شماره ۸۸۲ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۸ تير
صفحه را ببند
تورهای خیالی شرکت آل‌کوثر در 3 استان

شهروند|  باند تبهکار با تأسیس 3 شرکت در 3 استان کشور از متقاضیان سفرهای زیارتی کلاهبرداری می‌کردند.
 چندی پیش بود که ماموران کلانتری 107 فلسطین درجریان یک درگیری درمحدوده میدان فلسطین قرار گرفتند. تحقیقات اولیه نشان می‌داد که درگیری میان ده‌ها متقاضی سفر زیارتی به کشور عراق با مدیرِ آژانس مسافرتی آل‌کوثر به نام «محمد»30ساله رخ داده است. متقاضیان اعتراض داشتند که مدیر آژانس سفر زیارتی به عدم انجام تعهداتش جهت اعزام به کشور عراق عمل نکرده است.
با توجه به حساسیت ایجادشده در محل تجمعِ ثبت‌نام‌کنندگان و به منظور رسیدگی به شکایت آنها، ماموران مدیر آژانس مسافرتی آل‌کوثر را به دادسرای ناحیه 6 خارک منتقل کردند و با توجه به‌ دلایل ارایه‌شده ازسوی شکات، متهم با قرار وثیقه یک‌میلیارد تومانی روانه زندان شد.
اما متهم با تأمین قرار میلیاردی در قالب مرخصی از زندان آزاد شد و دیگر به زندان مراجعه نکرد. به همین خاطر با دستور بازپرس شعبه 13 دادسرای ناحیه 6 تهران، پرونده با موضوع «کلاهبرداری» جهت رسیدگی و دستگیری متهم اصلی پرونده و سایر همدستانش دراختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
کارآگاهان در تحقیقات میدانی و همچنین تحقیق از شاکیان پرونده اطلاع پیدا کردند که آژانس مسافرتی آل‌کوثر بار دیگر آژانس مسافرتی راه‌اندازی کرده‌اند که با ارایه وعده و عوام‌فریبی، مالباختگان را متقاعد به پرداخت مبالغی بین 650 الی 850‌هزارتومان کرده و شاکیان نیز با هدف اعزام به اماکن زیارتی کشور عراق، مبلغ درخواستی را به حساب مدیر آژانس واریز کرده‌اند اما با گذشت چند ماه از زمان ثبت‌نام و با وجود پرداخت کامل هزینه‌های سفر ازسوی ثبت‌نام‌کنندگان، هیچ اقدامی ازسوی آژانس جهت انجام تعهداتش صورت نگرفته است.
در ادامه تحقیقات، تیم تحقیق اطلاع پیدا کردند که متهم پس از تأمین قرار یک‌میلیارد تومانی و متواری‌شدن، بار دیگر با همان کیفیت شروع به فعالیت کرده و درحال کلاهبرداری در 3 استان اصفهان، مشهد و تهران است؛ با شناسایی دفاتری با نام آل‌کوثر در این 3 استان، کارآگاهان به تمامی این استان‌ها اعزام شده و در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که متهم اصلی پرونده در هیچ یک از دفاتر حضور نداشته است.
با توجه به حساسیت ایجادشده در پرونده و افزایش تعداد مالباختگان و شکات پرونده، تیم ویژه‌ای از کارآگاهان اداره چهاردهم تحقیقات شبانه‌روزی جهت دستگیری متهم اصلی پرونده را در دستور کار خود قرار داده و سرانجام 14 خردادماه «محمد» را حین تردد درحوالی خیابان نیاوران تهران دیدند که قصد خروج از تهران را داشت. متهم در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و این‌بار با قرار بازداشت موقت ازسوی بازپرس پرونده روانه زندان شد؛ در ادامه، دونفر دیگر از متهمان پرونده و از همدستان متهم اصلی پرونده به نام «علیرضا» 29ساله معروف به علی مجیدی و «مجید» 39ساله نیز درحوالی پیچ‌شمیران و خیابان هنگام شناسایی و دستگیر شدند.
در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اداره چهاردهم اطلاع پیدا کردند که آژانس آل‌کوثر فاقد هرگونه سابقه ثبت و مجوز رسمی از سازمان حج و زیارت است و متهم اصلی پرونده و همدستانش با سوءاستفاده از این عنوان اقدام به کلاهبرداری از شکات و مالباختگان کرده است.
به همین خاطر سایر مالباختگانی که به این شکل مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند و تاکنون اقدامی درخصوص طرح شکایت خود نداشتند، دعوت می‌شود تا جهت طرح شکایت خود به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ درخیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.
هشدار پلیسی
اسامی شرکت‌های زیارتی دارای مجوز رسمی دراختیار سازمان حج و زیارت و از طریق سایت این سازمان قابل دسترس است، لذا به کلیه شهروندان توصیه می‌شود تا قبل از هرگونه واریز پول به شرکت‌ها و آژانس‌های زیارتی از فعالیت قانونی آنها مطمئن شوند.


تعداد بازدید :  221