شماره ۸۸۲ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۸ تير
صفحه را ببند
قهرمان آسیا از پس غول‌های دنیا برنیامد
رویاهای برباد رفته تاسیسات دریایی
وحید شمسایی: به بازیکنانم افتخار می‌کنم

شهروند| تیم فوتبال تاسیسات دریایی با سرمربیگری وحید شمسایی راهی مسابقات جام باشگاه‌های جهان شد اما نتوانست به آرزوهای خود دست پیدا کند. آرزوهایی که به برد مقابل تیم‌هایی مانند بارسلونا، باربوسای برزیل و دینامو مسکو ختم می‌شد. با این وجود تیم شمسایی توانست با آبرومندی تورنمنت را به پایان ببرد.
یک امتیاز از دور گروهی
تاسیسات دریایی که به واسطه قهرمانی در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا جواز حضور در مسابقات جهانی را به‌ دست آورده بود، در گروهی بسیار دشوار قرار گرفت. هم‌گروهی با بارسلونا، دینامو مسکو و باربوسای برزیل باعث شد تا کار شاگردان شمسایی دشوار شود. تاسیسات دربازی نخست خود مقابل بارسلونا 4 بر 2 شکست خورد، سپس مقابل باربوسا برزیل با نتیجه 4 بر 3 متحمل باخت شد و در بازی سوم به مصاف دینامومسکو رفت. تاسیسات اگرچه در نیمه نخست با دو گل از قهرمان لیگ روسیه پیش افتاد اما درنهایت با تساوی دو بردو متوقف شد. تیم تاسیسات در پایان مرحله گروهی با یک امتیاز در رده چهارم قرار گرفت و حالا برای کسب رتبه هفتمی به میدان می‌رود.
واکنش سرمربی
وحید شمسایی، سرمربی تیم فوتسال تاسیسات دریایی که در دو‌سال گذشته دو قهرمانی در لیگ برتر و یک قهرمانی آسیا کسب کرده، نسبت به عملکرد تیمش ابراز رضایت کرد. شمسایی دراین‌باره می‌گوید: «اگر دست من بود، از امشب وارد تورنمنت می‌شدیم؛ چون سه بازی اول حکم بازی تدارکاتی را برایمان داشت و ما تازه به آمادگی مطلوب رسیده‌ایم. فکر می‌کنم بازی کردن روبه‌روی تیم‌های اول، دوم و سوم رنکینگ دنیا با این همه بازیکن ستاره از کشورهای مختلف، محک خوبی برایمان بوده باشد. این نخستین‌باری بود که درچند ‌سال اخیر، تورنمنتی با این کیفیت و برنامه‌ریزی خوب دیدیم و خوشحالم توانستیم در آن شرکت کنیم. من فارغ از هرنتیجه‌ای، از عملکرد بازیکنانم راضی‌ام، چراکه روز به روز بهتر شدند.» شمسایی که با گذر از 40سالگی همچنان دست از بازی‌کردن نمی‌کشد، درباره اشتباهاتی که درطول مسابقات مرتکب شد، تأکید می‌کند: «وقتی بازی اول تمام شد، ‌بازیکنان بارسلونا ما را حسابی تحویل گرفتند و مرا هنوز به‌عنوان چهره قبول دارند. همه بزرگان فوتسال دنیا در قطر هستند. از فالکائو، آری، سیریلو، پولا و کاستا گرفته تا خاویر لوزانو. وقتی آنها تمجید می‌کنند، یعنی عملکردم خوب بوده است. مهم این است بزرگان فوتسال دنیا از شما حمایت کنند.»
آینده روشن
تیم تاسیسات دریایی اگرچه نتوانست در رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان به مرحله نهایی برسد اما بی‌تردید کار بزرگی انجام شده است. وحید شمسایی اسطوره فوتسال ایران و جهان حالا در قامت مربی پله‌های موفقیت را یکی پس از دیگری سپری می‌کند و قطعا این مسأله در رسیدن فوتسال ایران به اوج تأثیر بسزایی خواهد داشت. کاپیتان سابق تیم‌ملی که تاکنون بدون ادعا کارش را در امر مربیگری جلو برده است، قطعا در آینده‌ای نزدیک کاندیدای هدایت تیم‌ملی خواهد بود اما موضوعی که وجود دارد، بحث حمایتی از این نابغه فوتسال است؛ شمسایی و شاگردانش بدون تردید در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت.


تعداد بازدید :  115