميشه و بايد براى فرهنگ‌سازى اون بعد از ورودش تلاش كرد كه البته كار بسيار سخت‌ترى نسبت به تلاش براى فرهنگ‌سازى قبل از ورود اونه ولى نبايد دست روى دست گذاشت. از قديم گفتن جلوى ضرر رو از هر كجا بگيرى منفعته...! من هم حامى سرسخت اين كمپين هستم!


تعداد بازدید :  206