شماره ۸۸۲ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۸ تير
صفحه را ببند
گزیده خوانی

  قطع سهمیه سوخت ناوگان دیزلی از ۱۹‌تیر| مهدی نیکدار رئیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت گفت: غیرفعال کردن کارت سوخت ناوگان دیزلی فاقد بیمه شخص ثالث که قرار بود از اول تیرماه اجرا شود، به دلیل عدم تکمیل برخی زیرساخت‌‌های تحت وب، به ۱۹ تیرماه امسال موکول شد. او دراین‌باره افزود: چند ارگان در این سیستم باید به یکدیگر متصل شوند، نیروی انتظامی، شرکت پالایش و پخش فرآورده‌‌های نفتی‌، بیمه ایران، ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت و سازمان راهداری در این سیستم با یکدیگر هماهنگ می‌شوند، ضمن آن‌که شرکت توسعه ناجی (تعاونی ناجا) مقداری مشکل داشت که به تازگی رفع شده است.
  شناسنامه‌دارشدن 2‌میلیون هکتار اراضی| فرید صیدی‌نژاد معاون حفظ کاربری اراضی و یکپارچگی سازمان امور اراضی کشور از شناسنامه‌دارشدن ۲‌میلیون هکتار از باغات و زمین‌های زراعی کشور در‌ سال‌جاری خبر داد. وی ادامه داد: «در ‌سال 95، دو‌میلیون هکتار اراضی را در دستور کار داریم که اگر بودجه تخصیص یابد، این میزان شناسایی شده و به شناسنامه دست پیدا می‌کند.»
  هشدار به شرکت‌ها درباره کم‌فروشی موادغذایی| غلامرضا کاوه سخنگوی سازمان حمایت در واکنش به حواشی پیرامون عرضه محصولات برخی از صنایع غذایی با اوزانی متفاوت از عدد درج‌شده روی محصول افزود: هر کالا اجازه دارد که براساس بیشینه و کمینه‌ای که روی آن قید شده است، تغییرات وزنی داشته باشد و هرگونه تغییرات وزنی خارج شرایط درج شده، مصداق کم‌فروشی بوده و قابل ‌رسیدگی است و درصورت احراز تخلف اعمال قانون خواهد شد. وی تصریح کرد: درصورتی‌ که مردم تخلفاتی درخصوص کم‌فروشی و تقلب را در بازار مشاهده کرده‌اند، می‌توانند مراتب را از طریق شماره تلفن 124 به ما اطلاع دهند تا در اسرع‌وقت مورد بررسی قرار گیرد.
  ممنوعیت واردات ۵ محصول ایرانی به عراق| وزارت بازرگانی کشور عراق واردات 5 محصول کشاورزی را به دلیل بهبود وضع تولید داخل و برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی این کشور تا اطلاع ثانوی ممنوع کرد. بنا بر این گزارش، در اطلاعیه سازمان توسعه تجارت ایران اشاره شده است که این کشور دیگر اجازه واردات 5 محصول را به کشور خود نمی‌دهد.
  رشد ۴۷‌درصدی صادرات محصولات معدنی| محمدرضا مودودی معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به صادرات محصولات معدنی ایران در سه‌ماهه نخست‌ سال‌جاری، گفت: در بخش صنایع معدنی یک‌میلیارد و۱۸۸‌میلیون دلار صادرات در سه‌ماهه نخست‌ سال‌جاری داشته‌ایم که این اتفاق حاکی از محقق‌شدن ۱۰۴‌درصد از برنامه‌های درنظر گرفته شده در صادرات محصولات معدنی است. به گفته او، این ارقام حاکی از افزایش 47‌درصدی صادرات صنایع معدنی ایران در سه‌ماه نخست ‌سال‌جاری نسبت به مدت مشابه ‌سال قبل است.
  اختصاص تسهیلات برای افزایش صادرات واحدهای صنعتی| علی یزدانی معاون وزیر صنعت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اعلام کرد: ۲۵۰۰‌میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۱۶‌درصد جهت کمک به واحدهای کوچک و متوسط صادرات محور اختصاص یافته است. او ضمن اشاره به اهمیت صنایع کوچک و متوسط به ارایه آماری از وضع این بخش درکشور پرداخت و گفت: درکل کشور ۸۷‌هزارو۹۱۷ واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیده که از این تعداد ۸۰‌هزارو۸۱ واحد صنعتی، صنایع کوچک هستند. یزدانی همچنین خاطرنشان کرد: درحال حاضر ۳۷‌هزارو۱۴۸ واحد در داخل شهرک‌های صنعتی مستقر هستند که از این رقم ۳۴‌هزارو۵۵۷ واحد مربوط به صنایع کوچک و‌ هزارو۷۲3 واحد صنایع متوسط را شامل می‌شود.


تعداد بازدید :  136