شماره ۸۸۲ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۸ تير
صفحه را ببند
روي خط خبر

فرمانده ناجا اعلام کرد: وجود 20‌هزار معتاد پرخطر در تهران
ایسنا| 20‌هزار معتاد پرخطر در تهران وجود دارد، اما امکانات برای بازتوانی و نگهداریشان کافی نیست. این خبری است که دیروز «حسین اشتری»، فرمانده ناجا اعلام کرده است. او در دیدار با استادان دانشگاه دفاع ملی درباره تشکیل جلساتی تحت عنوان بررسی آسیب‌های اجتماعی در محضر فرمانده معظم کل قوا با حضور مسئولان نظام در‌ سال گذشته گفت: «در این جلسات گزارشی از سوی مسئولان نظام درباره آسیب‌های اجتماعی ارایه شد که تدابیر و رهنمودهای معظم‌له چراغ راه مسئولان خواهد بود.» فرمانده ناجا با بیان این‌که پنج آسیب اجتماعی مانند اعتیاد، حاشیه‌نشینی و ... از موضوعات مورد تأکید معظم‌له بود که مسئولان نظام باید در جهت رفع آنها اهتمام جدی داشته باشند، گفت: «مقام ‌معظم رهبری همچنین تأکید کردند در این‌باره باید از ظرفیت‌های موجود در شورایعالی انقلاب فرهنگی و معاونت اجتماعی وزارت کشور بهره برد. پس از 6 ماه، در اردیبهشت‌ماه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در بحث آسیب‌های اجتماعی از سوی مسئولان نظام ارایه شد که مقام معظم رهبری تأکید کردند که اقدامات صورت گرفته خوب است اما کافی نیست، بنابراین باید با روحیه جهادی و نیز برنامه‌ریزی این موضوعات دنبال شود.»
فرمانده ناجا در ادامه گفت: وجود حداقل یک‌میلیون و 500‌هزار معتاد در کشور تاثیرات منفی به همراه دارد: «50‌درصد سرقت‌های خُرد از سوی معتادان انجام می‌شود و بیش از 50‌درصد زندانیان با این بلای خانمانسوز به‌نوعی در ارتباط هستند.»
اشتری از توزیع‌کنندگان خُرد مواد مخدر به‌عنوان مشکلی مهم نام برد: «روزانه تعداد زیادی توزیع‌کننده مواد در سطح کشور دستگیر می‌شوند، درحالی‌که ظرفیت زندان‌های ما محدود است. در تهران 20‌هزار معتاد پرخطر وجود دارد درحالی‌که متاسفانه امکانات برای نگهداری و بازتوانی آنها کافی نیست.»  او ادامه داد: «کمبود محل نگهداری معتادان متجاهر بارها اعلام شده است اما شهرداری و استانداری‌ها صرفا درصدد جمع‌آوری معتادان هستند اما آنچه اولویت دارد، بازتوانی این افراد است.» او در ادامه از برخورد با شبکه‌های مروج فساد در کشور هم خبر داد.

اعتراض سلطانی‌فر به دخالت‌های غیرقانونی در صنعت گردشگری
شهروند| مسعود سلطانی‌فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با اعتراض به دخالت غیرقانونی برخی مجامع در صنعت گردشگری گفت: سازمان میراث فرهنگی هیچ‌گونه نظارت مجامع امور صنفی در صنعت گردشگری را قانونی نمی‌داند و مداخله مجامع امور صنفی در تأسیسات مرتبط با صنعت گردشگری فاقد مجوزها و مبانی قانونی است.
او که در نشست تخصصی بررسی موانع و مشکلات صنعت هتلداری کشور سخن می‌گفت، با اشاره به عزم سازمان میراث فرهنگی برای ساماندهی وضع گردشگری اضافه کرد: تأسیسات گردشگری هیچ‌گونه ارتباطی با نظام صنفی ندارند و ادعای مجامع امور صنفی در این رابطه قانونی نیست.
سلطانی‌فر موضوع هزینه سفر را از دیگر موارد و چالش‌های صنعت گردشگری کشور دانست و افزود: برای رفع این مشکل نیازمند هماهنگی بین هتل‌ها، ایرلاین‌ها، دفاتر خدمات مسافرتی و سایر دست‌اندرکاران گردشگری هستیم که با تشکیل کانون ملی هماهنگی سفر و حضور نمایندگانی از همه‌ این بخش‌ها، امیدواریم این هماهنگی ایجاد شود.


تعداد بازدید :  129