شماره ۸۵۷ | ۱۳۹۵ شنبه ۸ خرداد
صفحه را ببند
میز خبر

عضو هیأت‌مدیره جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران:  روزانه 3‌میلیارد تومان دود می‌شود
شهروند| «هر روز 3‌میلیارد تومان درپی مصرف دخانیات دود می‌شود.» این را عضو هیأت‌مدیره جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران اعلام کرد و گفت: «سیگار ۵‌هزار نوع ماده سمی دارد که این مواد می‌تواند در بدن ما بیش از ۸۵ نوع بیماری ایجاد کند.» محمداسماعیل افشار روز گذشته در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه، حرف‌های دیگری هم زد: «درحال حاضر کشیدن قلیان درکشور خیلی رایج شده است. اگر فردی یک ساعت قلیان بکشد، معادل کشیدن 70 نخ سیگار است که به همین میزان ضررهای بسیاری بر بدن وارد می‌کند.» او ادامه داد: «لبه‌های لوله قلیان حاوی بیماری‌های هپاتیت و سل است. بیماری رایج فراوانی از لبه لوله قلیان به بدن انسان وارد می‌شود.» به گفته افشار، کشیدن سیگار موجب ایجاد منوکسیدکربن در هوا می‌شود و هنگامی که این دود سیگار حاوی منوکسیدکربن وارد بدن شود، اجازه نمی‌دهد اکسیژن به ریه، کبد و کلیه برسد و موجب سکته مغزی و سکته قلبی برای افراد سیگاری می‌شود. به گفته او، هرسال ‌هزار‌میلیارد تومان دود می‌شود و دو برابر خرید سیگار و قلیان باید هزینه درمان بدهند: «درشرایطی که دارو در لیست تحریم قرار داشت، برای سود سرشار و معتاد کردن جوانان‌مان کارخانه سیگار راه‌اندازی شد.»
این عضو هیأت‌مدیره جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران، در ادامه به پشت پرده نحوه ساخت تنباکوهای معطر قلیان هم اشاره کرد: «چند تاجر ایرانی و عرب با همکاری یکدیگر در تولید تنباکوهای معطر نقش ایفا می‌کنند. این افراد پسمانده تنباکوهای سیگار را جمع می‌کنند و به کشور لبنان می‌برند و سپس در آنجا در میان اسانس‌های معطر می‌خوابانند.» افشار ادامه داد: «پس از طی یک پروسه زمانی مشخص این تنباکوها با عنوان تنباکوی معطر بسته‌بندی و به داخل کشور آورده می‌شود.»

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ توضیح داد
جزییات کد 2072 و جریمه 100‌هزار تومانی استفاده از تلفن همراه
فارس| جانشین پلیس راهور تهران بزرگ از جزییات کد 2072 و جریمه 100‌هزار تومانی استفاده از تلفن همراه و وسایل ارتباطی مشابه همچون هندزفری در هنگام رانندگی خبر داد.
سرهنگ حسن عابدی جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت:   32‌درصد تصادفات راهنمایی و رانندگی به علت عدم توجه به جلو توسط راننده رخ می‌دهد.
جانشین پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: خستگی و خواب‌آلودگی، استفاده از تلفن همراه، خوردن و آشامیدن، توجه به مناظر اطراف، صحبت با سرنشینان و درگیری و جر و بحث ازجمله مسایلی است که موجب عدم توجه به جلوی راننده می‌شود.
سرهنگ عابدی استفاده از تلفن همراه را یکی از مسایل شایع این روزها برشمرد و گفت: متاسفانه استفاده از این وسیله و وسایل ارتباطی مشابه آن، ‌درصد بالاتری را در امر عدم توجه به جلوی راننده به خود اختصاص داده و در آیین‌نامه نیز به‌طور مشخص برای استفاده راننده از تلفن همراه و وسایل ارتباطی مشابه جریمه‌ای پیش‌بینی شده است.
او افزود: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به محض مشاهده راننده‌ای که اقدام به استفاده از تلفن همراه یا وسایل نظیر آن همچون هندزفری کنند، راننده متخلف را اعمال قانون و جریمه خواهند کرد.  جانشین پلیس راهور تهران بزرگ به کد جریمه 2072 اشاره و خاطرنشان کرد: قبلا جریمه استفاده از تلفن همراه 30‌هزارتومان بود که درقانون جریمه جدید به 100‌هزارتومان افزایش پیدا کرد.

فوت دختربچه 5ساله در بوستان رضوانیه، پیمانکار را به مراجع قضائی کشاند
برکناری مسئول خدمات شهری شهرداری منطقه ۱۵
مهر| درپی مرگ دختربچه ۵ساله در بوستان رضوانیه منطقه ۱۵، مسئول خدمات شهری و فضای سبز ناحیه عزل شده و پیمانکار به مراجع قضائی معرفی شد.  شهرام گیل‌آبادی، با اشاره به گزارش حادثه بوستان رضوانیه در منطقه ۱۵ که ازسوی بازرسی شهرداری انجام شده است، گفت:  «درپی دستور شهردار تهران به سازمان بازرسی جهت بررسی سریع و همه‌جانبه حادثه محله رضویه و ارایه گزارش این سازمان به شهردار تهران، دایر بر اهمال مسئولان (ناظر و پیمانكار) ذیربط، شهردار تهران دستور عزل رئیس اداره فضای سبز منطقه، شهردار ناحیه و مسئول خدمات شهری ناحیه را صادر كرده و پیمانكار را جهت رسیدگی به مراجع قضائی معرفی کرد.» شهرداری منطقه مدعی بود که چند روز قبل متوجه شد که حفاظ لوله پمپ مکش آب دزدیده شده و طی نامه‌ای از پیمانکار خواسته بود هرچه سریع‌تر دریچه جدید را روی لوله نصب کند که این کار انجام نشده و فاطمه ۵ساله قربانی این بی‌توجهی شد که به گفته مسئولان بازرسی شهرداری، این اهمال‌کاری ازسوی پیمانکار و مدیران شهری منطقه بوده است.

 


تعداد بازدید :  236