شماره ۸۵۷ | ۱۳۹۵ شنبه ۸ خرداد
صفحه را ببند
روی خط خبر

عارف: تضمینی نیست رئیس مجلس از میان من و لاریجانی باشد
محمدرضا عارف همچنان اخلاق را سرلوحه سیاست‌ورزی خود قرار داده و به رفاقت درکنار رقابت معتقد است. این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگویی با ایسنا، درباره این‌که آیا امکان دارد برای جلوگیری از تنش از ریاست مجلس منصرف شود، تأکید کرد: هرکسی که برای ریاست انتخاب شود، تنشی ایجاد نخواهد شد. اینها پیش‌داوری‌هایی است که براساس تحلیل‌های سطحی ارایه می‌شود. مبنای ما همکاری و رفاقت است و می‌پذیریم که حرف آخر را مجلس می‌زند و با هم کار خواهیم کرد. هیچ تضمینی هم نیست که رئیس مجلس این دونفری که مطرح هستند، باشند. ممکن است شخص دیگری خودش را مطرح کند و مجلس به او رأی دهد.

 امام جمعه موقت تهران: انتخاب آیت‌الله جنتی تودهنی به انگلیس بود
آیت‌الله سیداحمد خاتمی نقطه برجسته پنجمین اجلاس خبرگان رهبری را انتخاب آیت‌الله جنتی به ریاست مجلس خبرگان رهبری دانست و گفت: آنچه خبرگان انجام داد، درحقیقت مردم انجام دادند و تودهنی محکمی به آمریکا و انگلیس و رسانه‌های ضداستکباری زدند. به گزارش ایسنا، آیت‌الله احمد خاتمی در نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به این‌که برای بار دوم هیأت ایرانی برای حج به جده رفتند و متاسفانه حکام لجباز و جاهل آل‌سعود در برابر خواسته به‌حق ملت ما ایستاده‌اند، گفت: مردم ما باکرامت و خواهان حجی هستند که به آنها اهانت نشود و امنیت‌شان تأمین شود.

لاریجانی گزینه فراکسیون ولایت برای ریاست مجلس دهم شد
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از انتخاب علی لاریجانی به‌عنوان گزینه فراکسیون فراگیر برای ریاست مجلس دهم خبر داد.
به گزارش فارس، احمد امیرآبادی اظهار کرد: نشست فراکسیون فراگیر مجلس دهم عصر دیروز در محل ساختمان مشروطه مجلس برگزار شد و نام فراکسیون به فراکسیون ولایت تغییر یافت. به گفته وی در این نشست که با حضور ١٨٨ منتخب مجلس دهم برگزار شد، علی لاریجانی به‌عنوان گزینه فراکسیون برای ریاست مجلس دهم انتخاب شد. همچنین محمد علی وکیلی، سخنگوی فراکسیون امید مجلس از تشکیل کمیته تعامل اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در مورد ارکان هیأت رئیسه مجلس دهم خبر داد و گفت: کمیته‌ای متشکل از آقایان تاجگردون، تابش و علی نوبخت از فراکسیون امید و محبی‌نیا، دهقان، امیرآبادی، جلالی و نعمتی از فراکسیون فراگیر برای بررسی چگونگی تعامل در مورد ارکان هیأت‌رئیسه مجلس دهم تشکیل شده است.

پورمحمدی رفتن از معاونت سیما را تأیید کرد
درپی گمانه‌زنی برخی رسانه‌ها درباره کنار رفتن علی‌اصغر پورمحمدی از سمت معاونت سیما، او این خبر را تأیید کرد.
به گزارش ایسنا، پورمحمدی با تأیید این خبر، از سیدمرتضی میرباقری به‌عنوان جایگزین خود نام برد و افزود: در هفته‌ای که گذشت، جلساتی با حضور رئیس سازمان صداوسیما برگزار و در نهایت، تصمیم گرفته شد که سیدمرتضی میرباقری به‌عنوان معاون جدید سیما معرفی شود.  او که با انتخاب شدن محمد سرافراز به‌عنوان رئیس سازمان صداوسیما، معاون سیما شده بود، به مدت 18 ماه این سمت را عهده‌دار بود.  

توئیت مشاور رئیس‌جمهوری در مورد سردار سلیمانی
مشاور رئیس‌جمهوری در امور فرهنگی، در حساب توئیتری خود با اشاره به برخی اخبار مبنی بر احتمال حضور سردار سلیمانی در انتخابات ریاست‌جمهوری‌ سال آینده، از او خواست که به‌عنوان اسطوره‌ای در دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) باقی بماند. به گزارش خبرآنلاین، حسام‌الدین آشنا در حساب توئیتر خود نوشت: بگذاریم حاج قاسم در قله اسطوره‌ای دفاع از حریم و حرم بماند. نگذاریم او را چون محسن و باقر به کارزار کلید و گاز انبر بکشانند.

فرماندار خرم‌آباد خبر درگیری در سخنرانی الله‌کرم را تأیید کرد
به گزارش ایلنا، درپی انتشار برخی اخبار در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر این‌که روز گذشته ‏در درگیری طلاب حوزه علمیه خرم‌آباد با برخی افراد حاضر در جلسه، چند تن از طلبه‌ها مصدوم شدند و بنا به شنیده‌ها شیشه حوزه شکسته شد، خجسته‌پور، فرماندار خرم‌آباد دیروز خبر درگیری را تأیید کرد. سردار کشکولی نیز انتساب این افراد به بسیج را رد کرده است. در این مراسم که با حضور حسین الله‌کرم برگزار شد، درگیری پس از آن آغاز شد که یکی از افراد حاضر به خانواده آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنجانی توهین کرد.

 


تعداد بازدید :  151