شماره ۸۵۷ | ۱۳۹۵ شنبه ۸ خرداد
صفحه را ببند
محمدصادق قائمی خبر داد:
کمک 143میلیاردی خیران مدرسه‌ساز استان‌ مرکزی درسال 94

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت:     در ‌سال گذشته 130 تعهد با اعتباری بالغ‌بر 143‌میلیارد تومان از سوی خیران استان در راستای توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس استان انجام شد.
محمدصادق قائمی در هجدهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز این استان که چهارشنبه 4خردادماه در کانون امامعلی(ع) اراک برگزارشد، گفت: حضور خیران در امر مقدس مدرسه‌سازی یکی از بهترین اعمال حسنه‌ای است که موجب بهبود عملکرد آموزش‌وپرورش در ایفای وظایف آن می‌شود و در راستای پرورش استعدادها و بالندگی دانش‌آموزان است.
وی با بیان این‌که سال‌ گذشته 130تعهد با اعتباری بالغ‌بر 143‌میلیارد تومان از سوی خیران استان در راستای توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس استان انجام شد، عنوان کرد: این مبلغ صرف ساخت تعداد زیادی مدرسه، فضای کمک آموزشی و فضای پژوهشی، فضای ورزشی و تجهیزات مختلف مدارس شد که حل و فصل‌کننده برخی از مشکلات آموزش‌وپرورش بود.
قائمی با اشاره به این‌که درحال‌حاضر نزدیک به 70‌هزار مترمربع فضای آموزشی در سطح استان توسط خیران درحال احداث است، عنوان کرد: ساخت و تکمیل این پروژه‌ها 50‌میلیارد تومان اعتبار به خود اختصاص می‌دهد و مشارکت بالای خیران در این استان بیانگر آن است که مردمی فهیم و دانش‌محور دارد که می‌توان به پشتوانه آنها مشکلات آموزش‌وپرورش را حل کرد.
وی با بیان این‌که اقیانوس بیکرانی که آموزش‌وپرورش در آن قراردارد، نیازمند کمک است و قطعا با اعتبارات دولتی نمی‌تواند به همه وظایف خود جامه‌عمل بپوشاند، افزود: سال‌های گذشته با کمک خیران بیش از 2‌هزار فضای آموزشی را بازسازی و تخریب کردیم اما این اقدامات کافی نیست چراکه در گذر زمان فضاهای فرسوده جدید ایجاد خواهد شد.
قائمی عنوان کرد: 1700 خیر مدرسه‌ساز در استان‌مرکزی وجود دارد که با کمک آنها از 8‌هزار و 300 کلاس درسی موجود در مدارس دو‌هزار و 720 کلاس تأسیس شده است.


تعداد بازدید :  134