شماره ۸۵۷ | ۱۳۹۵ شنبه ۸ خرداد
صفحه را ببند
اخبار جهان

ارتش ترکیه از حلب وارد خاک سوریه شد
ارتش ترکیه در ریف شمالی حلب، نزدیک به 700 متر به سمت داخل خاک سوریه پیشروی کرد.به گزارش شبکه خبری «المیادین»، ارتش ترکیه در نزدیکی روستای «الحمام» واقع در ریف «عفرین»، نزدیک به 700 متر وارد خاک سوریه شد و اقدام به ایجاد مانع کرد.

عفو بین‌الملل روند فزاینده اعدام در عربستان را هولناک خواند
عفو بین‌الملل روز جمعه هشدار داد که اوج‌گیری اعدام‌ها توسط مقامات سعودی ممکن است در 6 ماهه اول‌ سال 2016 به مرگ بیش از یکصد نفر منجر شود.به گزارش خبرگزاری فرانسه دیده‌بان حقوق بشر مستقر در لندن می‌گوید، پادشاهی سعودی‌ سال گذشته دست‌کم 158 مورد حکم اعدام را به اجرا گذاشت و از نظر تعداد اعدام‌ها در مکان سوم در جهان قرار گرفت.به گفته عفو بین‌الملل، طی‌ سال‌جاری تاکنون 94 نفر اعدام شده‌اند که این تعداد از مدت مشابه ‌سال قبل بیشتر است. این گروه در گزارش خود هشدار داد که اگر اعدام‌ها با همین شتاب ادامه یابند، عربستان‌سعودی در 6 ماهه اول ‌سال جاری موجب مرگ بیش از 100 نفر خواهد شد.

سوریه ارایه هرگونه پیش‌نویس قانون اساسی جدید به دمشق را تکذیب کرد
نهاد ریاست‌جمهوری سوریه اعلام کرد که اخبار منتشر شده درباره ارایه پیش‌نویس قانون اساسی جدید سوریه از خارج از پایه و اساس دروغ است.به گزارش ایرنا، نهاد ریاست‌جمهوری سوریه با انتشار بیانیه‌ای در صفحه خود در فیس‌بوک افزود: در دو روز گذشته درباره آنچه در رسانه‌ها پیرامون پیش‌نویس‌های قانون اساسی جدید به دمشق و اصلاح آن توسط سوریه انتشار یافته است، سوالات بسیاری مطرح شد.
همزمان با انتشار این شایعه در رسانه‌ها، خبرها و تحلیل‌هایی درباره این موضوع در شبکه‌های اجتماعی مطرح شد.این نهاد اعلام کرد، برای جلوگیری از هرگونه سوء تفاهم تأکید می‌کنیم که هیچ‌گونه پیش‌نویسی مربوط به قانون اساسی به سوریه ارایه نشده است و هرگونه خبری در رسانه‌ها درباره این موضوع دروغ محض است.ریاست‌جمهوری سوریه تأکید کرد که هرگونه قانون اساسی جدید برای آینده سوریه از خارج پیشنهاد نخواهد شد بلکه این ملت سوریه است که در این‌باره با هم گفت‌و‌گو و توافق خواهد کرد و پس از آن، نتیجه را به رأی خواهد گذاشت.در این بیانیه تأکید شده است که هرگونه خبری و سخنی غیر از این بی‌ارزش و دروغ خواهد بود.

اولاند: خروج انگلیس از اتحادیه اروپا خبر بدی برای اقتصاد جهان خواهد بود
رئیس‌جمهوری فرانسه گفت: خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می‌تواند خبر بدی برای اقتصاد جهانی باشد.  به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه روز جمعه در سخنانی تأکید کرد: البته فرانسه در جایگاهی نیست که بگوید انگلیس چه کاری باید انجام دهد ولی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا خبر بدی برای اقتصاد جهان خواهد بود. وی در ادامه تصریح کرد: از نظر اقتصادی، این خبر بدی خواهد بود، خبر بدی برای پادشاهی متحد و همین‌طور جهان، نه فقط اروپا. اولاند گفت: خروج از اتحادیه اروپا موجب تشدید خروج سرمایه و نقل مکان برخی فعالیت‌ها خواهد شد و این به نفع انگلیس و حتی اروپا نخواهد بود. برخی نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که رشد اقتصادی مهم‌ترین مسأله مورد نظر رأی‌دهندگان انگلیسی خواهد بود. طرفداران خروج از اتحادیه اروپا بر این باورند که خروج انگلیس از این اتحادیه موجب تقویت رشد اقتصادی خواهد شد و ادامه عضویت در اتحادیه اروپا موجب رکود اقتصادی و افزایش سطح ورود مهاجران خارجی می‌شود. حامیان خروج از اتحادیه اروپا بر این باورند که بخش مالی بریتانیا خارج از اتحادیه اروپا با رشد و رونق بیشتری روبه‌رو خواهد شد و قادر خواهد بود مذاکرات جدیدی را با سایر کشورهای عضو بازار متحد اروپا انجام دهد. مردم انگلیس قرار است در همه‌پرسی 23 ژوئن یعنی 3 تیرماه درباره ادامه عضویت 43ساله این کشور در اتحادیه اروپا تصمیم‌گیری کنند.

توصیه مرجعیت عالی عراق به مراقبت از غیرنظامیان در فلوجه
شیخ احمد الصافی، نماینده آیت‌الله سیستانی روز جمعه از نیروهایی که در عملیات آزادسازی فلوجه شرکت دارند، خواست از بی‌گناهان و خانواده‌هایی که از سوی گروه تروریستی داعش مورد سوءاستفاده قرار گرفتند و از آنان به‌عنوان سپر انسانی استفاده می‌شد، حمایت کنند و به مشکلات آنها اهتمام ورزند. به گزارش ایرنا، شیخ احمد الصافی، در خطبه‌های نماز جمعه کربلا خطاب به رزمندگان گفت که نجات انسان‌های بی‌گناه مهم‌تر از هدف قرار دادن دشمن است. وی در بخشی از سخنان خود به گروه‌ها و مردانی که در عملیات فلوجه شرکت کرده‌اند، درود فرستاد و فدارکاری‌های آنان را افتخارآمیز توصیف کرد. عملیات فلوجه اوایل هفته گذشته از چهار محور و با مشارکت نیروهای الحشدالشعبی، ارتش، پلیس و عشایر منطقه آغاز شد و پیشروی نیروها به سمت مرکز شهر ادامه دارد.


تعداد بازدید :  156