شماره ۸۸۲ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۸ تير
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

پیمان حقانی که قرار بود فیلمنامه «میراث فتحعلی» را جلوی دوربین ببرد، اعلام کرد: به دلیل پیدا نشدن سرمایه‌گذار ساخت آن را به زمان دیگری موکول کرده است.

تماشاخانه «سرو» به‌عنوان یکی از سالن‌های تازه تأسیس تئاتر که در بنیاد روایت فتح احداث شده، اجاره داده می‌شود.

فیلم کوتاه «آغی» به کارگردانی یوسف کارگر از تولیدات انجمن سینمای جوانان ارومیه به بخش مسابقه دومین دوره جشنواره فیلمسازان جدید «میدلبوری» آمریکا راه یافت و با آثاری از کشورهای مختلف به رقابت می‌پردازد.

فیلم سینمایی «دختر» به کارگردانی رضا میرکریمی این روزها در جشنواره فیلم مسکو حضور دارد و این کارگردان جمعه‌شب برای حضور در این جشنواره به مسکو سفر کرد. «دختر» شب گذشته شنبه پنجم تیرماه برای خبرنگاران و منتقدان به نمایش درآمد و با استقبال خوبی ازسوی مخاطبان مواجه شد.

نشر نیماژ کتابی را با عنوان «حریم سلطان» به قلم یاوز بهادر اوغلو نویسنده ترک و با ترجمه مهلا منصوری منتشر کرد. این کتاب روایتی است تحلیل تاریخی از سلطنت حکومت عثمانی در دوران سلطان سلیمان که می‌توان آن را یک بازبینی از وضع زندگی در دربار پادشاه عثمانی یاد کرد.

جاناتان کو نویسنده کتاب «کلوب نالایق‌ها» به‌عنوان «نویسنده محبوب بریتانیایی» فرانسوی‌ها شناخته شد؛ این عنوان که یکی از بالاترین افتخارهای ادبی و فرهنگی فرانسه است که پیش از این به نویسندگان جاودانی چون تی‌اس‌الیوت و شیموس هنی اهدا شده بود. کو لقب «افسر محفل هنرها و ادبیات» فرانسه را دریافت کرد که به گفته خودش با توجه به رأی بریتانیا مبنی بر خروج از اتحادیه اروپا، «تلخ و شیرین» است.

آدام اسمال شاعر و نویسنده شناخته‌شده آفریقای‌جنوبی اوایل روز شنبه بعد از یک عمل جراحی در ۷۹سالگی درگذشت.

رمان «یعقوب کذاب» اثر یورک بکر با ترجمه علی‌اصغر حداد ازسوی نشر ماهی و برای پنجمین نوبت تجدید چاپ شد.

۴ عنوان جدید از کتاب‌های مجموعه شعر دو زبانه به تازگی توسط انتشارات گل آذین منتشر و راهی بازار نشر شده است. کتاب‌های تازه چاپ‌شده به ترتیب عبارت‌اند از: «تازه‌ترین نشانی من» اثر شیرکو بیکس به صورت فارسی و کردی، «از حروف الفبایم باش» اثر نزار قبانی شاعر سوری به صورت فارسی و عربی، «بذر فریاد» اثر احمد مطر شاعر عراقی که به شعرهای انتقادآمیز و گزنده درمورد حاکمان عرب مشهور است و به صورت فارسی و عربی به چاپ رسیده و مجموعه «دوران عاشقی» اثر غاده السمان شاعر سوری.

پخش سریال «پادری» که به مناسبت فرارسیدن شب‌های قدر متوقف شده بود، از 10 تیرماه، همزمان با به پایان رسیدن مجموعه تلویزیونی «کشیک قلب»، بار دیگر به آنتن بازمی‌گردد.

فیلم سینمایی «لانتوری» ساخته رضا درمیشیان در تازه‌ترین حضور جهانی خود در فستیوال فیلم‌های ایرانی مونیخ به دبیری «سیلویا بائور» به نمایش درخواهد آمد.

 

به گزارش روابط ‌عمومی مجموعه تئاترشهر، براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته، نمایش «مجلس ضربت زدن» به نویسندگی بهرام بیضایی و کارگردانی محمد رحمانیان، روزهای چهارشنبه نهم، پنجشنبه دهم و جمعه یازدهم تیرماه در دو نوبت ساعت‌های 21 و 23:30 میزبان دوستداران تئاتر خواهد بود.  

«خوشبختی‌های کوچک سوسک شدن» به کارگردانی آزاده انصاری آخر تیرماه در سالن «سایه» مجموعه تئاترشهر روی صحنه می‌رود.

 


تعداد بازدید :  135