شماره ۸۵۷ | ۱۳۹۵ شنبه ۸ خرداد
صفحه را ببند
روی خط خبر

وزارت بهداشت نسبت به مصرف فرآورده‌های غذایی غیرمجاز هشدار داد  
تاج خروس در سوسیس و کالباس‌ها
ایسنا| در پی انتشار اخباری مبنی‌بر استفاده از بافت‌هایی مانند تاج خروس در سوسیس و کالباس، مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو نسبت به مصرف فرآورده‌های غیرمجاز سوسیس و کالباس که بدون تاییدیه این سازمان هستند، هشدار داد. بهروز جنت درباره استفاده از بافت‌های غیرمجازی مانند تاج خروس و پوست مرغ در تولید سوسیس و کالباس گفت: «ممکن است كه استفاده از بافت‌های غیرمجاز به شکل نازک در فرآورده‌های سوسیس و کالباسی که در واحدها و مراکز زیرزمینی به صورت غیرمجاز تولید می‌شوند، اتفاق افتد.» او با هشدار نسبت به مصرف فرآورده‌های غیرمجاز سوسیس و کالباس ادامه داد: «بر این اساس از مردم خواهش می‌کنیم که از فرآورده‌های مجازی که  تاییدیه سازمان غذا و دارو دارند، استفاده کنند.» جنت با بیان این‌که فرآورده‌های سوسیس و کالباسی که  تاییدیه از سوی سازمان غذا و دارو دارند، تحت نظارت این سازمان تولید می‌شوند، تأکید کرد: «بنابراین مردم باید از مصرف فرآورده‌هایی که فاقد تاییدیه سازمان غذا و دارو هستند، پرهیز کنند.»

قائم‌مقام وزیر کشور در امور اجتماعی:   ۱۳درصد طلاق‌ها در نخستین ماه‌های ازدواج
تسنیم| قائم‌مقام وزیر کشور در امور اجتماعی گفت: رشد طلاق کشور برای نخستین‌بار در سال‌های اخیر، در‌سال ۹۴ متوقف شد. مرتضی میرباقری درحاشیه راه‌اندازی نخستین مرکز رصد اجتماعی و خانه تشکل‌های غیردولتی مازندران افزود: اگرچه آمار طلاق همچنان درکشور بالاست، ولی روند روبه رشد آن متوقف شد. نیمی از طلاق‌های ثبتی کشور در پنج‌سال اول زندگی زوج‌های جوان رخ می‌دهد که 13‌درصد از این طلاق‌ها مربوط به نخستین ماه‌های ازدواج است. وی نداشتن تجربه و شناخت کافی، از بین رفتن نظام سنتی پادرمیانی (ریش سفیدی)، نبود آزمایش‌های ثبت آسیب‌های جسمی پیش از ازدواج و وجود طلاق توافقی را مهم‌ترین دلیل برای افزایش این آسیب اجتماعی درکشور دانست.
براساس آمار ثبت احوال در‌سال گذشته (94) 163‌هزاو765 واقعه طلاق درکشور به ثبت رسید که این آمار در‌سال 93 حدود 163‌هزارو569 مورد بود.
معاون اجتماعی وزیر کشور گفت: در‌ سال‌جاری برای کاهش آمار طلاق درکشور باب طلاق توافقی که تسهیل‌کننده جدایی زوج‌های جوان است، با توافق دستگاه قضائی بسته شد.
میرباقری افزود: براساس این توافق، دستگاه قضائی مراکز مشاوره را در دادگاه‌های خانواده ایجاد می‌کند تا با مشاوره‌دهی به زوج‌های جوان احتمال بازگشت به زندگی را برای این قشر افزایش دهد.

 


تعداد بازدید :  178