شماره ۸۸۲ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۸ تير
صفحه را ببند
صعود بزرگان به یک چهارم نهایی یورو 2016
قدرت نمایی شیاطین سرخ و ژرمن‌ها

شهروند|  با برگزاری 6 دیدار از مرحله یک هشتم نهایی یورو 2016 در روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری، تکلیف 6 تیم راه یافته به یک چهارم نهایی مشخص شد و می‌توان گفت شگفتی خاصی هم رقم نخورد.
صعود کی‌روشی پرتغال
در شب نخست مرحله یک هشتم نهایی یورو 2016 شاید همه علاقه‌مندان به فوتبال منتظر رویارویی پرتغال و کرواسی بودند؛ جایی که برزیل اروپا با تکیه به توانایی‌های تک ستاره‌اش پای به میدان گذاشته بود و از آن‌سو نیز مودریچ هم تیمی او در رئال‌مادرید به همراه یارانش به میدان آمده بود. این دیدار تا دقیقه 117 گلی در برنداشت و کروات‌ها نمایش بهتری داشتند اما درنهایت روی یک ضدحمله پرتغال که سبک بازی‌اش شبیه تیم‌ملی کشورمان است، توانست توسط کوارشما به گل برسد و به جمع 8 تیم برتر صعود کند. در 2 بازی دیگر آن شب ولز با یک گل از سد ایرلندشمالی گذشت و کار لهستان و سوییس هم که به پنالتی کشیده شده بود، درنهایت با برتری لهستان به پایان رسید.
شب قدرت نمایی مدعیان
یکشنبه شب نیز 3 دیدار از یک هشتم نهایی یورو 2016 در شهرهای مختلف فرانسه برگزار شد. در نخستین دیدار فرانسه میزبان با وجود حمایت پرشور هوادارانش در همان دقیقه اول توسط جمهوری ایرلند غافلگیر شد و از روی نقطه پنالتی گلی را دریافت کرد که موفق به جبران آن تا پایان نیمه اول نشد. در نیمه دوم اما همه چیز به سمت خروس‌ها چرخید و با درخشش گریزمان که 2 گل را وارد دروازه شاگردان مارتیل اونیل کرد، درنهایت نتیجه 2 بر یک به سود فرانسه پایان رسید. دیدار دوم اما با ادامه قدرت نمایی ژرمن‌ها در جام پانزدهم همراه بود؛ جایی که شاگردان یواخیم لو با گلزنی بواتنگ، گومز و دراکسلر موفق شدند خیلی راحت از سد تیم سخت‌کوش اسلواکی بگذرند. این برد در شرایطی رقم خورد که مسعود اوزیل یک پنالتی را هم از دست داد. در بازی پایانی یکشنبه شب نیز شیاطین سرخ اروپا موفق شدند مجارستان را غافلگیر کرده و خودشان را به‌عنوان یکی از مدعیان قهرمانی مطرح کنند. بلژیک با تکیه بر درخشش ادن ازار که در پایان بازی عنوان بهترین بازیکن را نیز از آن خود کرد، توانستند قاطعانه‌ترین برد یورو 2016 را رقم بزنند. آلدرویرلد، باتشویی، ازار و کاراسکو زننده 4 گل بلژیک در این دیدار بودند تا به رویای مجارستان برای حضور در جمع 8 تیم برتر مسابقات پایان بدهند.


تعداد بازدید :  125