شماره ۸۸۲ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۸ تير
صفحه را ببند
با اهدای 530‌میلیون تومان از سوی خیرین تهرانی
15 زندانی زیر 18‌سال جرایم مالی غیرعمد آزاد می‌شوند

شهروند| عصر چهارشنبه هفته گذشته، زورخانه جوانمردان در میدان شهر زیبای تهران یک روز متفاوت را گذراند. یک روز متفاوت با آدم‌های متفاوتی که به دعوت سازمان خدمات شهرداری تهران و قرارگاه جهادی امام رضا و با شرکت در «آیین مهر رهایی» به یکی از قدیمی‌ترین زورخانه‌های تهران آمده بودند تا دست به دست هم دهند و تعدادی از زندانیان مالی غیرعمد را با پول‌های اهدایی‌شان آزاد کنند. عصر چهارشنبه زنان و مردان زیادی به زورخانه جوانمردان آمده بودند و «یاعلی»گویان، پول‌هایشان را روی هم گذاشتند و نتیجه شد جمع‌آوری 530‌میلیون تومان و اسباب آزادی 15 زندانی زیر 18ساله.
زورخانه جوانمردان اما درچهارشنبه‌ای که گذشت، برنامه‌های ویژه‌ای هم برای خیرین داشت؛ از اجرای ورزش‌های زورخانه‌ای تا نقالی و ذکر منقبت امام علی(ع). در این آیین که با حضور مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، شهردار منطقه 5 و جمعی از هنرمندان، ورزشکاران برگزار شد، مرشد «محسن میرزاعلی» به نقالی در مدح رشادت‌های امام علی(ع) پرداخت و سیامک ورجاور هم شعرخوانی کرد. درحاشیه این مراسم، شال یادبود «مروج فرهنگ پهلوانی» به فرزاد هوشیار پارسیان مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران اهدا شد.
«فرزاد هوشیار»، مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران درحاشیه این مراسم و در گفت‌وگو با «شهروند» گفت:   «اینجا شروع یک اتفاق است. تا عید فطر حساب‌های ما باز است و کسانی که علاقه‌مندند به زندانیان غیرعمد کمک کنند، می‌توانند با شماره تلفن 4379 تماس بگیرند یا به سایت Hami.tehran.ir  مراجعه کنند. ما درحال حاضر 12 نوجوان زندانی زیر 18‌سال را مدنظر داریم که روی هم مبلغ 863‌میلیون تومان بدهکارند و جرایم مالی غیرعمد دارند. منظور از جرایم مالی غیرعمد، جرایمی است که مثلا متهمان آنها کلاهبردار نبوده‌اند یا ضمانت کسی را کرده‌اند یا... . مثلا زنانی که درحال حاضر ما به دنبال آزادکردنشان از زندانیم، همسرانشان به نام آنها چک می‌کشیده‌اند و الان متواری شده‌اند و آنها به زندان افتاده‌اند.» او ادامه داد: «ازسوی دیگر درحال حاضر 14 زن را که جمع مبلغ‌شان یک میلیاردتومان است، انتخاب کردیم، مردان زندانی زیر 5‌میلیون تومان بدهی، 21نفرند و مردان بین 5 تا 10‌میلیون تومان هم 27نفرند. برای آزادی این تعداد حدود 3میلیارد تومان باید جمع‌آوری شود و پیش‌بینی ما این است که تا آخر ماه رمضان این رقم جمع می‌شود. به احتمال قوی یک روز خانواده‌های زندانیان آزاد شده و خیرین را در برج میلاد تهران دورهم جمع می‌کنیم و برنامه جمعی خواهیم داشت. در ماه رمضان سال گذشته هم این برنامه را با همکاری مجمع خیرین مناطق 22گانه تهران داشتیم و زنانی که درجرایم غیرعمد مدنظر داشتیم، تقریبا صد درصدشان آزاد شدند؛ یعنی 280نفر.»


تعداد بازدید :  228