شماره ۸۸۲ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۸ تير
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

پیش‌بینی رکود انگلیس و کاهش تولید ناخالص داخلی آمریکا| گلدمن ساکس درجدیدترین ارزیابی بعد از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اعلام کرد که انتظار می‌رود اقتصاد این کشور در اواسط‌ سال 2017 وارد رکود شود. همچنین این موسسه معتقد است، پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تولید ناخالص داخلی این کشور طی 18ماه آینده به 2.75‌درصد کاهش یابد. همچنین پیش‌بینی می‌شود رشد تولید ناخالص داخلی اقتصاد آمریکا در نیمه دوم 2016 به 2‌درصد برسد. (رویترز)
بازار نفت آرام گرفت| با گذشتن مدت زمانی از شوک ناشی از رفراندوم جدایی انگلیس به بازار، فعالان این امر را درک کرده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که رفراندوم تأثیر چندانی بر تقاضای جهانی برای سوخت ندارد، قیمت نفت امروز تثبیت شد. براساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دیروز با 35سنت افزایش به 48دلار و 76سنت رسید. (رویترز)
اندونزی خریدار بلوک نفت وگاز ایران| یک مقام وزارت انرژی اندونزی گفت: شرکت نفت دولتی پرتامینای این کشور طی یک هفته آینده قراردادی را برای خرید بخشی از سهم یک بلوک نفت و گاز در ایران امضا خواهد کرد. ویراتماجا پوجا، مدیرکل نفت و گاز وزارت انرژی اندونزی با اشاره به این‌که انتظار می‌رود این قرارداد قبل از پایان ماه مبارک رمضان بسته شود، گفت: «توافق بین دو دولت انجام شده، بنابراین ما اکنون درحال دنبال کردن یک (قرارداد) میان شرکت‌ها هستیم.» (رویترز)
سقوط بازار سهام خاورمیانه| بازار سهام خاورمیانه در نخستین روز معاملات پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا سقوط کرد. شاخص کل بورس دوبی روز یکشنبه 3.25‌درصد کاهش یافت و شاخص بورس ابوظبی نیز 1.85 درصد افت داشت. شاخص تداول (بورس و اوراق بهادار عربستان سعودی) تا اواسط نیمروز 35.1 درصد سقوط کرد و شاخص سهام ‌ای‌جی ایکس 30 مصر نیز شاهد افت 6/5‌درصدی در طول معاملات بود. (آسوشیتدپرس)


تعداد بازدید :  123