شماره ۸۸۲ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۸ تير
صفحه را ببند
رئیس‌جمهوری در ضیافت افطار با فعالان اقتصادی:
قدرت و عزت ایران با رشد تولید ملی و اشتغال جوانان امکان‌پذیر است
لایحه اصلاح بودجه تقدیم مجلس می‌شود

پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری|  رئیس‌جمهوری همگان به‌ویژه فعالان عرصه اقتصادی کشور را به تلاش برای افزایش رشد تولید ملی فرا خواند و تأکید کرد که قدرت، عظمت و عزت ایران اسلامی در سایه بالا بردن و رشد تولید ملی و اشتغال برای جوانان امکان‌پذیر است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی شنبه ‌شب و در ضیافت افطار با فعالان عرصه اقتصاد کشور اظهار داشت: همه فعالان اقتصادی، کارآفرینان، اصناف و بانک‌ها در کنار دولت باید دست به دست هم دهند و برای افزایش تولید ملی و ایجاد اشتغال تلاش کنند.
رئیس‌جمهوری با تأکید بر این‌که دولت برای ایجاد اشتغال عزم راسخ دارد، گفت: بیکاری سرآغاز همه مشکلات در جامعه است. متاسفانه طی یک دوره هفت ساله 85 تا پایان 91 فقط چند ‌هزار اشتغال خالص در کشور ایجاد شد و میزان اشتغال ما طی آن دوره زمانی از 20‌میلیون و 619‌هزار به 20‌میلیون و 628‌هزار رسید و این درحالی است که طی سه ‌سال اخیر، سالانه حدود 450‌هزار اشتغال خالص در کشور ایجاد شده و البته تا نقطه مطلوب هنوز فاصله داریم.
روحانی با اشاره به نقش تاریخی اصناف و کارآفرینان در ایجاد حرکت‌های بزرگ سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در کشور اظهار داشت: بازار، اصناف و کارآفرینان همیشه یک پایه و محور در انقلاب بودند و این نقش به‌ویژه در 15 خرداد نمایان است و امروز هم این نهادها می‌توانند در حوزه اقتصادی بسیار اثرگذار باشند.
رئیس‌جمهوری گفت: دولت تلاش دارد با ایجاد تسهیلات لازم در مسیر ایجاد اشتغال مولد و پایدار به اصناف و کارآفرینان یاری برساند و مانع کار آنها نباشد؛ چرا که گاهی مقررات و پیچ‌وخم‌های امور اداری، بانکی و بیمه‌ای مانع ایجاد می‌کند. روحانی همچنین به نقش بانک‌ها در افزایش تولید ملی و ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: تا بانک‌ها به حرکت در نیایند و نرخ سود تسهیلات متعادل نشود، بخشی از مشکلات در این دو حوزه قابل حل نیست. رئیس‌جمهوری به موضوع کاهش تورم از بیش از 40‌درصدی در شهریور 92 به کمتر از 10‌درصد در ماه گذشته پرداخت و افزود: با تک‌رقمی شدن نرخ تورم اکنون سرمایه‌گذار نگران نرخ تورم نیست و در همین ارتباط باید به سمت تک‌نرخی شدن ارز حرکت کنیم.  رئیس‌جمهوری یکی از تصمیمات دولت را اصلاح لایحه بودجه برشمرد و گفت: به‌زودی در همین ارتباط لایحه‌ای را تقدیم مجلس می‌کنیم که در آن، دو تبصره برای تقویت و اصلاح امور بانک‌ها و پرداخت بدهی دولت به بانک‌ها و پیمانکاران گنجانده شده و امیدواریم اگر مجلس این لایحه را تصویب کند، برای نخستين‌بار گام بسیار خوبی در زمینه اصلاح امور بانکی برداریم و همسو با این حرکت نیز برای تک‌نرخی کردن ارز تلاش می‌کنیم که این اصلاحات گام‌های مهمی در حوزه اقتصاد کشور است. روحانی اظهار داشت: باید در سایه عشق به اسلام، دین، اخلاق و مولایمان علی(ع) در جهت تقویت تولید و عزت ملی و ایجاد شغل برای جوانان کشور تلاش کنیم.


تعداد بازدید :  68