شماره ۸۵۷ | ۱۳۹۵ شنبه ۸ خرداد
صفحه را ببند
اخبار كوتاه


با پخش برنامه «هفت»، شبکه سه تا پایان ماه مبارک رمضان میزبان این برنامه نخواهد بود و باید دید با تغییر معاون سیما سرنوشت تیم تولید آن چه می‌شود. سری جدید برنامه «هفت» که با اجرای بهروز افخمی به تولید رسید، بیشتر با حمایت‌های علی‌اصغر پورمحمدی روی آنتن رفت که در نخستين قسمت از این برنامه هم مذاکرات افخمی و پورمحمدی در قالبی طنز نمایش داده شد.
 
علی معلم رابطه سینما و رسانه را بیمارگونه توصیف کرد و گفت: «متأسفانه رقابت نابرابری ایجاد شده است و ما بودجه‌ها و منابع دولتی را نه در اختیار حتی حاکمیت و نظام بلکه در اختیار نظرات شخصی و سلیقه‌ای قرار داده‌ایم. در زمینه نشر نیز آقازاده‌های پولدار و سیاسی حضور دارند در حالی‌که در حوزه فرهنگ بنای کار بر شایسته‌سالاری است. در این حوزه نمی‌توان یک نویسنده را توسط یک خاندان تولید کرد. داستایوفسکی محصول یک خانواده پرنفوذ نیست!»

نشریه«ایرانشهر امروز» با محوریت نقد کتاب و مطالعات ایرانی به صاحب‌امتیازی موسسه فرهنگی  «رایزن» منتشر شد. بخشی از این نشریه به نقد کتاب اختصاص دارد که طی آن کارشناسان و پژوهشگران این حوزه کتاب‌هایی را که درباره ایران و مطالعات ایرانی منتشر می‌شود، مورد نقد قرار می‌دهند. «ایرانشهر امروز» با قیمت 15 هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان
است.

اسماعیل آذر خبر داد که برنامه «مشاعره» در ماه مبارک رمضان به مدت 15 شب به صورت ویژه پخش می‌شود و ابیات برنامه «مشاعره» در این ماه شکل و شمایل رمضانی دارند و به فضایل ماه رمضان و امام علی(ع) مربوط می‌شوند.

نویسنده، منتقد و مجری سابق برنامه سینمایی «هفت» تحت عمل جراحی قلب باز قرار می‌گیرد.


فیلم «کفش‌هایم کو؟» به کارگردانی کیومرث پوراحمد ۶ تا ۱۰ خردادماه ساعت ۲۱ در فرهنگسرای ارسباران اکران عمومی می‌شود.

نمایش «شینیون» به نویسندگی سياوش حيدری و کارگردانی حسين پوريانیفر به‌عنوان آغازگر اجراهای ‏عموم سالن کوچک تالار مولوی از ۹ خردادماه به صحنه می‌رود.‏

تازه‌ترین پژوهش اردشیر صالح‌پور با عنوان «آیین‌های نیایشی- نمایشی ایران باستان» روز یکشنبه، ۹ خرداد در مجموعه تئاتر شهر رونمایی می‌شود.

گروه کر ۶۰ سالگی با اجرای ۵۰ خواننده کر، هشتم خردادماه ساعت ۲۱ در سالن خلیج‌فارس فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود.

سری جدید برنامه تخصصی «هنرنامه» به تهیه‌کنندگی محمدعلی بازی از هفته آینده با اضافه شدن آیتم‌های جدید از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.


روز گذشته در کمال تعجب شایعه درگذشت بازیگر جوان کشورمان امین حیایی دست به دست در اینستاگرام و تلگرام می‌چرخید تا این‌که عده‌ای از نزدیکان این بازیگر مجبور به درج خبر تکذیب آن در صفحات مجازی شدند.


تعداد بازدید :  185