شماره ۸۵۷ | ۱۳۹۵ شنبه ۸ خرداد
صفحه را ببند
گمشده‌ها
آلزایمر و 20 میلیون رأی

شهرام شهيد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ي طنزنویس [email protected]

- هفته گذشته یک هواپیمای مصری، یک هواپیمای جمهوری آذربایجان و یک هواپیمای نیروی هوایی ارتش آمریکا در فاصله‌ای کمتر از 24ساعت سقوط کردند. به نظر می‌رسد باید روزی را به‌عنوان روز جهانی سقوط هوایی نامگذاری کنند. شما فکر می‌کنید علت افزایش ناگهانی آمار سقوط هواپیماها چیست؟ مگر می‌شود بی‌دلیل و همین‌طور یهویی این همه هواپیما سقوط کنند؟ یکی از دلایل شاید این باشد که شنیده شد یک داعشی به زندانبانش گفته، مرا زودتر بکشید چون من باید ساعت 4 بهشت باشم! می‌گویند باقی داعشی‌ها که این را شنیده‌اند، پیش خودشان گفته‌اند حتما ساعت 4 در بهشت خبری هست. برای همین سوار اولین پروازی که دم دستشان بوده، شدند، وقتی هم به خلبان اعتراض کرده‌اند که چرا تندتر از این نمی‌رود که زودتر برسند به بهشت، خلبان یک نگاه عاقل اندر سفیهی به آنها انداخته که اولا مقصد ما بهشت نیست و بعدش هم اگر بهشت هم بروند، جای شما داعشی‌ها دربهشت نیست و شما را از آن‌جا دیپورت می‌کنند. تازه‌شم تندتر از این هم نمیشه این ابوقراضه را راند. بنابراین تنها راه میانبری که به ذهن داعشی‌ها رسیده، چی بوده؟ درست حدس زدید. بوم و خلاص
- سحر قریشی خطاب به طرفدارانش اعلام کرد: «دوستون دارم عزیزترین‌هاى من. به هیچ عنوان مهمانى شبانه نبودم و هرگز نخواهم بود و همه این شایعات میتونه از طرف غیرسحریا باشه.» شما اگر توانستید سحریا و غیرسحریا را با ترسیم شکل و ذکر مثال برای من توضیح دهید. من شنیدم قرارشده فرم‌های استخدامی سازمان‌های دولتی تغییر کند و در فرم پرسشنامه یک سوال اضافه کنند که:
شما در کدام طیف فرهنگی قرار می‌گیرید:
الف: سحریا
ب: غیرسحریا
البته مسئولان باید منتظر عواقب این کار و واکنش‌های احتمالی تتلیتی‌ها و غیرتتلیتی‌ها هم باشند. این‌طور که پیداست ما دیگر باید بپذیریم جهان به 4 قطب سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و هنری سحریا و غیرسحریا و تتلیتی و غیرتتلیتی‌ها تقسیم می‌شود.
- نقوی‌حسینی نماینده ورامین معتقد است؛ احمدی‌نژاد درصورت حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده، 20‌میلیون رأی خواهد داشت. من بعد از شنیدن این آمار واقعا شک کردم که آمار تعداد مبتلایان به آلزایمر در این کشور درست است یا خیر؟ هرچه آمارهای رسمی را زیرورو کردم، جایی ننوشته بود 20‌میلیون نفر مبتلا به آلزایمر در ایران زندگی می‌کنند!
- یک استاد دانشگاه و متخصص علوم رفتاری به پژوهش انجام شده در یک‌سال گذشته در مناطق مختلف تهران اشاره کرد و گفت: براساس این تحقیق مشخص شد که ۶۵‌درصد افراد خوردن را تفریح و سرگرمی می‌دانند، جا داشت که دوستان مشخص می‌کردند هرکدام از خوردن‌ها چند‌درصد از این 65‌درصد را شامل می‌شود. ما خوردن‌های زیادی داریم. ازجمله انواع خوردن عبارت است از، زمین خوردن که شامل دو نوع الف: خوردن زمین‌های جنگلی و ملی و ب: زمین خوردن‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است. به نظر می‌رسد یک جماعت کوچک پنج‌درصدی در کشور زمین خوردن الف را سرگرمی بسیار خوبی می‌دانند.


تعداد بازدید :  247