شماره ۸۵۷ | ۱۳۹۵ شنبه ۸ خرداد
صفحه را ببند
خبر

در دیدار خانواده شهید حزب‌الله با آیت‌الله خامنه‌ای صورت گرفت
اهدای انگشتر رهبر انقلاب به فرزند شهید بدرالدین
خانواده شهید سیدمصطفی بدرالدین فرمانده شاخه نظامی حزب‌الله لبنان عصر چهارشنبه (5 خرداد) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به نقل از هفته‌نامه خط حزب‌الله، رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار با تجلیل از شجاعت‌ها و شهامت‌های شهید بدرالدین فرمودند: راجع به شخصیت مستحکم و فولادینِ این شهید عزیز زیاد شنیده بودم... من برای ایشان از خدای متعال علو درجات و برای شما خانواده شهید صبر مسئلت می‌کنم. خانواده شما خانواده شهید است. نه فقط خانواده‌ شهید بدرالدین [بلکه] شهید عماد مغنیه و پسرش و دیگران. خانواده‌‌ شما خانواده‌ شهادتند. لبنان به برکت وجود حزب‌الله و عناصر مقاومت، تبدیل شده به یک سرزمین نمونه. واقعا کمتر جایی را ما سراغ داریم که این همه عناصر مؤمن، عناصر خالص در آن حضور داشته باشند. با این‌که لبنان به حسب حجم جغرافیایی کوچک است، لکن از لحاظ معنا بر روی همه این منطقه اثر دارد و این به برکت همین خون شهدای شماست. خون این شهدا خیلی اثر دارد. درحاشیه‌ این دیدار، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای انگشتر خود را به علی بدرالدین فرزند شهید بدرالدین اهدا کردند. شهید سیدمصطفی بدرالدین، ۲۴ اردیبهشت‌ماه در اثر حمله‌ توپخانه‌ای گروه‌های تکفیری در نزدیکی فرودگاه نظامی دمشق به شهادت رسید.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی: مسأله حجاب، سیاسی شده است
آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: هجوم مسائل فرهنگی ازسوی دشمنان در عصر ما بسیار بی‌سابقه است. ماهواره‌ها و شبکه‌های اجتماعی درحال حاضر تبدیل به لجن‌زار متعفن شده است که اگر هرچه زودتر با راهکارهای مناسب فرهنگی به یاری مردم و جوانان نیاییم، دشمن در هجوم و شبیخون فرهنگی به افکار جوانان موفق خواهد شد و خیلی چیزها را از دست خواهیم داد. به گزارش انتخاب، حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی، در دیدار اعضای شورای فرهنگی ستاد وزارت کشور با اشاره به اهمیت مقوله فرهنگ در هرجامعه‌ای گفت: باید باور کنیم که مسائل فرهنگی با مسائل دیگر رابطه تنگاتنگ دارد، اگر فرهنگ اصلاح شود، مسائل دیگر مانند سیاست و نظام نیز اصلاح خواهد شد. وی افزود: باید برای مسائل فرهنگی، برنامه‌ریزی مناسبی کرد و با حضور اصحاب فکر و اندیشه به یاری و تقویت فرهنگ اسلامی- ایرانی جامعه بشتابیم، تصور من این است که کار لازم در زمینه فرهنگ نشده است. این مرجع تقلید با بیان این‌که مسأله حجاب سیاسی شده است، گفتند: غربی‌ها می‌گویند اگر بتوانیم حجاب را از زنان بگیریم، 50‌درصد نظام را تخریب کرده‌ایم. مسأله حجاب مسأله ساده‌ای نیست و نباید کاری کرد که تصور شود حجاب و عفاف سیاسی است، چراکه این فریضه و واجب الهی است. وی ادامه داد: در باب مسأله حجاب و عفاف باید از ادارات، وزارتخانه‌ها، بیمارستان‌ها و سایر مراکز دولتی شروع کرد تا سایر نهاد‌های جامعه نیز از حیث حجاب و عفاف به سطح مطلوبی برسند.

سیدحسن خمینی: آزادی و استقلال در زمره بزرگترین ارزش‌های دینی است
یادگار گرامی امام با تأکید بر منحصرنبودن دین به امور شرعی و ظاهری گفت: این‌که مردم به راحتی بتوانند کنار هم زندگی کنند، حرفشان را بزنند و درحوزه‌های سیاسی، اقتصادی و قضائی از عدالت برخوردار باشند و احجاف درحق آنها صورت نگیرد، از بزرگترین شعائر دینی است. به گزارش جماران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن خمینی در دیدار اعضای اتاق اصناف ایران، ویژگی ممتاز انقلاب اسلامی را عدم تعلق آن به یک دسته، طبقه و گروه خاص دانست و افزود: اسلامی بودن در امور شرعی و ظاهری خلاصه نمی‌شود و یکی از اشتباهات فاحش این است که فکر کنیم دین منحصر به این امور است؛ گرچه قطعا اینها از اجزای دین هستند اما آزادی و استقلال نیز در زمره بزرگترین ارزش‌های دینی است. یادگار امام با بیان این‌که تنها بخش مردمی اقتصاد ایران بخش توزیع است، یادآور شد: اصناف به دلیل ارتباط با مردم از مشکلات معیشتی آنان و معضل بیکاری که جوانان را آسیب‌پذیر کرده و آنان را زجر می‌دهد، مطلع هستند. سیدحسن خمینی با تأکید بر این‌که گرچه همت دوستان در دولت ستودنی است، اما حل این معضلات نیازمند عزم ملی است، یادآور شد: یکی از بخش‌هایی که با کمترین هزینه می‌تواند کارآفرینی کند، بخش اصناف است. وی افزود: دردهای اقتصاد کشور یک‌شبه پدید نیامده، اما چشم‌انداز حل آن وجود دارد. یادگار امام در ادامه با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام(ص) درباره دوستی گفت: یک روحانی
خوش اخلاق که با مردم مودت داشته باشد، نسبت به یک فرد عبوس تأثیر بسیار زیادی درجامعه می‌گذارد.

 


تعداد بازدید :  169