شماره ۸۸۲ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۸ تير
صفحه را ببند
بدون اینترنت وبگردی کنیم

شهروند|  با وجود اینترنت می‌توان به سایت‌ها و مراجع آنلاین وابسته به این شبکه دسترسی داشت. اما اگر زمانی به اینترنت دسترسی نداشتیم و آنلاین نبودیم چگونه می‌توان وب‌سایت‌ها را بارگذاری کرد؟
در این شماره قصد داریم ترفندی را معرفی کنیم که به‌وسیله آن بتوانید وب‌سایت‌های از پیش‌بارگذاری شده خود را در زمانی که به اینترنت دسترسی ندارید، باز کنید. این روش تنها با استفاده از مرورگر کروم قابل انجام است. درواقع شما با این کار از کش‌های (حافظه‌های پنهان) ذخیره شده در مرورگرتان برای باز کردن وب‌سایت‌ها استفاده و قابلیتی را فعال می‌کنید که کروم به‌وسیله آن می‌تواند سایت‌هایی را که قبلا به آن سر زدید، در مواقعی که اینترنت وجود ندارد، باز کند. در ابتدا برای بازکردن وب‌سایت‌ها در مواقعی که اینترنت ندارید، به مرورگر گوگل کروم نیازمند هستید که می‌توانید آن را از این آدرس دانلود کنید.
1. وارد کروم شوید و عبارت chrome: //flags را وارد کنید و با زدن دکمه اینتر آن را جست‌وجو کنید.
2. در صفحه‌ای که بارگذاری شد گزینه‌ای با نام Enable Show Saved Copy Button Mac, Windows,
Linux, Chrome OS, Android را پیدا کنید. برای این کار می‌توانید با استفاده از دو کلید ctrl و F کادر جست‌وجو را باز کنید و عبارت را در آن جست‌وجو کنید. سپس آن را روی حالت Enable Secondary قرار دهید و در آخر دکمه Relaunch now را کلیک کنید تا مرورگر ری‌استارت شود.
3. بعد از انجام این کار، هنگامی که در حالت آف‌لاین وب‌سایتی را جست‌وجو می‌کنید که قبلا آن را دیده بودید، در کنار Reload، گزینه جدیدی با نام Show Saved copy نمایان می‌شود و با کلیک روی این گزینه می‌توانید وب‌سایت را در حالت آفلاین باز کنید.


تعداد بازدید :  78