شماره ۸۸۲ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۸ تير
صفحه را ببند
خبر

سیدحسن خمینی: تمامی‌ اخبار غیررسمی درباره من دروغ بوده ‌است
انتخاب| یادگار امام به دروغ‌پردازی‌های اخیر واکنش نشان داد. آیت‌الله سیدحسن خمینی با انتشار یادداشتی در صفحه اینستاگرامش نوشت: داستان جانسوز درگذشت برادران‌مان هنوز تمام نشده، خبر رسیده که عکس منتشره از ایشان اشتباه است و آنها که در عکس هستند، زنده‌اند. حقیقت امر آن است که چند روز پیش که می‌خواستم این مصیبت را تسلیت بگویم، به‌دنبال عکس مناسب بودم و طبیعتا نخستین عکس هم، همین تصویر بود، ولی با این‌که این عکس در صفحات بسیاری بود، چون مطمئن نبودم تصویر دیگری را برگزیدم. این را نوشتم تا به دوستان یادآور شوم در عصر انفجار اطلاعات مهم‌ترین بخش، صحت خبر است. به آنها که خود دروغ می‌سازند کار ندارم و روی سخنم با دوستان است که با انبوهی از اخبار و تازگی‌ها با تعداد زیادی از تصاویر مواجه می‌شویم که بخش زیادی از آنها دروغ است یا دست‌کم تمام حقیقت نیست. به عنوان مثال، بسیاری اوقات خبرهایی درباره خودم می‌شنوم که جز آنچه به‌طور رسمی انتشار یافته، تقریبا تمامی‌شان دروغ بوده ‌است. از قبا و ردا و فلان و بهمان گرفته تا قصه‌های دیدار و گفتار و... که بعضا در جمع‌های قابل احترام هم نقل می‌شده‌اند. غرضم از نوشتن این مطلب، خودم نیستم بلکه می‌خواهم در شب قدر به یاد هم بیاوریم که باور دروغ هم اشتباه است و فراموش نکنیم که دروغ‌پردازان تنها زمانی موفق می‌شوند که ما بدون تحقیق، دروغ‌هایشان را باور کنیم. تنها با اندکی تأمل می‌توانیم خود را و دیگران را از بسیاری از اشتباهات دور کنیم. فقط کافی است در قبول اخبار کمی سختگیر باشیم.

در جلسه هیأت دولت استانداران خراسان‌ شمالی و جنوبی تعیین شدند
پایگاه اطلاع‌رسانی دولت| هیأت وزیران در جلسه خود به ریاست رئیس‌جمهوری، به آقایان محمدرضا صالحی و سیدعلی‌اکبر پرویزی به ترتیب به‌عنوان استانداران جدید استان‌های خراسان‌ شمالی و خراسان ‌جنوبی رأی اعتماد داد و از خدمات استانداران پیشین قدردانی کرد. رئیس‌جمهوری در این جلسه که عصر یکشنبه برگزار شد، با بیان این‌که دولت نسبت به مردم ایران صرف‌نظر از گرایش‌های سیاسی و قومیت متعهد است، استانداران هر دو استان را به حداکثر تلاش برای خدمت‌رسانی به مردم و پیگیری تعهدات سفر توصیه کردند. خدمت‌رسانی به مردم باید به‌گونه‌ای باشد که مردم به‌خوبی آثار این خدمات را احساس کنند. در ادامه جلسه، اعضای دولت لایحه اصلاح قانون بودجه‌ سال 1395 کل کشور را به تصویب رساندند.

فرزند شهید دادمان به دیار باقی شتافت
تسنیم| علی دادمان، فرزند شهید رحمان دادمان وزیر راه و ترابری در دولت اصلاحات به دیار باقی شتافت. وی که مدتی از بیماری رنج می‌برد همزمان با لیالی قدر و شهادت امیرالمومنین علی(ع) به پدر شهیدش پیوست. پیکر وی امروز (سه‌شنبه) از منزل شهید دادمان در جمال‌آباد (نیاوران) تا بیت‌الشهدای شهیدان شاه‌حسینی تشییع می‌شود. شهید رحمان دادمان وزیر راه و ترابری دولت اصلاحات بر اثر سانحه سقوط یک فروند هواپیمای یاک 40 در سال 1380 به همراه جمعی از نمایندگی استان گلستان در مجلس ششم به شهادت رسید.

دادستان زاهدان خبر داد: دستگیری یک تروریست عضو انصارالفرقان
ایرنا| دادستان عمومی انقلاب زاهدان گفت: طبق اعترافات تروریست دستگیرشده، وی عضو گروهک تروریستی انصارالفرقان بوده است. محمد مرزیه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دادسرای عمومی انقلاب برگزار شد، گفت: در حادثه درگیری نیروی انتظامی با اعضای یک گروهک تروریستی در ماه گذشته در شهرستان خاش چند تن به هلاکت رسیدند و یک نفر از آنها زنده دستگیر شد که طبق اعترافات وی، این افراد عضو گروهک تروریستی انصارالفرقان بوده‌اند.

واکنش سپاه به اظهارات نصرالله درباره گرفتن بودجه از ایران
ایسنا| مسئول روابط‌عمومی کل سپاه گفت: پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی مسأله پنهانی نبوده و این موضع جمهوری اسلامی ایران به کرات به‌صورت شفاف بیان شده است. سردار رمضان شریف در ارزیابی سخنان اخیر سیدحسن نصرالله گفت: صهیونیست‌ها و غربی‌ها  بیش از این نمی‌توانند اقدام دیگری داشته باشند و نباید از سخنان اخیر سیدحسن نصرالله و بهانه‌تراشی صهیونیست‌ها نگران شد. وی با ارزیابی دلایل علنی کردن حمایت ایران از حماس در مقطع فعلی توسط سیدحسن نصرالله گفت: به‌نظرم این اقدام سیدحسن نصرالله به‌دلیل ایجاد پشت‌گرمی ویژه برای خط مقدم جبهه مبارزه با رژیم صهیونیستی است. پیام این اقدام به کشورهای عربی نیز این بود که حاکمان سعودی متوجه تلاشی که می‌کنند ایران را دشمن درجه یک کشورهای عربی و اهل سنت جا بیندازند و رژیم صهیونیستی را دشمن دور خود معرفی کنند، باشند.


تعداد بازدید :  149